tomsi42 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Stå på krava, guttær! Jeg kjenner at det klør i kjøpefingeren om dagen. På tide med et nytt objektiv? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det er gutten sin det Tomsi. Gi gass! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Stå på krava, guttær! Jeg kjenner at det klør i kjøpefingeren om dagen. På tide med et nytt objektiv? Kanskje? Merker det skulle vært en nettbutikk som solgte single malts og optikk. Kunne man unnagjort helgehandlingen samtidig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Har vel nok Single Malt i heimen til å holde ut til neste utlandstur. I tillegg til en ryggsekk med 50 år gammel cognac. Men det er desverre kun 2 av de flaskene som er mine. Så da får jeg vurdere glass. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Har vel nok Single Malt i heimen til å holde ut til neste utlandstur. I tillegg til en ryggsekk med 50 år gammel cognac. Men det er desverre kun 2 av de flaskene som er mine. Så da får jeg vurdere glass. MP-E Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Har funnet ut at jeg klarer meg egentlig rimelig greit med 17-40L og 135L. Men nå som 1D er på fokusjusteringsrep så klarer jeg meg helt fint med 70 og 35 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Det bildet skulle vært med i fotokonken. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Det der så ut som noe jeg ikke hadde sagt nei til. Lurer på om jeg kanskje må ta meg en tur til spritbutikken i morra, og kjøpe meg en brukerdose eller to. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 MP-E MP-E Er desverre ikke makro-freak nok til at den er interessant. Men brutter'n har en Sigma 105mm f/2.8 Macro han skal selge. Det passer meg bedre. Alternativt en Sigma 30mm f/1.4 - men for Olympus eller Canon? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Personlig hadde jeg gått for 30mm. Den er laangt mer allsidig. Supersøt bokeh. Du er sikkert klar over at det er noen som har opplevd fokusfeil med det objektivet, så gjør en grundig test før angrefristen går ut bare Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hadde jeg også gjort, MP-E er vel omtrent nederst på lista for den er så spesiell tho awesome. As for Olympus vs Canon, Olympus, for om lista di er korrekt mangler du noe lyssterkt der Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 As for Olympus vs Canon, Olympus, for om lista di er korrekt mangler du noe lyssterkt der Lista er neppe korrekt, men jeg mangler lyssterk for Olympus. Men jeg er usikker på om jeg trenger det til de tingene jeg bruker Olympus til. Samtidig synes jeg at 30mm blir i det trangeste laget på Olympus. At jeg har fått meg Panasonic GF1 med 20mm f/1.7 gjør jo ikke ting enklere ... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 30/1.4 + EC14 = 42/2.0 (EFL 85/2.0). Bare nevner. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 30/1.4 + EC14 = 42/2.0 (EFL 85/2.0). Bare nevner. Det er jo en ide. Men da må jeg også skaffe meg en EC-14 ... Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg har et slikt vidvinkeladapter (wide angle converter) på videokameraet mitt, som i praksis er det motsatte av en telekonverter. Denne skrur jeg på som et slags filter foran objektivet. Muligens et dumt spørsmål, men siden dette adapteret er videre enn objektivet, vil jeg da få mer lys når dette adapteret er på enn av? Altså, vil jeg "få" et tredjedels stopp/blendertrinn? (Dette er en 0.7-converter) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg begynner å bli gammel. Fire timer søvn er for lite. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Nå gidder jeg ikke quote fra for to sider tilbake, men Civ5 kommer til høsten. Hexagoner i stedet for firkanter og alltingen. Herregud som jeg gleder meg. Herregud som masterstudiet mitt ikke gleder seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå