Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Fant ingen flere bilder tatt i dag med f/2.8 unntatt en serie på 7-8 bilder - alle nesten identiske (8,5 bilder i sekundet gir ganske mange like bilder). Bokeh'en er lik på alle - jeg tror (håper?) at det måten lyset skimter gjennom hekken i bakgrunnen som skaper den forferdelige bokeh'en - men nok en gang kan det jo bare være meg... Dermed får jeg ta noen nye på f/2.8 i morgen og se om det ikke bedrer seg.. ;)

 

EDIT: Arrh, jeg roter...

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi. Fant noe interessant når jeg dreiv å leita inne i boden nå nettopp. Fant et gammelt Chinon speilrefleks kamera m/ 35-70mm 1:2.7-3.5

 

Som noen av dere har fått med dere har jeg kjøpt et d200 som jeg skal hente på tirsdagen. Er det mulig å bruke dette objektivet på d200'en bare for morro skyld?

 

Hadde vært morro. :)

Lenke til kommentar
Oi. Fant noe interessant når jeg dreiv å leita inne i boden nå nettopp. Fant et gammelt Chinon speilrefleks kamera m/ 35-70mm 1:2.7-3.5

 

Som noen av dere har fått med dere har jeg kjøpt et d200 som jeg skal hente på tirsdagen. Er det mulig å bruke dette objektivet på d200'en bare for morro skyld?

 

Hadde vært morro. :)

 

Ser ikke helt poenget, Chinon er vel sansynligvis K-mount så da må du ha en overgang, og du mister uansett fokus til uendelig, objektivet er i tillegg sansynligvis av elendig kvalitet.

Lenke til kommentar
Oi. Fant noe interessant når jeg dreiv å leita inne i boden nå nettopp. Fant et gammelt Chinon speilrefleks kamera m/ 35-70mm 1:2.7-3.5

 

Som noen av dere har fått med dere har jeg kjøpt et d200 som jeg skal hente på tirsdagen. Er det mulig å bruke dette objektivet på d200'en bare for morro skyld?

 

Hadde vært morro. :)

I følge min morkne hukommelse så brukte Chinon PK-fatning, så det burde være mulig. Objektivet har interessante specs, så det er mulig du har en litt glemt perle der. Den zoomen interesserer meg litt, faktisk.

Lenke til kommentar

Syns ikke at nitallet i D90 virket så veldig ekte på det første bildet. Men de får vi se i morgen:P Det blir forøvrig sent, det er ferie nå. Digg :thumbup:

Det er fler ting som skurrer når man ser ordentlig etter. Men det er jo lov å håpe på en D90 snart. Det er mange som lengter etter den.

 

Tom

Lenke til kommentar
Oi. Fant noe interessant når jeg dreiv å leita inne i boden nå nettopp. Fant et gammelt Chinon speilrefleks kamera m/ 35-70mm 1:2.7-3.5

 

Som noen av dere har fått med dere har jeg kjøpt et d200 som jeg skal hente på tirsdagen. Er det mulig å bruke dette objektivet på d200'en bare for morro skyld?

 

Hadde vært morro. :)

 

Ser ikke helt poenget, Chinon er vel sansynligvis K-mount så da må du ha en overgang, og du mister uansett fokus til uendelig, objektivet er i tillegg sansynligvis av elendig kvalitet.

 

:D

 

 

Okai. Det skader vel ikke huset å prøve?

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

Modin: Hvorfor tror du det er av en elendig kvalitet? Er det din generelle erfaring med Chinon? Jeg har nemlig ingen erfaring med det merket, sett bort fra at jeg husker folk som brukte det. Mener at det ble satt i samme bås som Ricoh, og de lagde flere modeller som ble sett på som innovative og gode.

 

Med de specs-ene burde det kunne være noe interessant, men for å være ærlig så synes jeg det ville vært bedre å overlate det til noen med Pentax eller Samsung. Er den virkelig god kan de få god nytt for det, blant annet til portretter.

Lenke til kommentar
Okai. Det skader vel ikke huset å prøve?

 

Finnes folk som mener de klarer å få K-mount til å henge fast på f-mount hus, men det er liten vits i egentlig, jeg tror egentlig jeg bare sier nei til deg. Du kan muligens holde det fast foran huset ditt, men ethvert forsøk på å vri bajonetten fast vil risikere at du kiler objektivet fast til huset og kanskje ødelegger begge deler. Du kan kjøpe en overgang på internett, men du vil ikke kunne fokusere på ting som er langt unna siden k-mount og f-mount i utganspunktet har omtrent lik avstand mellom film og sensor.

 

Vi snakker om en elendig normalzoom, laget for et kinesisk billigkamera, men det er uansett ikke "dårlig" nok til å gi en dårlig look som du kan utnytte kreativt. Hvis det er dette som er målet så har jeg mange tips til deg, og da kan du heller satse på en av dem, det finnes en stor bevegelse der ute som bruker lekekameraer og fremkaller film på spesielle måter sats heller på noe slik hvis du er interesert i teknisk dårlige bilder.

Lenke til kommentar
Modin: Hvorfor tror du det er av en elendig kvalitet? Er det din generelle erfaring med Chinon? Jeg har nemlig ingen erfaring med det merket, sett bort fra at jeg husker folk som brukte det. Mener at det ble satt i samme bås som Ricoh, og de lagde flere modeller som ble sett på som innovative og gode.

 

Har ikke noen erfaring det var nok en litt rask antagelse, men det vil vel uansett ikke bringe noe nytt til fotograferinge, og bør for all del ikke forsøkes og festes på et Nikon hus uten rett overgang. Jeg må egentlig innrømme at jeg egentlig ikke har hvert borti speilrefleks opptikk som jeg har sett på som uskarp. Egentlig er vel ingenting av opptikken min skarpere enn hva scanneren min klarer å hente ut.

 

De få gangene jeg har hvert i mørkerom har jeg riktignok erfart at noe av opptikken min har enorm skarphet når jeg har laget forstørelser Industar 61 L/D er feks. enormt skarp når det er nedblendet i likhet med alle Tessar konstruksjoner. Når man bruker digitalt er det lettere å sjekke skarpheten, det eneste jeg har reagert på med dårlig opptikk er blødende høylys, noe som er ekstra synlig når jeg har tatt lysbilder i farger. Også husker jeg at 70-200mm som jeg kjøpte hadde blødende hvitfarger vidåpent, men det forundret meg egentlig ikke til den prisen, nå har jeg solgt det til min far og jeg mener fortsatt at han gjorde et kjempekjøp med å betale det samme som jeg gjorde for det.

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer litt på det med kvaliteten på grunn av de interessante spesifikasjonene. F/2,7 til 3,5 er jo veldig seriøst, men der det dårlig gjennomført så blir det ikke noe særlige resultater. Det kan jo være noe bra fra den kanten også. Jeg forsøkte kjapt å gjøre et søk, og fant kun et på ebay til rundt 500 usd. Det er jo ikke direkte billig heller til å være et slikt merke, men det ble solgt av noe som virket som en spesialist på PK. Jeg synes faktisk zoomen så litt tøff ut.

 

Jeg gadd jo aldri å se lenger enn til første side, og ikke langt ned heller. Etter et nytt søk med kun merkenavnet fant jeg denne artige saken. Lekkert?

 

Uansett er det lite å mase om, siden det er i dårlig stand. Kanskje huset er av interesser for nye Pentaxianere uten analog backup?

Lenke til kommentar
Jeg gadd jo aldri å se lenger enn til første side, og ikke langt ned heller. Etter et nytt søk med kun merkenavnet fant jeg denne artige saken. Lekkert?
Den lenka der bringer fram minner om mine første våte utstyrsdrømmer. Autofokus hørtes så utrolig tøft ut :) Men var utenfor økonomisk rekkevidde for meg da. To små unger osv.

 

Jeg starta nemlig med et Chinonkamera med en 35-70/3,5. Det objektivet var slett ikke så værst, bortsett fra dårlige motlysegenskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...