ventle Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Blir den egentlig tynnere? Singh-ray i thin mount er 10,5mm, jeg måler Hoya HD'en min til 5mm... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Hmm. Kanskje like greit å stacke da. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Jeg skulle hatt noen ND filtre til mamiyaen min. 1/500 er ganske hemmende når det gjelder lite DOF i sollys Eller kanskje jeg bare skulle ha kjøpt meg litt 100 iso fargefilm, men neeh. Scanner først uansett. Endret 29. juni 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Nå ble det endelig litt flere bidrag, så stemstemstem! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Eller kanskje jeg bare skulle ha kjøpt meg litt 100 iso fargefilm, men neeh. Se om du får tak i noen utgåtte rulle med Ektar 25 . Francis Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Finnes det noen fotosjapper som kan ta i mot en haug med negativer og digitalisere dem for meg? Ser for meg at en butikk med skikkelig utstyr gjør jobben latterlig mye bedre enn negativ-scanneren jeg har (og ca 1756 ganger raskere). Har lett litt rundt, men trodde ikke jeg var blitt helt blind enda. Kanskje helgens whisky ikke var god vare.. nehh, skjer ikke Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Eller kanskje jeg bare skulle ha kjøpt meg litt 100 iso fargefilm, men neeh. Se om du får tak i noen utgåtte rulle med Ektar 25 . Francis Du spanderer vel. Bruke noe av pengene du fikk til brylluppet Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Eller kanskje jeg bare skulle ha kjøpt meg litt 100 iso fargefilm, men neeh. Velvia 50 is the schiznit. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Finnes det noen fotosjapper som kan ta i mot en haug med negativer og digitalisere dem for meg? Ser for meg at en butikk med skikkelig utstyr gjør jobben latterlig mye bedre enn negativ-scanneren jeg har (og ca 1756 ganger raskere). Har lett litt rundt, men trodde ikke jeg var blitt helt blind enda. Kanskje helgens whisky ikke var god vare.. nehh, skjer ikke Du kan da avfotografere dem med Pentax sin belg og diascopyer? Har gjort det med dias, det tar ca omtrent 7 sek pr bilde.. Har ikke prøvd negativ enda, har ikke funnet software som kan snu negativer til bilde med korrekte farger. Har Lightroom, vet at PS visstnok skal ha en slik plugin , men ikke til LR.. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Blir den egentlig tynnere? Singh-ray i thin mount er 10,5mm, jeg måler Hoya HD'en min til 5mm... Begge deler, altså både thin mount singhray og stacka pola, kan gi vignetering på vidvinkel. Men det kan man nok komme rundt ved å velge lengre brennvidde, og så lage pano i stedet. Det er i hvert fall det jeg planlegger å teste. En annen ting er at vignetering kan passe ganske bra på en del motiver. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Ville dere stolt på denne? Til 350D med batterigrep og relativt lette objektiver Lenke til kommentar
# offline Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Artig med bruk av ND 2.0 og liten blender i dagslys.. helt opp i 10 sek eksponeringstid Vanskelig å komponere med filteret på , men så oppdaga jeg at Livewieven kompenserte litt , skrudde faktisk opp lysstyrken på skjermen:) Jeg har Hoya NDx400 som er 9-trinn og har ingen problemer med å komponere og fokusere manuelt når jeg titter inn i søkeren på dagtid. Har kanskje noe med at søkeren min er digg Har bestilt ND8 3-trinn som skal stackes på NDx400 ved mye sol. Jeg lå på 8-15sek. på de bildene jeg tok idag. Da hadde jeg ISO 100 og f/20. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Snadderlinker http://billhurter.com/links.html Lenke til kommentar
ET! Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Fikk inn et par eksemplarer av dette der jeg jobber. Hva syns folket? Dagens latter? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Har du fått testet det? Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Dama vil at jeg skal skaffe meg et "lite og fint kamera" som jeg kan bruke når hun syns at "det store stygge" ikke passer seg. Jeg har titta litt rundt, men klarer egentlig ikke å bestemme meg. S90, G11, D-Lux 4? Sukk... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 LX3-etterfølgeren, som forventes lansert i løpet av sommeren. Eller GH1. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Problemet med dette "etter sommeren"-konseptet er at noen vil at jeg skal anskaffe det før den tid. :\ Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg skal kjøpe meg Lastolite Triflip Reflektor inkl stativ og braketter for blits, pluss bag til 2.700 på Japan Photo i morgen med mindre dere har noen andre tips som kan overbevise meg. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Canon Ixus 300 HS er sexy iallefall, skal dog være litt verre enn S90 i dårlig lys. Har dog 720p video, som vist er ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå