Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja! Cybersex har fått egent avsnitt i kapittelet i naturfagboka som handler om sexualitet. True story!

 

Jeg hadde forøvrig ca. den mest religiøse naturfaglæreren ever på vgs, noe jeg syntes var litt absurd. Han underviste i naturfag, fysikk, kjemi og mattematikk.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Pussig hvordan noen klarer å kombinere naturvitenskap og religion. Jeg leste en artig artikkel i The New Yorker i dag, som blant annet tok opp hvordan Alfred Russel Wallace, som uavhengig av og samtidig med Darwin "oppdaget" utviklingslæren, slet med å forklare hvordan vi mennesker kunne ha utviklet oss til å ha slike tillærte og "oppfunnede" egenskaper som evnen til å lese, skrive og regne. Han tolket dette som beviser for at det måtte finnes en gud som hadde skapt menneskene, eller i det minste styrt eller grepet inn i evolusjonen vår.

 

Heldigvis vant Darwins idéer frem.

 

Forøvrig er det også en utrolig morsom artikkel i denne utgaven, som forsøker å forklare fenomenet "Melodi Grand Prix" for amerikanerne. Jeg klarte ikke å la være å le høyt på bussen hjem fra jobben - noe som alltid er litt pinlig. :fun:

Lenke til kommentar

Pussig hvordan noen klarer å kombinere naturvitenskap og religion. Jeg leste en artig artikkel i The New Yorker i dag, som blant annet tok opp hvordan Alfred Russel Wallace, som uavhengig av og samtidig med Darwin "oppdaget" utviklingslæren, slet med å forklare hvordan vi mennesker kunne ha utviklet oss til å ha slike tillærte og "oppfunnede" egenskaper som evnen til å lese, skrive og regne. Han tolket dette som beviser for at det måtte finnes en gud som hadde skapt menneskene, eller i det minste styrt eller grepet inn i evolusjonen vår.

 

Heldigvis vant Darwins idéer frem.

 

Forøvrig er det også en utrolig morsom artikkel i denne utgaven, som forsøker å forklare fenomenet "Melodi Grand Prix" for amerikanerne. Jeg klarte ikke å la være å le høyt på bussen hjem fra jobben - noe som alltid er litt pinlig. :fun:

Finnes dette på nett? Den siste kiosken som hadde noe særlig utvalg av utenlandske aviser/blader her på Mo, selger nå stortsett bare halvfabrikerte bakevarer og lunken kaffe.

Lenke til kommentar

tja.. kjører du snøskuter? Det er en klassiker her i Finnmark. Det jeg kjører er jo selvsagt best. Uansett. Også vinner den som sier "Nei,nei nei nei. Du har jo ikke peiling."

Satt med en gjeng i vinter. Dem kjører SkiDoo, Lynx eller noen andre greier, er ikke helt sikker. Og dem skulle psyke meg ut ved å snakke om at "om man ikke klarer å bære sin egen snøskutermotor så har man for stor skuter!". Jeg vant diskusjonen med å si "Bære motoren?? Hvorfor det? Jeg kjører jo Yamaha, da trenger man ikke ta ut noen motor."

Lenke til kommentar

Nja.. lese er vel ikke så gøy, er det? Men.. jeg har en veldig tung snøskuter (ca 300kg med full tank). Men den har 145+hk, 57mm kam på beltet, er 4-takter, vannavkjølt og kjører fortere enn jeg tørr kjøre. Og det er en Yamaha. Og om jeg selger alt fotoutstyret så har jeg råd til turbo. :love:

 

Her er en film av en Yamaha 4T, riktignok en nyere årsmodell med turbo.. jeg vil også ha turbo. :dribble: Men det blir nok en stund til det kan bli noe av, for jeg selger jo ikke fotoutstyret. :no:

http://www.youtube.com/watch?v=MKn9kOtVgEg&feature=related

 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Eller kanskje tyskere, finlendere eller dansker med campingbil eller -vogn? Lå bak en i dag. Finlender. Er sikker på at dem tar bilder mens dem kjører, for på alle sletter så legger dem seg midt i veien og sakker på farten.

Hollender med campingvogn paa tysk autobahn. Da snakker mann om det som lager kö. Mange köer. Følte 10 millioner campingvogner pä veien, med nederlandske skilt. Og kjørere gjerne 101km/t i venstre felt. Da tar det tid og komme forbi lastebilene som kjører 100.

(Danskene jeg har sett, har stort sett ligget pent til höyre)

 

Og tror ikke disse hollendere tar bilder. De gjör det bare for aa irritere oss andre.

 

 

Merkelig nok, naar man er i Holland, ser man sjeldent campingvogner. Hverken pä veiene, eller parkert ett eller annet sted.

Lenke til kommentar

Merkelig nok, naar man er i Holland, ser man sjeldent campingvogner. Hverken pä veiene, eller parkert ett eller annet sted.

Det er vel ikke så rart - de er jo alle i Tyskland og kjører sakte i venstre felt på autobahnen :p

 

Heldigvis så er de fleste av dem ferdig med ferien før midten av september, så de plager ikke oss når vi er nedover.

Lenke til kommentar

Selvsagt betyr ikke lukkertiden noe! Om jeg trenger lenger lukkertid kan jeg jo bare zoome ut! Etter tommelfingerreglen kan jeg håndholde en Sigma 12-24 på 1/15, og til og med 1/10 om jeg er forsiktig med kaffen!

 

Nå må disse lukkertidsfascistene slutte å mase med marginaler.

 

Edit: føler at jeg mangler en stråmann her... må tenke litt.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...