Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg syns de var dyre til å være laget av en produsent som ikke (såvidt jeg vet) er rangert der oppe med PW, Alienbees, Elinchrom osv, og som ikke har TTL-støtte.

 

ca 70 dollar dyrt ? For en sender og 3 mottakere ? Hva koster tilsvarende PW (uten TTL)? 5-6 ganger så mye ?

 

Som en annen nevner, Phottix er nok ikke på nivå med PW og Elinchrom, men ett par hakk over de andre asiatiske billigmerkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min Phottix trådløs utløser for ei uke siden , og har brukt den en del. Men den viser ustabile tendenser, hvor jeg kan starte en eksponering, men må trykke på utløserknappen 5-10 ganger før den stopper igjen.

 

Noen ganger funker det sånn det skal, noen ganger ikke..

 

Type er det,og er det på bulp ?

Lenke til kommentar

Jeg har jo såklart gjort masse med bildene mine i LR, men noen folderen funker bare ikke, og det er bare ett par foldere. Det er skikkelig sært. Filene funker ok om jeg åpner i explorer, liksom, men i LR er det DRIT treigt, og noen filer vises bare som grå boxer.

 

Noen som vet om noe jeg kan gjøre med LRen for å prøve å rette det opp ?

 

Har purga cache og optimiza katalogen osv

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Phottix trådløs utløser for ei uke siden , og har brukt den en del. Men den viser ustabile tendenser, hvor jeg kan starte en eksponering, men må trykke på utløserknappen 5-10 ganger før den stopper igjen.

 

Noen ganger funker det sånn det skal, noen ganger ikke..

 

Type er det,og er det på bulp ?

Det er Cleon 2 tror jeg den heter. Ok byggekvalitet, og hadde det ikke vært for at den virker ustabil, så ville det vært et bra system. Man holder inne utløseren på fjernkontrollen i 3 sek og slipper, så holder lukkeren seg åpen.

 

Jeg kan ikke se at jeg gjør noe feil. Virker ganske rett frem å sette opp.

Lenke til kommentar

Har btw litt over 20k bilder i LR katalogen nå, er det ganske enkelt litt mye for LR ? O_o

 

Og hele dataen blir treig helt til jeg restarter etter jeg har prøvd å være inne i en av de mappene..

Har du alle filene i samme mappe, eller har du vært smart å lage underkataloger for år, måned og dag?

 

Hvis du har alle filene i samme katalog så er nok det grunnen. Jeg 30K+ bilder fordelt på yyyy\mm\dd og har null problem med å bruke LR.

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Har btw litt over 20k bilder i LR katalogen nå, er det ganske enkelt litt mye for LR ? O_o

 

Og hele dataen blir treig helt til jeg restarter etter jeg har prøvd å være inne i en av de mappene..

Har du alle filene i samme mappe, eller har du vært smart å lage underkataloger for år, måned og dag?

 

Hvis du har alle filene i samme katalog så er nok det grunnen. Jeg 30K+ bilder fordelt på yyyy\mm\dd og har null problem med å bruke LR.

 

Har samme sorterinsmåte som deg. Fikk det til å funke i LR 2,5 istedet for 3,0 da, så mulig det var der feilen lå.

 

EDIT: OOOG nå funker bare de aller nyeste mappene. great success.

Endret av cruelphotography
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor samfunnet aksepterer at man stenger av store deler av lokal infrastruktur og sperrer trafikk over en lav sko bare for at folk skal få lov til å drive med det som egentlig bare er en oppskrytt hobby?

 

Turen for å plukke opp en kompis og så kjøre videre til trening, som normalt tar ca. et kvarter, tok takket være jævla sykkel-NM knappe tre kvarter :realmad:

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor samfunnet aksepterer at man stenger av store deler av lokal infrastruktur og sperrer trafikk over en lav sko bare for at folk skal få lov til å drive med det som egentlig bare er en oppskrytt hobby?

 

Turen for å plukke opp en kompis og så kjøre videre til trening, som normalt tar ca. et kvarter, tok takket være jævla sykkel-NM knappe tre kvarter :realmad:

 

Sport må vi ha,hva i alle verden skulle tv selskapene fylle opp globoksen med ellers :)

Lenke til kommentar

Har btw litt over 20k bilder i LR katalogen nå, er det ganske enkelt litt mye for LR ? O_o

 

Og hele dataen blir treig helt til jeg restarter etter jeg har prøvd å være inne i en av de mappene..

 

Har småperverse 67k bilder (joda, kunne sikkert slettet 70%, men er for lat) i LR2.6 - ingen problemer med treg maskin av den grunn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...