Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Da er talen endelig ferdig, og jeg kan legge endelig meg og få en siste natts søvn som "samboer" :)

Francis

Du er en modig mann. Kudos.

-

F*TTE! Forsov meg, må vente til mandag før posten er åpen igjen! %¤&T¤##¤#¤

Mobilen kom tre dager før den skulle komme.. og jeg forsov meg! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjeseboka holder jeg meg unna,selv om hele slekta maser.

Har faktisk litt aversjoner mot og åpne en konto på Flickr også :cry:

Er vel litt storebror syndromet som henger igjen,med en liten dærsj konspirasjon innblandet.

Ikke si det til noen men jeg jobber for en annen statsmakt og noe av jobben min er å logge alt du skriver og så arkivere dette for all fremtid.

Lenke til kommentar

Er vel litt storebror syndromet som henger igjen,med en liten dærsj konspirasjon innblandet.

Ikke si det til noen men jeg jobber for en annen statsmakt og noe av jobben min er å logge alt du skriver og så arkivere dette for all fremtid.

M2, men jeg jobber med å logge alt som blir logget, før dette lagres som en logg på facebook

Lenke til kommentar

M2, men jeg jobber med å logge alt som blir logget, før dette lagres som en logg på facebook

Jeg er sikker på at dere to jobber for CIA og lager en mappe om meg,synes jeg hørte at det var noen kvister som knakk før i dag i bakgården :ermm:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det gjør du klokt i ;)

Finner det litt merkelig at folk som er opptatt av copyright og egne rettigheter har facebook konto.

Facebook er verdens største nettsamfunn, og "alle" kontoer der med mulighet for å tagge folk så de kommer opp newstreamen til alle vennene til den personen. Det er jo helt sinnsykt effektiv markedsføring for fotografer, og siden "alle" har det, kan også folk med VELDIG lavterskel signe seg opp til å følge siden din med ett lite "like". Folk flest skjønner jo ikke noe av RSS feeds osv for å følge sider.

Lenke til kommentar

Det ble adobe RGB. Har tidligere kun brukt s-rgb. Kom på at skjermene mine ikke er kalibrert siden jeg re-installerte snow leo. Huket av for bildebehandling. Regner med det er lettere å klage da :p Egentlig ikke så nøye. Det er bare et enkelt landskapsbilde som jeg skal gi fattern i 55års gave.

Lenke til kommentar

Facebook er verdens største nettsamfunn, og "alle" kontoer der med mulighet for å tagge folk så de kommer opp newstreamen til alle vennene til den personen. Det er jo helt sinnsykt effektiv markedsføring for fotografer, og siden "alle" har det, kan også folk med VELDIG lavterskel signe seg opp til å følge siden din med ett lite "like". Folk flest skjønner jo ikke noe av RSS feeds osv for å følge sider.

Er vel heller det at jeg vil begynne og bruke masse tid på noe som jeg anser som unødvendig,og som jeg egentelig ikke har tid til :)

Egentlig ikke så nøye. Det er bare et enkelt landskapsbilde som jeg skal gi fattern i 55års gave.

Nå,unner du ikke faren din det beste :D

Over til noe helt annet.Fikk en mail på et nytt produkt fra Phottix,hva synes dere ?

Lenke til kommentar

Det ble adobe RGB. Har tidligere kun brukt s-rgb. Kom på at skjermene mine ikke er kalibrert siden jeg re-installerte snow leo. Huket av for bildebehandling. Regner med det er lettere å klage da :p Egentlig ikke så nøye. Det er bare et enkelt landskapsbilde som jeg skal gi fattern i 55års gave.

Er da aboslutt ingen vits å bruke aRGB når du ikke har kalibrert skjermen(e) din(e). Heller ingen vits å huke av for bildebehandling når bl fargene ikke er korrekte i utgangspunktet som følge av ukalibrert skjerm og et for stort fargerom for skjermen din. Gamuten på JP's printere er neppe så gode at de skriver hele aRGB SELV om systemet tar i mot hva-fanden-du-vil av formater og fargerom. ;)

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet.Fikk en mail på et nytt produkt fra Phottix,hva synes dere ?

Jeg syns de var dyre til å være laget av en produsent som ikke (såvidt jeg vet) er rangert der oppe med PW, Alienbees, Elinchrom osv, og som ikke har TTL-støtte.

Jeg er ikke så mye inne i dette,bruker Canon sitt egent system.

Skulle tro at størrelsen og muligheten til å montere den i blitsskoen samt at det følger med tre mottakere vil gjøre denne aktuell for enkelte,tilsvarende med TTL støtte er vel forholdsvis dyrere ?

Phottix er ikke kjent for å produsere rene jalla-produkter,selv om det er produsert i Asia.

Har følelsen at de prøver og være seriøse med hva de lager og selger.

Lenke til kommentar

Fattern kom innom med slagboret sitt i går. Etterpå la han merke til kameraet mitt og nevnte at hans farfar var ivrig fotograf (det er visstnok flere i slekta som var det også). I en bisetning så nevnte han at det ligger et gammelt Hasselblad hos min farmor. Tror jeg må på oppdagelsesferd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...