Anew Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Har nettopp opprettet facebook side. Begynner å lure på om det var så smart Hvorfor det? Personlig styrer jeg langt unna FB, blant annet for å slippe å "gjenopprette" kontakt med mennesker jeg åpenbart ikke har behov for kontakt med, siden vi har mistet den... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Mekka en FB bruker for ca en måned siden, ser fortsatt ikke styret med "Du bare MÅ ha face!".. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Mekka en FB bruker for ca en måned siden, ser fortsatt ikke styret med "Du bare MÅ ha face!".. Lettere å finne ut av folk du møter på byen... Selvfølgelig det kan ha sine ulemper også... "hei, husker du meg, hu du møtte forrige lørdag? Tenk hva, jeg har fått klamydia, dra til helvette!! " Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Fjeseboka holder jeg meg unna,selv om hele slekta maser. Har faktisk litt aversjoner mot og åpne en konto på Flickr også Er vel litt storebror syndromet som henger igjen,med en liten dærsj konspirasjon innblandet. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Kan anbefale alle denne billigblitsen fra dealextreme.com. Koster drøye 200-lappen og funker perfekt som ekstra lyskilde (f.eks fill-light o.l). Den er fin den, men husk at YN460 II har kommet nå - dobbelt så kraftig, fåes for ca 350 på eBay (DX holder jeg meg langt unna etter ett par ubehagelige opplevelser). Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 12 innlegg med usaklig persondiskusjon forsvant plutselig. Das ist verboten, forstått? Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Ble vel noe slikt ja... Jeg vet ikke om dette blir tolket som en fortsettelse, og heller hører hjemme bak lukkede vegger og brannmurer, men jeg vil fortsette der jeg slapp, fra min side, den saklige tanken på optimalt utstyr, for vanlig dødelige. Jeg har lagt frem mine synspunkter ang kamera, men på optikksiden, hva tilbys til Nikon av makroobjekiver? Zeiss skal visst ha noen gromme telemakroer? Andre merker som en burde spare til? Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Skudd i mørket: Er det noen som vet om ett sted å kjøpe film (135) i Roskilde by? Drar du inn til København skal du i alle fall innom Photografica - de ligger tett på Strøget. Takk. Hm. Lander i København søndag kveld. Får vel ta meg en tur. Pentax'en bestemte seg for å gå fra hverandre. Den var i dårlig form så det var ikke overraskende. Men litt irriterende at det skjedde sånn 4 dager før jeg dro. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Av nysjerrighet, Marius, hva er galt med f.eks. Sigma 150/2.8? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg har lagt frem mine synspunkter ang kamera, men på optikksiden, hva tilbys til Nikon av makroobjekiver? Zeiss skal visst ha noen gromme telemakroer? Andre merker som en burde spare til? Zeiss har noen fine makroobjektiver -Zeiss 2/50 (crop-review Nikon) og 2/100 (fullframe-review Canon). De har "bare" 1:2-forstørrelse og manuell fokus, men er kremobjektiver. Skal med andre ord ha mellomringer for å få 1:1. Med forutsetningene 1:2 og ingen AF er eneste svakheten litt kromabokeh - ellers er disse to as good as it gets, både på fullframe og crop. Du er i så fall ute etter ZF.2-varianten uten blenderring, antar jeg. Du har også den glimrende Voigtländer 125/2.5 (som jeg har i EF-fatning) - kun manuell fokus, det finnes ikke mange på markedet, går for samlerpriser på eBay, og er spesielt dyre til Nikon. Denne er 1:1 (er vel med f/2.5 det kjappeste 1:1 fullframe-makroobjektivet som finnes, eller hva?), og har som APO-korrigert objektiv ikke akkurat noen problemer med kromabokeh. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Takk. Hm. Lander i København søndag kveld. Får vel ta meg en tur. Pentax'en bestemte seg for å gå fra hverandre. Den var i dårlig form så det var ikke overraskende. Men litt irriterende at det skjedde sånn 4 dager før jeg dro. Dra også innom Foto/C - rett ved Nyhavn/Kongens Nytorv. De har en dynge webside, men har veldig bra utvalg i brukte greier - har kjøpt all L-optikken min brukt der. Hei - vent - stryk det siste om dårlig webside - de har oppgradert. Stiller meg allikevel litt tvilende til at de løpende oppdaterer alle bruktgreiene sine på websiden - gå i butikken. Endret 25. juni 2010 av Trondster Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Skudd i mørket: Er det noen som vet om ett sted å kjøpe film (135) i Roskilde by? Ja det kan du kjøpe på... hmm... Utrolig hvor lite man skulle huske fra Roskilde etter 5 festivalbesøk. Skjønner ikke hva som er årsaken til dette Jeg dro faktisk med Mamiyaen i fjor (M645), kanskje ikke det vanligste festivalkameraet men det tåler jo juling som bare det, og det er helt konge med sjaktsøker på konsert... hold det opp-ned på strak arm og kikk rett opp i søkeren Edit: Google maps Endret 25. juni 2010 av abraxa Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Ikke misforstå, jeg har ikke tenkt å kjøpe noe Zeiss eller voigt, uansett morro å se hva som er der ute. Simon: ingenting er galt med Sigmaen, men kommer det noe som er bedre til bra pris bytter jeg ut, alt som gjør fotograferingen lettere er akseptert i fotobaggen. Etter at jeg gikk over til FF har 150mm blitt litt snevert til øyenstikkere, og jeg liker å holde avstand til krypene. Noen ulemper har det, som at vinklingen blir værre å få til, men med det nye prosjektet på gang er det brennevidde jeg mangler. Skal se hvordan TC-17 funker med tanke på skarphet først. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) I morgen er det bryllup, skal jobbe oss fra Trondheim til litt før Dovre, forbi Styrkeprøvensyklere og følgebiler, blir kjekt... Endret 25. juni 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ikke misforstå, jeg har ikke tenkt å kjøpe noe Zeiss eller voigt, uansett morro å se hva som er der ute. Simon: ingenting er galt med Sigmaen, men kommer det noe som er bedre til bra pris bytter jeg ut, alt som gjør fotograferingen lettere er akseptert i fotobaggen. Etter at jeg gikk over til FF har 150mm blitt litt snevert til øyenstikkere, og jeg liker å holde avstand til krypene. Noen ulemper har det, som at vinklingen blir værre å få til, men med det nye prosjektet på gang er det brennevidde jeg mangler. Skal se hvordan TC-17 funker med tanke på skarphet først. Det er bare en løsning da Marius, og det er 200/4 micro. Litt dyr, men skal være verdt pengene. Blir det første jeg handler når jeg blir rik, selvsagt sammen med D3s (eller hva som er på markedet når jeg blir rik... noe som trolig ikke skjer med det første) Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nå er jeg en lykkelig ung mann. Objektivutleie.no kunne plutselig ikke levere Canon 70-200mm f/2.8L IS USM som jeg dessverre så meg nødt til å måtte leie. Dermed tilbyr de meg å få leie Canon 300mm f/2.8L IS USM i stedet, til samme pris og for dobbelt så lang tid Da er ikke pengene så sure likevel. Den ble sendt med ekspress i dag tidlig, så håper virkelig jeg har den i morgen. Noe jeg må, da turen ned til Hovefestivalen går tidlig søndag! Skjelver. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Ikke misforstå, jeg har ikke tenkt å kjøpe noe Zeiss eller voigt, uansett morro å se hva som er der ute. Simon: ingenting er galt med Sigmaen, men kommer det noe som er bedre til bra pris bytter jeg ut, alt som gjør fotograferingen lettere er akseptert i fotobaggen. Etter at jeg gikk over til FF har 150mm blitt litt snevert til øyenstikkere, og jeg liker å holde avstand til krypene. Noen ulemper har det, som at vinklingen blir værre å få til, men med det nye prosjektet på gang er det brennevidde jeg mangler. Skal se hvordan TC-17 funker med tanke på skarphet først. Det er bare en løsning da Marius, og det er 200/4 micro. Litt dyr, men skal være verdt pengene. Blir det første jeg handler når jeg blir rik, selvsagt sammen med D3s (eller hva som er på markedet når jeg blir rik... noe som trolig ikke skjer med det første) Regner med du mener Nikon sin? Nikon burde virkelig oppdatere på makrosiden. Dropp VR, og gi meg en god makro i 150-250mm klassen, null stress at minste blender er 5.6, bare den er skarp. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nikon sin ja - finnes det andre 200mm f/4 macroobjektiver ? Den har ikke VR og er plenty skarp nok.. Så hvorfor oppdatere ? Fordi du vil heller ha den i plastikk ? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Tillater meg å sitere Bjørn Rørslett ang "Nikon 200 f/4 micro" Much bigger than its MF forerunner in every respect: Size, weight, price, and optical quality. I consider this one of Nikon's premier lenses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå