Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Apropos bil, Volvo V70 er litt skummel å kjøre har jeg funnet ut av. Stolpene foran er såpass store at det fort kan gjemme seg biler bak dem, spesielt motgående biler i en rundkjøring. Litt skummelt når man er vant med en bil som har betraktelig bedre utsyn.

 

I og med det er fredag så må man jo kverulere litt. Hvis du har problemer med motgående biler i rundkjøringer, så er det mer sjåføren det er problem med. Alle skal jo kjøre i samme retning inne i en rundkjøring.

:whistle:

 

Fra spøk til sak.

Jeg kjører Volvo selv og jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i problemet som alle nevner her. Nå må jeg jo nesten si at jeg i flere år har kjørt en bil som var så lav at jeg hadde problemer med å se over rundkjøringer, autovern, osv, så når jeg kjøpte meg en S40 så følte jeg at jeg hadde kongeutsikt til alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med det er fredag så må man jo kverulere litt. Hvis du har problemer med motgående biler i rundkjøringer, så er det mer sjåføren det er problem med. Alle skal jo kjøre i samme retning inne i en rundkjøring.

:whistle:

moon.gif

 

Fra spøk til sak.

Jeg kjører Volvo selv og jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i problemet som alle nevner her. Nå må jeg jo nesten si at jeg i flere år har kjørt en bil som var så lav at jeg hadde problemer med å se over rundkjøringer, autovern, osv, så når jeg kjøpte meg en S40 så følte jeg at jeg hadde kongeutsikt til alt.

Det er vel en vanesak. Hvis du er vant med å kjøre en bil med enda dårligere utsikt, så har du sikkert for lengst vent deg til å bevege mye på hodet når du kjører. Men jeg er vant til å ha i praksis fullt utsyn i alle retninger, og trenger tid til å venne meg til et mer begrenset synsfelt.
Lenke til kommentar

Kan ikke se at noen sa det var noe kamera som har det ?

 

Jo, indirekte. Jeg er Nikonfanboy fordi jeg velger Nikon når jeg kan velge mye annet. Saken er jo at til min fotografering er det ikke noe kamera som gjør det bedre. Do the math...

 

Hvilket kamera i dag har bedre Støyegenskaper enn D3s?

Ingen. D3s er kongen på haugen på høye ISO-verdier, men for min del gir andre produsenter meg mer tilfredsstillende bilder ved lavere ISO.

 

Ja du som kan ta bilder på ISO 200 er det null stress for, men jeg, som ofte burde bruke støyfritt ISO 4000, så er det ikke andre alternativ.

 

Så blir feil å si at jeg er Nikon-fanboy bare fordi jeg velger Nikon, det er det som er best, til min type fotografering.

 

Hadde jeg skulle tatt portretter hadde jeg sikkert valgt Hasselblad.

 

Så, ikke mer syting over dette nå, Nikon gjør jobben min bedre enn noen andre, derfor velger jeg det, ikke fordi det står Nikon på det ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lekt en del med både D700 og D3, enda ikke fått klådd på D3s. Jeg respekterer de moderne fullformatsnikonene så det holder. Men jeg har enda ikke klart å like dem. Jeg liker 5D, både 1 og 2. Men jeg klarer ikke å like verken D700 eller D3.

 

Det er litt som at jeg liker Lars Sponheim og respekterer Siv Jensen.

Lenke til kommentar

Ja du som kan ta bilder på ISO 200 er det null stress for, men jeg, som ofte burde bruke støyfritt ISO 4000, så er det ikke andre alternativ.

 

Så blir feil å si at jeg er Nikon-fanboy bare fordi jeg velger Nikon, det er det som er best, til min type fotografering.

Ja og det skal jeg ikke si noe imot, men ISO 200? Fysj! Beveger meg helst ikke over 100 :p

Men ja, kunne godt tenkt meg en D3s med 85/1.4 til enkelte bilder, men koster for meget.

Lenke til kommentar

Ja du som kan ta bilder på ISO 200 er det null stress for, men jeg, som ofte burde bruke støyfritt ISO 4000, så er det ikke andre alternativ.

 

Så blir feil å si at jeg er Nikon-fanboy bare fordi jeg velger Nikon, det er det som er best, til min type fotografering.

Ja og det skal jeg ikke si noe imot, men ISO 200? Fysj! Beveger meg helst ikke over 100 :p

Men ja, kunne godt tenkt meg en D3s med 85/1.4 til enkelte bilder, men koster for meget.

På mitt D700 er 200 lavest kalibrerte :p

Lenke til kommentar

Smaken er som baken. Jeg har vært så heldig at jeg i en hel dag har fått fikla med en D3s med en 85mm f/1.4 påmontert, og det var 10 ganger deiligere enn den dagen jeg brukte en Canon 5D mkII med tilsvarende objektiv. Men dette henger selvsagt sammen med at jeg kan ikke fordra grensesnittet til Canon, jeg syns alt er så kronglete plassert, og jeg blir rett og slett ikke venn med den.

 

Vi må heller ikke stikke under en stol at jeg er en Nikon-fanboy.

 

Da er jeg på plass i godstolen med litt movie-theater-popcorn.jpg

Lenke til kommentar

Har jeg hatt pengene så ville jeg mest sannsynlig kjøpt D3s og D3x pluss Nikons lekre glass. Slike er ikke ståa, da må man prøve å få mest for pengene. Har vært fornøyd med alle kameraene jeg har hatt. Sony A-850 er den jeg liker best. Mest p.g.a. at jeg har den nå.

 

Har nettopp opprettet facebook side. Begynner å lure på om det var så smart :dontgetit:

Lenke til kommentar

And Now for Something Completely Different....................

Jeg fant en halvflaske med Jameson i barskapet. I og med den er åpnet så tenkte jeg at jeg må få drukket den før den blir for gammel. Kveldens store spørsmål er om det går ann å bruke den i en eller annen slags drink som er så spennende at dama mi også drikker den?

Ps, Irish coffee har vi ikke ingrediensene til, men hun fant følgende oppskrift på nettet:

Lumbago

1\4 whiskey

3\4 sjokolade melk

Den er ikke særlig god men kan sikkert falle i smak hos noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...