Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med oss som er født og oppvokst i byen? Her er ikke det å ta lappen en nødvendighet. Jeg begynner å vurdere det nå, og jeg runder snart 30.

 

Du vil altså ikke la folk ha oppkjøring som valgfag fordi du som bor i by ikke ser behovet med bil? Det må man vel kalle noe egosentrisk tankegang.

 

Det er forøvrig praktisk med lappen selv om man bor i en by. Du vil nok oppdage det selv den dagen du har lappen og tilgang på bil.

 

Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg mener at det er flott hvis man tilbyr noe sånt (noe jeg så i dagens Aftenposten at man også vurderer). Det jeg lurer på er hva man evt skal tilby de som er over videregående. Og ja, det er praktisk, det vet jeg. Det er derfor jeg skrev at jeg vurderer det.

Lenke til kommentar

Tipper det kommer til å ryke med noen bergensere fremover nå som bybanen er satt i drift...

 

Vi får kalle det moderne darwinisme.

Det er rimelig sikkert. Så deler av turen som ble sendt på NRK her om dagen. Makan til hodeløs virring. Hallo! Skinner i veibanen betyr at tunge ting kan komme i stor fart. Da taper du.

Lenke til kommentar

I storbyene kan man jo ha valgfag i trikkeetikette.

"Offentlig transport - valgfag". To timer i uka så får man opplæring i hvordan te seg på offentlig transport. Tro meg, folk trenger det. Glimrende forslag!

Tror ikke det holder med to timer i uka. Enkelte skulle vært bannlyst fra all offentlig transport.

Lenke til kommentar

En tidligere klassekamerat av en kompis av meg var litt - spesiell. La oss ikke holde det mot ham (greit nok å danse sportsdans på toppnivå, men mange vil mene det er litt spesielt å også gå med blonder og rysjer til vanlig) - men:

 

Han kjørte inn i et kryss uten vikepliktskilt, og fikk en trafikant inn fra venstre. Vår helt valgte så å ikke stoppe, selv om han så den andre parten komme, fordi han hadde forkjørsrett, og derfor av prinsipp ikke ville stoppe når den andre hadde vikeplikt.

 

Det kan kanskje til en viss grad forsvares ved at "han burde kunne stå for sin rett" eller lignende (selv om undertegnede her vil klassifisere ham som idiot-løkrull av ypperste grad), men problemet her er at den andre medtrafikanten var en trikk. ..Som a) har vanskeligheter med å stoppe på kort varsel og enda viktigere b) faktisk har forkjørsrett i en sånn situasjon.

 

Det kan kanskje til en viss grad forsvares - ved at "han ikke husket trafikkreglene" eller lignende (selv om undertegnede her vil klassifisere ham som idiot-løkrull av ypperste grad med krysset sverd og ekeløv), men det kan man ikke lenger gjøre andre gangen det eksakt samme skjer - at han står på krava og kræsjer. Mot en trikk. Fordi han av prinsipp nekter å stoppe for noen som kommer fra venstre.

Dømrade nisse.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg mener at det er flott hvis man tilbyr noe sånt (noe jeg så i dagens Aftenposten at man også vurderer). Det jeg lurer på er hva man evt skal tilby de som er over videregående. Og ja, det er praktisk, det vet jeg. Det er derfor jeg skrev at jeg vurderer det.

 

De som er over videregående skal vel fortsatt få samme oppkjøringtilbudet som man har den dag i dag?

 

Jeg kan jo f.eks ikke komme å kreve tyskundervisning nå bare fordi jeg ikke orka velge det valgfaget på videregående.

Lenke til kommentar

Var ikke det jeg sa.

 

Folk som tror de er eksperter på å kjøre bare fordi de har lappen, og driter i regler fordi "det gjelder ikke dem", har minimalt med respekt fra meg, i alle fall. De setter andres liv på spill hver eneste gang de setter seg bak rattet. Pga folk som det, må man alltid anta at alle andre i trafikken er idioter - og kjøre deretter. Og sånt er slitsomt i lengden.

..men det var det jeg trodde du mente.

 

Slik burde det vært i trafikken i dag:

 

  • Oppkjøring burde vært veldig mye vanskeligere enn hva den er i dag
  • I de første par årene burde ferske sjåfører kjøre rundt med en rød "L" både fram og bak på bilen.
  • Hvert x. år burde det vært oppkjøring på nytt for alle med lappen for å bevise at de enda behersker det som kreves av dem. Burde være nulltoleranse mot feil og skikkelig fokus på slike ting som er helt glemt i dag. Trafikkflyt, korrekt blinklysbruk, oppmerksomhet, osv..
  • Fartsgrenser burde vært veiledende.

<bla-bla>

Kan godt mulig være jeg tar feil, men gi meg 10mill til foto og det ville fremdeles stått Nikon på utstyret mitt, <bla-bla>

 

Slik snakker en ekte fanboy ja :) Jeg aner ikke hva jeg ville endt opp med, men per nå hadde det verken stått canon eller nikon på mitt. Sjansen for at jeg hadde holdt meg der jeg er i dag er nok stor. Er alt for glad i samarbeidet jeg har med kameraet mitt :)

 

Er det ikke mere "Marius-forteller-uoppfordret-hvorfor-Nikon-er-best-for-ham-og-så-bare-må-noen- fortelle-at-noe-annet-kan-være-best-for-andre" som foregår?

Joda, det er akkurat det det er.. igjen :-) Lar det gå litt til før jeg setter på popcorn og henter meg noe kaldt å drikke..

 

Hvilket kamera i dag har bedre Støyegenskaper enn D3s?

Lenke til kommentar

Apropos bil, Volvo V70 er litt skummel å kjøre har jeg funnet ut av. Stolpene foran er såpass store at det fort kan gjemme seg biler bak dem, spesielt motgående biler i en rundkjøring. Litt skummelt når man er vant med en bil som har betraktelig bedre utsyn.

 

Samme med Toyota Avensis...... Skumle greier nå halve sidesynet er blokkert!!

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noe verre enn et par harde nedbremsinger rett før rundkjøringer, men jeg må nok venne meg til å flytte mer rundt på hodet enn det som var nødvendig med den gamle 740en (må den hvile i fred).

 

Rygging og lukeparkering har også blitt noe mer tidkrevende aktiviteter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...