Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å google, men har ikke tid ti lå nilese artikler nå, men kan noen fortelle meg om det er minnekortet som begrenser hvor lang en sammenhengende filmsnutt i full HD på en Canon 550D er, eller om et videklipp kun kan vare i 5 minutter?

 

Jeg har anbefalt dette kameraet til en kompis nå, men han er nødt for å sette kameraet på stativ og latt det filme adskillig lengre enn 5 minutter til tider.

Lenke til kommentar

Vel, han kan alltid starte på nytt for hver fjerde GB, men nei - større minnekort hjelper ikke på hvor lang hver enkelt filmfil kan være. Om han har behov for filming over lengre tid, er nok fortsatt et dedikert videokamera bedre, desverre.

Jepp. Av de filmene jeg har sett av 550D, imponerer de stort, så hvis Canon hadde klart å komme seg rundt denne 4GB-grensa, så hadde det i mine øyne ikke vært noen vits med et dedikert kamera.

 

Videokvaliteten er ihvertfall skyøy i forhold til det mitt D90-hus presterer.

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Jepp. Av de filmene jeg har sett av 550D, imponerer de stort, så hvis Canon hadde klart å komme seg rundt denne 4GB-grensa, så hadde det i mine øyne ikke vært noen vits med et dedikert kamera.

 

Videokvaliteten er ihvertfall skyøy i forhold til det mitt D90-hus presterer.

4GB grensen ble diskutert litt her

Lenke til kommentar

Er det ikke mere "Marius-forteller-uoppfordret-hvorfor-Nikon-er-best-for-ham-og-så-bare-må-noen-fortelle-at-noe-annet-kan-være-best-for-andre" som foregår?

 

Uoppfordret og uppfordret, jeg måtte legge fram en forklaring på hvorfor jeg fremdeles ikke bare lekte fotograf når jeg ikke bruker Hasselblad.

 

:)

Lenke til kommentar

Var ikke det jeg sa.

 

Folk som tror de er eksperter på å kjøre bare fordi de har lappen, og driter i regler fordi "det gjelder ikke dem", har minimalt med respekt fra meg, i alle fall. De setter andres liv på spill hver eneste gang de setter seg bak rattet. Pga folk som det, må man alltid anta at alle andre i trafikken er idioter - og kjøre deretter. Og sånt er slitsomt i lengden.

..men det var det jeg trodde du mente.

 

Slik burde det vært i trafikken i dag:

 

  • Oppkjøring burde vært veldig mye vanskeligere enn hva den er i dag
  • I de første par årene burde ferske sjåfører kjøre rundt med en rød "L" både fram og bak på bilen.
  • Hvert x. år burde det vært oppkjøring på nytt for alle med lappen for å bevise at de enda behersker det som kreves av dem. Burde være nulltoleranse mot feil og skikkelig fokus på slike ting som er helt glemt i dag. Trafikkflyt, korrekt blinklysbruk, oppmerksomhet, osv..
  • Fartsgrenser burde vært veiledende.

<bla-bla>

Kan godt mulig være jeg tar feil, men gi meg 10mill til foto og det ville fremdeles stått Nikon på utstyret mitt, <bla-bla>

 

Slik snakker en ekte fanboy ja :) Jeg aner ikke hva jeg ville endt opp med, men per nå hadde det verken stått canon eller nikon på mitt. Sjansen for at jeg hadde holdt meg der jeg er i dag er nok stor. Er alt for glad i samarbeidet jeg har med kameraet mitt :)

 

Er det ikke mere "Marius-forteller-uoppfordret-hvorfor-Nikon-er-best-for-ham-og-så-bare-må-noen- fortelle-at-noe-annet-kan-være-best-for-andre" som foregår?

Joda, det er akkurat det det er.. igjen :-) Lar det gå litt til før jeg setter på popcorn og henter meg noe kaldt å drikke..

Lenke til kommentar

Hva med oss som er født og oppvokst i byen? Her er ikke det å ta lappen en nødvendighet. Jeg begynner å vurdere det nå, og jeg runder snart 30.

 

Du vil altså ikke la folk ha oppkjøring som valgfag fordi du som bor i by ikke ser behovet med bil? Det må man vel kalle noe egosentrisk tankegang.

 

Det er forøvrig praktisk med lappen selv om man bor i en by. Du vil nok oppdage det selv den dagen du har lappen og tilgang på bil.

Lenke til kommentar

Ufattelig kult! Tydelig filmet med speilrefleks - med heller tynn DOF. Så bra!

 

Hmm - dette burde jeg da kunne gjøre med min gamle EF 28-90! :D

(En fordel er at jeg ikke behøver endre EF-S til EF..)

 

Edit: Mangler korrekt smiley: :dremel:

 

Edit II: Regner med at man ikke akkurat får fokus til uendelig.. ;)

Men - hva slags forstørrelse snakker vi her, tro? ..Sånn cirka?

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...