the_last_nick_left Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Helt enig - folk som ikke gidder å bruke blinklyset burde straffes ved å bli fratatt lappen i tre måneder og tvunget til å reise med NSB. Rammes ikke det av Geneve-konvensjonen som "cruel and unusual punishment"? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Sitter på iPhone så får ikke til å quote flere, men ang Canon, jeg leker ikke fotograf Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kva trur folket om den her skjermen (HP-ZR24w): http://amentio.no/Av...BB-1077266.aspx Og hvis vi sammenligner den med Dell U2410 ULTRASHARP 24" WIDE TFT. Jeg stemmer for Dell'en, men jeg skjønner ikke at det skal være så ufattelig vanskelig for Dustin å ikke oppgi oppløsning på skjermene sine. Hallo? Er ikke dette en av de virkelig essensielle opplysningene i spesifikasjonene? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg stemmer for Dell'en, men jeg skjønner ikke at det skal være så ufattelig vanskelig for Dustin å ikke oppgi oppløsning på skjermene sine. Hallo? Er ikke dette en av de virkelig essensielle opplysningene i spesifikasjonene? Jeg trodde Dustin var en butikk for folk som er for dumme til å stille slike spørsmål Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 En annen gjeng som kan ta seg trafikk-fri er alle apekattene som ligger og sover i venstre fil på motorveien. Denne er genial, . Lenke til kommentar
eveant Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hva heter solblender på engelsk? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Sitter på iPhone så får ikke til å quote flere, men ang Canon, jeg leker ikke fotograf Jo det gjør du Du bruker ikke Leica, Hasselblad, PhaseOne, LEAF eller lignende. Du har ikke sekken full av Zeiss optikk ... Hva heter solblender på engelsk? Lens Hood. En god og billig løsning. Løp og kjøp. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 De følger som oftest med objektivene, iallefall de som koster litt og trenger det. En 50/1.8 trenger det f.eks ikke... Har Nikon D5000 med AF-S Nikkor 18-55 II f/3,5-5,6 (kitobjektiv) trengs det solblender til det? Kan noen evt linke til en på Ebay som passer til objektivet mitt? På forhånd takk http://cgi.ebay.com/HB33-HB-33-Lens-Hood-Nikon-D50-D60-D40X-AF-S-18-55-/130340986331?cmd=ViewItem&pt=Lens_Accessories&hash=item1e58ed9ddb Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Denne er genial, . Med eller uten Vuvuzela? Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Trenger du DSLR på campen da? Det måtte i såfall være fordi du har en lyssterk normal du kan bruke om kvelden. Kommer nok til å droppe kameraet. Kjenner jeg meg rett vil jeg ha alt mulig annet å gjøre enn å ta bilder. Og da slipper jeg å tenke på at det kan bli stjelt. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 De følger som oftest med objektivene, iallefall de som koster litt og trenger det. En 50/1.8 trenger det f.eks ikke... Har Nikon D5000 med AF-S Nikkor 18-55 II f/3,5-5,6 (kitobjektiv) trengs det solblender til det? Kan noen evt linke til en på Ebay som passer til objektivet mitt? På forhånd takk http://cgi.ebay.com/HB33-HB-33-Lens-Hood-Nikon-D50-D60-D40X-AF-S-18-55-/130340986331?cmd=ViewItem&pt=Lens_Accessories&hash=item1e58ed9ddb Tusen takk skal du ha, men hva er forskjellen på en solblender som denne og en som er ugjevn sånn som denne http://global.ebay.com/67_mm_67mm_FlowerPetal_Lens_Hood_for_Nikon_D70D90_Kit/260621674569/item Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) En sånn "petal" ("blomst" på norsk?) solblender er bedre fordi den kan formes til å gi optimal blending, men kan ikke brukes på billigobjektiver som 18-55 fordi fronten roterer ved fokusering. Det blir bare tull. Den du har funnet frem passer forøvrig ikke til 18-55, men til de større kitobjektivene med 67mm filterdiameter, som 18-70, 18-105 og 18-135. De har frontelementer som ikke roterer. Endret 24. juni 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kommer nok til å droppe kameraet. Kjenner jeg meg rett vil jeg ha alt mulig annet å gjøre enn å ta bilder. Og da slipper jeg å tenke på at det kan bli stjelt. Det er like greit. På festival så duger selv en 3 år gammel mobil. Det som er viktig på festival er musikken, festen, venner og damer/typer (avhengig av preferanse). Lenke til kommentar
eveant Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 En sånn "petal" ("blomst" på norsk?) solblender er bedre fordi den kan formes til å gi optimal blending, men kan ikke brukes på billigobjektiver som 18-55 fordi fronten roterer ved fokusering. Det blir bare tull. Den du har funnet frem passer forøvrig ikke til 18-55, men til de større kitobjektivene med 67mm filterdiameter, som 18-70, 18-105 og 18-135. De har frontelementer som ikke roterer. Den jeg fant fram, var bare for å vise et eksempel. Jeg kjøper istedet denne: http://cgi.ebay.com/...=item1e58ed9ddb Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 "Rebel XTi" er jo jævlig tøft da. Skulle øsnke jeg hadde en "Nikon Bad-ass-mo-fo ZXi Pro De-luxe" i stedet for D700. Ingen tvil om hvem som er sjefen nei... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Sitter på iPhone så får ikke til å quote flere, men ang Canon, jeg leker ikke fotograf Jo det gjør du Du bruker ikke Leica, Hasselblad, PhaseOne, LEAF eller lignende. Du har ikke sekken full av Zeiss optikk ... Det er godt mulig jeg ikke vet bedre, men hadde jeg fått ubegrenset adgang på penger ville jeg likevell ikke gått bort ifra Nikon. Jeg ville ikke kjøpt fastoptikk under 201mm heller (sett bort ifra makro), og jeg ville mest sannsynlig byttet ut Sigma 150mm med 180mm, med mindre jeg kommer over en 200mm macro som er bedre optisk, er vel noe Zeiss som er aktuell da? Ut ifra hva jeg vet nå (vært lite aktiv på utstyrsgranskinga det siste året) så er det ikke noe kamera som presterer bedre enn D3s når det kommer til støy på høy ISO, og fordi makro er min lidenskap ville ikke da noe annet kamera vært mer rett for meg. Kan godt mulig være jeg tar feil, men gi meg 10mill til foto og det ville fremdeles stått Nikon på utstyret mitt, samt en ombygd X5 som kan fotograferes fra på en god og hendig måte. Endret 24. juni 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Det er godt mulig jeg ikke vet bedre ... Nå høres du ut som en god venn av meg. Han har bestemt seg for at det er Nikon, og kun Nikon, samme F... Det er greit nok det. Men det er ting der ute som spiser Nikon til frokost. Muligens ikke på høy ISO. Men på alt annet. Det koster selvsagt et halvt statsbudsjett og du ender opp emd 7-8 kamerahus fra forskjellige merker. Men de finnes der ute. Men kos deg med Nikon; det er bra saker og gjør det du er ute etter. Det er lov å like Nikon, selv om noen av oss andre har funnet saker som vi synes passer bedre til oss. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Det er godt mulig jeg ikke vet bedre ... Nå høres du ut som en god venn av meg. Han har bestemt seg for at det er Nikon, og kun Nikon, samme F... Det er greit nok det. Men det er ting der ute som spiser Nikon til frokost. Muligens ikke på høy ISO. Men på alt annet. Det koster selvsagt et halvt statsbudsjett og du ender opp emd 7-8 kamerahus fra forskjellige merker. Men de finnes der ute. Men kos deg med Nikon; det er bra saker og gjør det du er ute etter. Det er lov å like Nikon, selv om noen av oss andre har funnet saker som vi synes passer bedre til oss. Jeg snakker ikke om NASA teknologi... Hadde jeg hatt nok penger kunne helt sikkert en eller annen laget et kamerahus til en verdi på 10mill som er like stort som et D3 og presterer 12mill ISO på samme måte som D3s gjør på 50 og uendelig dynamisk omfang, men av merker i dag, til min type fotografering, ser jeg ikke noe som er bedre enn Nikon, som er tilgjengelig til vanlig salg... Hasselblad er bra på ISO 100 men på ISO 4000 (hvor D3s ikke har mer støy enn D700 på 400,) suger det... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (..) og kun Nikon, samme F... Ikke "samme F" - "Nikon F".. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Håper du/dere forstår, jeg hadde valgt Nikon fordi det er det jeg mener er best for meg. Hadde Canon vært bedre hadde jeg valgt det, men D3s er ledende etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå