Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv hadde jeg tatt med mitt gamle Trip 35.

Ettersom jeg anser folk som stjeler som noen idioter, så ville de ikke vært smarte nok til å stjele akkurat dét kameraet i alle fall. =)

Eller dum nok til å stjele akkurat det kameraet ...

 

Det er derfor jeg ikke har solgt E-420'en min. Den er fin å ta med på Bluesfestivalen på Notodden.Har da med normal-zoomen og 25mm f/2.8 pancake. Pannekaka er lett å gjemme vekk når jeg ikke bruker den, og E-420/kit er såpass lite verdt (i salgsverdi) at det er ikke et stort tap om noen skulle klare å stikke av med det.

Lenke til kommentar

Eller .. kan det henge sammen med at hver gang månedstråden her på forumet åpnes så får du også et treff på smugmug.

Hver gang en side (ikke tråd) iKenneth har bilder på åpnes på diskusjon.no, så får han treff på Smugmuggen sin. Jeg har litt over 30000 treff på min Smugmug så langt denne måneden, og over 27000 er referred fra diskusjon.no. Spesielt månedstrådene genererer mange treff.

 

Ratleto: Jeg er delvis enig med deg - det er paradoksalt at i den ene aktiviteten vi bedriver i dagliglivet hvor vi løper en réell risiko for å ta livet av noen (bilkjøring), der føler vi oss også i stor grad hevet over loven. Når det er sagt, så er fartsgrensene absurd lave på mange veier med grei standard i Norge...

 

De følger som oftest med objektivene, iallefall de som koster litt og trenger det. En 50/1.8 trenger det f.eks ikke...

Om du ikke har latt deg lure til å kjøpe Canon.

Lenke til kommentar

Hver gang en side (ikke tråd) iKenneth har bilder på åpnes på diskusjon.no, så får han treff på Smugmuggen sin.

Da må jeg prøve å få bilder på hver eneste side i månedstrådene :D

 

 

Det tar tid å konvertere til DNG. Maskina har tygd seg gjennom snart 50% på 2-3timer.

Sony RAW=ca.38MB, DNG=ca.20MB. Sparer litt plass + at det blir litt enklere. :)

 

 

En ny fotograf kommer med onlinekurs på kelby training snart; Cliff Mautner.

Skal koste på meg en måned med kelbytraining. Må lære meg nye ting med PS CS5 etc.

 

 

Edit: Solblender! JO! Jeg har en solblendeer til Olympus 11-22mm, ubrukt og ligger fortsatt i emballasjen. Den er din for kun fraktkostander hvis du eier en 11-22mm.

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Hver gang en side (ikke tråd) iKenneth har bilder på åpnes på diskusjon.no, så får han treff på Smugmuggen sin.

Da må jeg prøve å få bilder på hver eneste side i månedstrådene :D

 

 

Det tar tid å konvertere til DNG. Maskina har tygd seg gjennom snart 50% på 2-3timer.

Sony RAW=ca.38MB, DNG=ca.20MB. Sparer litt plass + at det blir litt enklere. :)

 

 

En ny fotograf kommer med onlinekurs på kelby training snart; Cliff Mautner.

Skal koste på meg en måned med kelbytraining. Må lære meg nye ting med PS CS5 etc.

 

 

Edit: Solblender! JO! Jeg har en solblendeer til Olympus 11-22mm, ubrukt og ligger fortsatt i emballasjen. Den er din for kun fraktkostander hvis du eier en 11-22mm.

Snakket med Cliff seinest igår :p *noen ta på meg eller*

Lenke til kommentar

Tilbud! Det er ikke alltid som man tror. Ei jeg kjenner kjøpte seg videokamera i dag. Et sony DCR-SX30E. Det var priset i butikken til 3490,-, prislappen sto enda på.., men hun fikk det til 2900,-. Stakkars henne, hun var så glad da hun kom med det og fikk dagen ødelagt da jeg stor i øynene utbrøt at "NEI! Du har ikke kjøpt kamera der" da jeg så butikklogoen på posen. Så viste jeg henne det samme i prisguiden her på akam, og ingen av prisene er høyere enn tilbudet hun fikk. Billigste er 1000kr lavere enn "tilbudet".

 

Jeg har tidliger i år sett skrekkpriser i den butikken. Canon EOS550D med IS-kit til 9990,-, eller kanskje det frister mer med Nikon D3000 med 18-55(?)VR til 6490,-?

Lenke til kommentar

De følger som oftest med objektivene, iallefall de som koster litt og trenger det. En 50/1.8 trenger det f.eks ikke...

Har Nikon D5000 med AF-S Nikkor 18-55 II f/3,5-5,6 (kitobjektiv) trengs det solblender til det? Kan noen evt linke til en på Ebay som passer til objektivet mitt?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Hva med å holde seg til trafikkreglene? Mye billigere i lengden.

 

Jepp,også må vi bruke hatt og kun kjøre på søndager :)

 

Var ikke det jeg sa.

 

Folk som tror de er eksperter på å kjøre bare fordi de har lappen, og driter i regler fordi "det gjelder ikke dem", har minimalt med respekt fra meg, i alle fall. De setter andres liv på spill hver eneste gang de setter seg bak rattet. Pga folk som det, må man alltid anta at alle andre i trafikken er idioter - og kjøre deretter. Og sånt er slitsomt i lengden.

 

Ironi kaller vi det :)

 

Vi heller si at det mest trafikksikre er og holde trafikkflyten selv om den er høyere enn lovlige hastighet,det gir mindre trafikkfarlige situasjoner.

 

Apropos trafikkregler,det som irriterer meg grenseløs er alle som ikke bruker blinklysene,spesielt i rundkjøringer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Apropos trafikkregler,det som irriterer meg grenseløs er alle som ikke bruker blinklysene,spesielt i rundkjøringer.

Helt enig - folk som ikke gidder å bruke blinklyset burde straffes ved å bli fratatt lappen i tre måneder og tvunget til å reise med NSB.

 

En annen gjeng som kan ta seg trafikk-fri er alle apekattene som ligger og sover i venstre fil på motorveien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...