Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digger nye Flickr!

Det var ikke så dumt, men bildene er 1% for liten for dette jallaforumet :p Så man får en automatisk softing av det man legger inne her.. Bahh..

kan bli bra det - men de må fikse geotag funksjonen. Trykker jeg på kartet, så klarer ikke flickr å lese geotag info fra bildet og sender meg istedet til sist sted jeg tagget i gammel versjon (som faktisk leser infoen).

Hadde det ikke vært for at de er utsolgt, så :p men kitet med 17-55 er ikke så verst priset det heller.

17-55mm frister mere enn 18-200mm ...

Lenke til kommentar

"Rebel XTi" er jo jævlig tøft da. Skulle øsnke jeg hadde en "Nikon Bad-ass-mo-fo ZXi Pro De-luxe" i stedet for D700.

Du mener vel Kiss XTi. Eller Canon Kiss X4. En eller annen i Canons navneavdeling burde få fik.

Endret av azathosk
Lenke til kommentar

Hva med å holde seg til trafikkreglene? Mye billigere i lengden.

Så kjedelig, da ;)

Men skal man gasse på, så gjør det kun på skikkelig vei og tørt føre. Og pass på at det er noen i nærheten som er klart raskere enn en selv ;)

Men aller helst, ta en tur til Tyskland der det er fri fart på en del av autobahne-nettet.

Lenke til kommentar

Du mener vel Kiss XTi. Eller Canon Kiss X4. En eller annen i Canons navneavdeling burde få fik.

Rebel og X-et-eller-annet i USA, Kiss et-eller-annet i Japan.

Ja... Jeg avsto fra å prøve meg på det japanske navnet i og med at det må overgå Canons entrymodell med flere hakk... :roll: Jeg henviser til siste halvdel av junifesten min, samt Bjørn Hellfuck for idéer.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Har nettopp passert 20000 visninger denne måneden på smugmug kontoen. Det må bli ca. 2000 visninger pr. pers. :p Sikkert ikke fler enn 10 akamister som har sett på bildene mine her inne.

Kjøpe gradert ND filer eller gjøre dette i LR/PS?

Har Hoya NDx400 til 28-75mm. Har bestilt ND8 til samme objektiv.

NDx400 og ND4 er bestilt til 50mm og 70-210mm.

Bestilte Lensbaby Muse idag. 920kr. inkl. porto er billig morro :)

Lenke til kommentar

Hva med å holde seg til trafikkreglene? Mye billigere i lengden.

Jepp,også må vi bruke hatt og kun kjøre på søndager :)

Var ikke det jeg sa.

Folk som tror de er eksperter på å kjøre bare fordi de har lappen, og driter i regler fordi "det gjelder ikke dem", har minimalt med respekt fra meg, i alle fall. De setter andres liv på spill hver eneste gang de setter seg bak rattet. Pga folk som det, må man alltid anta at alle andre i trafikken er idioter - og kjøre deretter. Og sånt er slitsomt i lengden.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Har nettopp passert 20000 visninger denne måneden på smugmug kontoen. Det må bli ca. 2000 visninger pr. pers. :p Sikkert ikke fler enn 10 akamister som har sett på bildene mine her inne.

..

Populær da med andre ord. Eller .. kan det henge sammen med at hver gang månedstråden her på forumet åpnes så får du også et treff på smugmug. Jeg har jo veldig tregt nett og når jeg åpner den tråden så leser jeg ofte nede på nettleseren hva den jobber med for øyeblikket, og der står det ofte f.eks. "venter på" eller "overfører fra" "kelu.smugmug.com" eller "anew.smugmug.com" og. lignende smugmug. Månedstråden har 17.731 visninger og utfordringen din har 1373 visninger, tilsammen blir det jo 19104 visninger. Bare en tanke.

Lenke til kommentar

Noen her som har noen smarte tips når det kommer til hva man bør ta med seg på festival? Stikker ned mot Hove på lørdag, og jobber med en liste over hva jeg må huske.

Dessverre er det kun lov med kompaktkamera, men da slipper jeg ihvertfall å risikere å få kamerautstyret mitt frastjålet.

Edit: Er visst lov med SLR etc. på campen, så da kan det jo vurderes.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Noen her som har noen smarte tips når det kommer til hva man bør ta med seg på festival?

..

Jeg var på Roskilde en gang, tror det var i 99. Skulle dra med en kamerat og hadde ikke pakket noe. Da vi skulle dra sa han jeg burde jo ta med meg noe annet enn penger og billetten. Jo kanskje det, tenkte jeg, også tok jeg med meg et dynetrekk i en bærepose. Det var en veldig morsom tur.

Lenke til kommentar

Pybalot: Hahah, har sansen for sånne reiser. :D Prøver selv å holde pakkinga til et minimum, både tidsmessig og det som havner i sekken. Sist jeg pakka (altså natt til Mandag), gjorde jeg det 30 minutter før toget gikk. Glemte dog Mac-ladderen, så lønner seg kanskje å ikke være så slask som meg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Selv hadde jeg tatt med mitt gamle Trip 35.

Ettersom jeg anser folk som stjeler som noen idioter, så ville de ikke vært smarte nok til å stjele akkurat dét kameraet i alle fall. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...