Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Da har jeg plukket opp Sigma 30mm F/1,4 og førsteintrykket er enormt bra! Utrolig anvendelig brennvidde til mitt bruk og ekstremt fin bokeh. Fokus ser også ut til å sitte. Nå står min plastikk-50mm 1,8 i fare for å bli bytta ut med 1,4!

Tror jeg er blitt bokeh-addicted!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg plukket opp Sigma 30mm F/1,4 og førsteintrykket er enormt bra! Utrolig anvendelig brennvidde til mitt bruk og ekstremt fin bokeh. Fokus ser også ut til å sitte. Nå står min plastikk-50mm 1,8 i fare for å bli bytta ut med 1,4!

Enig. Det er inntrykket jeg også sitter igjen med. Det er litt synd at jeg lot skepsisen råden litt lenge. Mye negativt er sagt om sigma i det siste, men ex-serien deres har til nå innfridd forventningene og vel så det :)

Lenke til kommentar

Nikon er jo i ferd med å gå over til en Canon type nummerering, så da kan det ikke bli logisk.

Smart - de skal kanskje dermed lansere en "D7000" i Europa, som skal hete "Vigilante XX3" eller lignende i USA? :D

Litt usikker på Toms kilde her gitt. :)

At Nikons modellnummerering er helt uten logikk er i det minste åpenbart. Sikkert lurt med en liten opprydding der.

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt glass! Jeg har brukt objektivet i 1,5 år nå, og har brukt dette desidert mest av mine totalt 6 objektiver.

Nikkor 50mm f/1.8 er et av de skarpeste objektivene i verden (skarpere enn Nikkor 50mm f/1.4), så ikke bytt ut denne med mindre du syns 2/3 stopp er verdt det. (Det er heller ikke slik at all f/1.4-bokeh ser lik ut hvis du trudde det ;)).

Lenke til kommentar

Burde presisert at jeg er Canon-gutt :) Men er uansett usikker på om en oppgradering fra 1,8 til 1,4 kan forsvares når jeg har 30mm til "lette" anledninger og 24-70mm til portretter og mer planlagt fotografering.

Endret av Bibbo
Lenke til kommentar

Like før BH-bestillingen måtte kanselleres der ja...

Etter å ha kjørt i ei helvettes treg kø fra Orkanger til Øysand ble det endelig to filer, jeg og en annen hiver oss ut og viser folket hva hestekreftene er gode for. Midt i forbikjøringen av 20 bilder ser jeg en gullfarget Saab 93 kaste seg ut med det samme jeg passerte den. Jeg finner ei lomme rimelig kjapt, hiver meg inn og bremser, slik at Saaben må inn forran meg. Jeg ser 2 antenner på bila, fatter mistanke, tar bilde av bilen. Kommer hjem, søker opp regnr og vips, utrykningspolitiet i Larvik... Puh...

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt i ei helvettes treg kø fra Orkanger til Øysand ble det endelig to filer, jeg og en annen hiver oss ut og viser folket hva hestekreftene er gode for. Midt i forbikjøringen av 20 bilder ser jeg en gullfarget Saab 93 kaste seg ut med det samme jeg passerte den. Jeg finner ei lomme rimelig kjapt, hiver meg inn og bremser, slik at Saaben må inn forran meg. Jeg ser 2 antenner på bila, fatter mistanke, tar bilde av bilen. Kommer hjem, søker opp regnr og vips, utrykningspolitiet i Larvik... Puh...

De kameratene der er dyre å erte på seg.

Lenke til kommentar

De kameratene der er dyre å erte på seg.

Gjort det en gang for mye ja... Det var kveld, og en sølvfarget Saab 93 av eldre modell med Ole Brumm solskjermere på passasjersidene var det siste jeg forventet å bli stoppet av.

Det svir når du ser han skrive ut forelegget på 6700,-

Lenke til kommentar

At Nikons modellnummerering er helt uten logikk er i det minste åpenbart. Sikkert lurt med en liten opprydding der.

Joda, men Canons "forskjellige navn i forskjellige land"-nummerering er om mulig enda teitere. :thumbdown:

"Rebel XTi" er jo jævlig tøft da. Skulle øsnke jeg hadde en "Nikon Bad-ass-mo-fo ZXi Pro De-luxe" i stedet for D700.

Det svir når du ser han skrive ut forelegget på 6700,-

Au! Du kan jo reparere en hel kanin for en sånn sum!

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...