tomsi42 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Slik at pr. definisjon har jeg en åker på kjøkkenet mitt. Der står det næmlig en melkekartong med noe jækla karsefrø stappet nedi (og sikkert mye annet faenskap som disse barna i b.hagen har stappa nedi) "Min" åker er litt større. Endret 23. juni 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Sånn, da har jeg fått ND4-filter til Tamronen min. Kan det være en idé å anskaffe seg et polafilter også? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Ekstremt digg med sommerferie etter en forferdelig stressende måned på jobb. Riktignok kun halvannen uke i denne omgang. Hovedferien på 3 uker kommer først i slutten av juli. Batterigrep og ekstra batteri til 7D'en på vei i posten. Blir snasent. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Fikk urban disguise 30 i dag. Hmm, kanskje litt liten? Noen andre som har? Men fin bag ellers. Orket ikke vente på retrospective, selv om de så bedre ut. Kanskje det blir en sånn og, bare større. Det er sant, man må ha mange kamerabagger. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Fikk urban disguise 30 i dag. Hmm, kanskje litt liten? Noen andre som har? Men fin bag ellers. Orket ikke vente på retrospective, selv om de så bedre ut. Kanskje det blir en sånn og, bare større. Det er sant, man må ha mange kamerabagger. Krangler med meg selv om Retrospective 20 eller 30. Endret 23. juni 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Om trønderbondelandet: Familien min er på tur å flytte nedover til Buvika (som er ca. 30 minutter sør for Trondheim) over det neste året - det er åkerlandskap i forhold til Tiller/Heimdal. Har de siste dagene drevet på med litt grøftegraving/plannering før såing av gress, og mine nærmeste to naboer har vært to veddeløpshester. Ellers er det åkrer så langt øyet kan se. Ellers er jeg Mac-løs atm, siden jeg glemte ladderen hjemme på Mo. Hvordan i faen skifter man mellom vinduer i samme app i Windows? Alt-tab skifter jo mellom ALLE vinduene. Og hvordan skifter jeg bare mellom programmer og ikke vinduer? :| Lenke til kommentar
Inc Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Om trønderbondelandet: Familien min er på tur å flytte nedover til Buvika (som er ca. 30 minutter sør for Trondheim) over det neste året - det er åkerlandskap i forhold til Tiller/Heimdal. Har de siste dagene drevet på med litt grøftegraving/plannering før såing av gress, og mine nærmeste to naboer har vært to veddeløpshester. Ellers er det åkrer så langt øyet kan se. Ellers er jeg Mac-løs atm, siden jeg glemte ladderen hjemme på Mo. Hvordan i faen skifter man mellom vinduer i samme app i Windows? Alt-tab skifter jo mellom ALLE vinduene. Og hvordan skifter jeg bare mellom programmer og ikke vinduer? :| ctrl+ tab? alt+tab Endret 23. juni 2010 av Inc Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Ctrl-tab skifter bare mellom faner for meg, ikke vinduer. Iallefall i Firefox. :/ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Fikk urban disguise 30 i dag. Hmm, kanskje litt liten? Noen andre som har? Men fin bag ellers. Orket ikke vente på retrospective, selv om de så bedre ut. Kanskje det blir en sånn og, bare større. Det er sant, man må ha mange kamerabagger. Krangler med meg selv om Retrospective 20 eller 30. Mulig det blir en retrospective 20/30 senere for byvandring osv. Urban disguise tror jeg passer best når jeg er ute hvor det er litt vått (type landskap). Ser stivere ut enn retrospective. Har plass til 70-200/4 og 17-40/4 og 5D, men noe mer enn det blir trangt. Den sunnsykt stygge solblenderen til 17-40 er og blir et mareritt å få med seg Trenger egen bag til den. Retrospective ser veldig bra ut! UD er litt mer kamerabagaktig, merkelig nok.. Endret 23. juni 2010 av Ingardj Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hvilket kamera er mest tilsvarende Nikon D80 nå i dag? Tenkte å spørre kjapt her, istedetfor å opprette en helt ny tråd Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 D5000 er ikke så langt unna heller. Bortsett fra mindre søker og mangel på innebygd fokusmotor er den tilsvarende eller bedre enn D80 på det meste. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Enig. Men syns det er viktig å påpeke at D90 har vært på markedet i 2 år nå, og at en etterfølger sannsynligvis/forhåpentligvis er rett rundt svingen. Men en etterfølger gjør selvfølgelig ikke D90 til et dårligere kamera. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 KuppeTim....... Nå tror jeg du poster i feil tråd. Enten det, eller så prøver du å kuppe denne tråden Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 D5000 er ikke så langt unna heller. Bortsett fra mindre søker og mangel på innebygd fokusmotor er den tilsvarende eller bedre enn D80 på det meste. Jeg er ikke helt enig. Det er klart D5000 er nyere og dermed bedre på alle sensormessige elementer, i tillegg til at det har en del nye funksjoner som video/LV og vippbar skjerm. Men jeg tror det vil være en skikkelig nedtur og komme fra D80 til D5000 pga ergonomien generelt og spesielt antallet knapper/hjul. 2 Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 KuppeTim....... Nå tror jeg du poster i feil tråd. Enten det, eller så prøver du å kuppe denne tråden Nei skulle bare være grei å ikke fortsett i den andre tåden! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Nei skulle bare være grei å ikke fortsett i den andre tåden! KapteinKjell tar styringen. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hørte jeg kupp??? Btw. Fikk svar fra Cliff Mautner i sted. Steike, skulle ønske jeg var en flue på veggen når han var på fotosjutn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå