Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Latterlig at det var TN-paneldebatten som utløste permban. Den var faktisk ikke så ille. Hadde forsåvidt samme debatten med Gissan over MSN, og der gikk ting mye verre for seg. Appropo Gissan, skjer med han?

Han har vel fått seg en uke eller to tipper jeg. Synn det og, han er aktiv og driver ting videre. Han og marius skaper liv her inne.

Lenke til kommentar
Betyr det at det ikke er anledning til å diskutere moderering på generelt grunnlag, f.eks i denne tråden?

Jeg tror jeg vet svaret på spørsmålet, så jeg spør mest for ordens skyld.

Slik eg har forstått det, so er det lov å diskutere moderering på generell/prinsipiell basis, men det skal nok helst foregå i Tilbakemeldinger om forumet (vil eg tru). Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Det pleier gjerne å være slik, tross alt. Siden moderator ikke kan offentliggjøre brukers advarselshistorikk kan det faktisk ha vært gitt veldig mange advarsler etter siste ban. Jeg kan ikke gjøre en vurdering av om ban var korrekt sanksjonsmiddel, rett og slett fordi jeg ikke har tilgang til den informasjonen.

 

Og jeg skal ikke ha tilgang til den informasjonen.

Lenke til kommentar

At flere og flere seriøse feltakere forlater forumet er et klart tegn på at moderatorene ikke har vært strenge nok. Når de seriøse deltakerne forsvinner så rykker flere og flere unge bråkebøtter inn og tar med seg dårlige vaner fra andre forum. Dermed er vi i en ond sirkel som er vanskelig å bryte.

 

Moderatorene burde også være mye flinkere til å stenge tråder der folk spør hvilket kamera/dingsboms de skal kjøpe uten at de i forklarer i detalj hvilke behov de har. Det burde lages en mal som kan fylles inn sånn at første posten inneholder nødvendig informasjon.

Lenke til kommentar

Flere har forsøkt å lufte Wiki-diskusjoner her inne, noe som gjør at tråden sklir ut i en diskusjon om wiki, og langt fra en generell chattetråd. Ber derfor om at alt angående Wiki samles i samme tråd, slik at informasjon og diskusjon rundt Wiki ikke blir spredt rundt omkring i et utall forskjellige tråder. Er best å samle alt på et sted, ikke sant? :)

 

Her er Wiki-tråden

Lenke til kommentar
Flere har forsøkt å lufte Wiki-diskusjoner her inne, noe som gjør at tråden sklir ut i en diskusjon om wiki, og langt fra en generell chattetråd. Ber derfor om at alt angående Wiki samles i samme tråd, slik at informasjon og diskusjon rundt Wiki ikke blir spredt rundt omkring i et utall forskjellige tråder. Er best å samle alt på et sted, ikke sant?
Det er ingen som bruker den tråden og det er ingen som gidder å lese den. Etter din forrige sensur av diskusjonen så har det ikke vært en enesste post om wikien og utviklingen er stoppet helt opp. Så nei, jeg mener at det ikke er best å kvele all diskusjon ved å gjemme den helt bort. Jeg venter spent på om du vil innføre samme strategi på alle andre tema som kan diskuteres andre steder, og hvis ikke vil jeg gjerne vite hvorfor.
Lenke til kommentar
Det er ingen som bruker den tråden og det er ingen som gidder å lese den. Etter din forrige sensur av diskusjonen så har det ikke vært en enesste post om wikien og utviklingen er stoppet helt opp. Så nei, jeg mener at det ikke er best å kvele all diskusjon ved å gjemme den helt bort. Jeg venter spent på om du vil innføre samme strategi på alle andre tema som kan diskuteres andre steder, og hvis ikke vil jeg gjerne vite hvorfor.

At Wiki-tråden ikke er besøkt, bør ikke være grunn nok til å ødelegge en generell chattetråd med diskusjon rundt ett tema.

 

Et og annet innlegg om Wiki her burde være helt greit, men sist det ble luftet forslag til Wiki'en i denne chattetråden, ble det en diskusjon kun rundt Wiki. De få innlegg (chat) med andre tema druknet, og det ble i seg selv en Wiki-tråd. Henviste derfor til tråden du har laget, ettersom jeg tenkte det var greit å ta diskusjonen rundt et tema i en tråd spesielt laget for det temaet, og ikke i en tråd som er ment som generell pratetråd.

 

At diskusjonen rundt Wiki gikk lett og enkelt i denne tråden, og døde ut når man fikk en egen tråd, vet jeg ikke. Kanskje for få vet om tråden, kanskje ligger den gjemt bort, eller kanskje noen ikke er interessert nok til å bruke krefter og tid på å gå til tråden for å diskutere der, men interessert nok til å komme med sine synspunkter her.

 

Uansett, ettersom Wiki har en egen tråd, ser jeg ingen grunn til å diskutere temaet i denne tråden i en så stor grad at det kveler den generelle "chatten" som denne tråden er laget for. Det håper jeg alle har forståelse for :)

 

Samtidig vil jeg oppfordre alle som leser her om å ta en tur til Wiki-tråden. En foto-Wiki vil være veldig verdifullt for alle deltakere her inne, nye som gamle, og jo flere som deltar med synspunkter og kunnskap, jo bedre blir den. Her finnes tråden, og jeg anbefaler alle med synspunkter å bidra :)

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Appropo Gissan, skjer med han?

Det skjer ingenting med meg. :)

 

Han har vel fått seg en uke eller to tipper jeg.

Nei, det har jeg ikke, jeg er her fortsatt

 

Han og marius skaper liv her inne.

Da må dere nok innse at det i det fall blir meg som skaper et eventuelt liv her inne fremover. Men noe sier meg at det blir litt færre innlegg fra min side etter at Mr. Olsen er borte.

 

Har ikke sett han i brukerlista etter den lille stormen..

Nei, jeg har vært sørover på fototur. :)

 

Jeg vil tro at det har vært grunner til utestengelse over lang tid som til slutt ble utløst av TN-debatten.

At TN-debatten var den avgjørende faktoren vil jeg gjerne se fakta på, og jeg tviler på at du har noen som helst grunnlag for såpass bestemt å uttale deg om at det faktisk var TN-debatten som fikk vannet til å renne over.

 

Diskusjonen mellom gissan og Mr. Olsen gikk for lang, og det var ingen moderatorer som stoppet den.

Enig, men nå er den vel tross alt stoppet - så moderatorene gjorde jobben sin til slutt.

 

---

 

Hvis noen virkelig vil vite hva det hele dreier seg om, så får dere gi en lyd. ;)

 

---

 

Til slutt vil jeg si at Mr. Olsen helt sikkert er med oss fortsatt - enten som leser eller som en annen bruker (han har tidligere uttalt at han vil komme til å lage en ny bruker etter en eventuell permanent utestengelse). Han følger med, skal dere se! ;)

Lenke til kommentar
Du må gjerne legge ut den PMen fra Marius om det var den som fikk begeret til å tippe... ?

Det var ingen PM som fikk begeret til å tippe.

 

Og, NEI, Marius får ikke lest på forumet da det er IP-adressen som mest sannsynlig har sperre...

Jeg er sikker på at Mr. Olsen finner en vei rundt, som han sa han ville.

 

edit : jo, kan visst lese nå..

Det var det jeg sa. ;)

Lenke til kommentar
Folk klarer å lure Itunes-store til å tro at du sitter i USA...

Tror ikke akam har de samme ressursene..

 

Vel i motsetning til iTunes store, så har akam menneskelige resurser, kommer Olsen tilbake, og begynner å skrive innlegg så vil han relativt raskt bli gjenkjent i form av skrivestil etc. Godt mulig han får til å lese innlegg, men hva så egentlig skader jo ingen av oss om han leser alt vi skriver, forøvrig tror jeg Olsen blir en fin resurs med noen flere år på baken. Enkelte unge menn har jo en tendens til å være litt selvgode, når man har pasert 20 er det få som har denne selvgodheten og mangelen på evne til å se saker fra flere sider i behold.

Lenke til kommentar

Det er bare tragisk om det er fakta at det var TN-panel-debatten som var grunnen.. Et kvarters diskusjon bør ikke få så krasse konsekvenser..

 

Uansett - den hyggeliste fyren på forumet er borte :( Heldigvis har jeg ham på msn når jeg trenger makrotips ;)

 

Kvaliteten i BK og Akam generelt vil falle betraktelig som en indirekte konsekvens, i alle fall.. Mye mindre liv i denne tråden også, sikkert -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...