arthoz Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Får ikke installert PS jeg fordi installerne dems er så vrange som det er mulig å få de, skal jo absolutt installere flerfoldige GB på c: enda selve PS ligger annet sted, ikke bruker installerne riktige temp folders heller ;< Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Programfilene ligger på c: så rart det der.. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Programfilene ligger på c: så rart det der.. Ingen grunn til at de skal gjøre det. Skulle jeg hatt Steam-folderen min på C: så hadde den vært rimelig tjåka full. Hvis PS krever å installeres på systemdisken, så er det bare slett arbeid fra Adobe sin side. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er det ikke Windows i seg selv som er problemet? Som ikke lar oss flytte hele Program Files, Users osv til en annen disk på en ryddig og standarisert måte. Det at noen programmer er happy med å la seg installere andre steder er jo egentlig bare en workaround ... Hvordan er de i MacOS verdenen - får man der lov til å flytte rundt på noe som helst? Sånn offisielt, mener jeg ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Man kan flytte Program Files (Eller "Programfiler" på nynorsk*)), men det er knot. Problemet er teite programmer som er hardkodet til å installeres på "C:\Program Files\" kontra "%PROGRAMFILES%\". Men - vær forsiktig med å flytte systemkataloger. Prøvde en gang å flytte hvor "%TEMP%\" skulle ligge, og knakk dermed Install Shield - eneste løsningen var System Restore.. *) Eller blir det "Programfilar"? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Man kan flytte Program Files (Eller "Programfiler" på nynorsk*)), men det er knot. Problemet er teite programmer som er hardkodet til å installeres på "C:\Program Files\" kontra "%PROGRAMFILES%\". Men - vær forsiktig med å flytte systemkataloger. Prøvde en gang å flytte hvor "%TEMP%\" skulle ligge, og knakk dermed Install Shield - eneste løsningen var System Restore.. *) Eller blir det "Programfilar"? Med andre ord - det er ingen standarisert trygg måte å sjonglere dette på. At Installhield suger rumpe er forøvrig ikke noe nytt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Selv har jeg dedikert en egen partisjon til installerte programmer, samt Lightroom og Photoshop. I tillegg har jeg endret scratch-disk fra C: til to andre partisjoner. Kun noen små mapper som ligger igjen på C: som jeg ikke har gidda å endre adressa til noe annet på, da de uansett ikke bruker mer enn et par hundre MB tilsammen. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Heh, er vel ofte snakk om PEBKACs på den fronten der? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Anew : Ser ut som Ole hadde englevakt. Når man har sånne søte husdyr så får penger være penger. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Måtte forresten symlinke Adobe Camera Raw cache folder & Lightroom Catalog previews til annen disk fordi Adobe hater folk som ikke har 1TB på windowsdisken sin :\ Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg har ikke fått noen beskjed om at bilen er begjært avskiltet - oppdaget det da jeg skulle sjekke fristen for å få gjennomført kontrollen på Vegvesenets hjemmesider i går... Har vært begjært avksiltet siden 4. mai. Ingen av oss kan huske å ha sett noen påminnelse heller - men jeg ser jo av nyhetene at de har sluttet med sånt. Har bestilt kontroll til 6. juli (første ledige time hos NAF), og så regner vi med at det går greit frem til det. Det er ikke akkurat noen typisk junkie-bil, så jeg tror neppe den blir kontrollert ved en tilfeldighet. ...nå må jeg bare få fikset det knuste sidespeilet. Fant delen til $15 på ebay, så får jeg bare håpe de gidder å sende til Norge. Regner med at noe sånt (oppvarmet speil - bare selve "glasset") er uforholdsmessig dyrt her på berget? Er de tingen andre verkte som tar naf kontroll i området ditt? Naf synes jeg er dyr i forhold til mange andre,selv som medlem. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Det er jo uansett bare snakk om noen få hundrelapper. Er litt paranoid ifht. å gjøre EU-kontroll hos noen som har egeninteresse av å finne feil. Det blir som å ta imot finansråd fra en bank eller noe sånt... Fikk forøvrig altså kjøpt nytt sidespeil på ebay for $15 + porto. Ganske gunstig ifht. det Tom må ut med. Må få det på plass før det har noen hensikt å vise bilen. Endret 22. juni 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er de tingen andre verkte som tar naf kontroll i området ditt? Naf synes jeg er dyr i forhold til mange andre,selv som medlem. NAF er dyrere, men kan ofte være det rimeligste alternativet. Grunnen til det er at NAF har ingen økonomisk interesse i å finne feil på bilen din. Det har derimot gjerne verkstedene. Du betaler dermed mindre for EU kontrollen, men verkstedregningen blit større. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Har sikkert spurt om dette før, men here goes. Tips til sensor-rens? Like greit å kjøpe et eller annet for å rense selv, eller er det nærmeste fotosjappe som gjelder? Har 2 kameraer som sårt trenger rens. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Sykkel på TV2, og snart går det over til fotball på SVT1. Dette blir en bra kveld. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Da har jeg fått snobbe-baggen min. Og visittkort. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Lekte meg med iPad i sted. Absolutt en snasen sak for fotografer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Huff, nå er jeg lei drit vær. Regnet konstant i de siste 10 dagene... Blir liksom ikke i noe "foto mode" når det er 5 grader og stri regn. Hvor bor du da? Liker den typen vær som du beskriver & jeg er drit lei værtypen som vi har her på østlandet! Savner vær & vind!! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Klaging på fint vær ja... Jeg går ute og rydder blindgjengere i den siste delen av verneplikten i sprutende regnvær og såvidt over 0 grader.. Å komme hjem til sommervarme på østlandet (for ikke å snakke om til nytt kamera, D90) blir meget bra. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Oooh! Den Billingham-baggen så snasen ut! Hvilken modell er det? Skal til London i september, og vurderer seriøst å ta med en hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå