C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jepp, du bør kjøpe en paraply-bracket. (Du finner billigere, men Manfrotto sin er anbefalt) Må eller bør? Kan man ikke feste paraplyene til stativet uten? To sånne dingser øker jo prisen på settet med over 50%. Jeg er veldig usikker på hvor mye dette kommer til å bli brukt, så jeg foretrekker å begynne så billig som mulig.... Ja, for å bruke hotshoe-blitser med det settet der trenger du paraplybraketter. Studioblitser, som det settet formodentlig er tiltenkt, fester man rett på 5/8-tilkoblingen, og paraplyene festes i blitsene, men småblitser må festes i en sko, og man kan jo naturligvis ikke feste paraplyene rett i dem. Det finnes nok billigere måter å gjøre det på, jeg kan se hva jeg finner. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Godt mulig det bare er meg, men andre her som syns tattisser er stygt? Noen kan sikkert være greie, men generelt sett syns jeg ikke noe om det. Ikke noe personlig ass... Kommer HELT an på personen Enkelte passer bra, mens andre passer ikke i det heletatt. Ellers så er "JD&Coke" ganske OK, men viktig å ikke tro at JD er whisky, eller forvente seg noe med whisky.. da blir det bare skuff. Faktisk så er det å få kjøpt ferdigblandet JD&Coke bokser i butikker i Tyskland. Mange liker det altså. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det stemmer at JD ikke er en whisky. Det er derimot en Tennessee whiskey. Tennessee whiskey er en av flere amerikanske whiskey varianter. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 .....Faktisk så er det å få kjøpt ferdigblandet JD&Coke bokser i butikker i Tyskland. Mange liker det altså. Tyskere blander alt med cola. Cola og rödvin aka Korea Cola og öl aka colabier Cola og schnapps aka Aschbach cola Cola og Fanta aka spetzi I tillegg til cola blander de gjerne banansaft, kirsebærsaften, champagne og guden vet i ölen sin. Normalt lett öl finnes ikke. Man blander vanlig öl og sitron eller grapebrus. Og de blander champagne med vann eller appelsin juice. Det stemmer at JD ikke er en whisky. Det er derimot en Tennessee whiskey. Tennessee whiskey er en av flere amerikanske whiskey varianter. Nope. JD er ikke whiskey. Det er misbruk av mais, som ellers kunne bli brukt til popcorn. ;~) Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Når vi er inne på det. Denne fikk et helt annet preg etter overvintring på hytta. Meget god, men på en helt annen måte enn orginalen. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Når vi er inne på det. Denne fikk et helt annet preg etter overvintring på hytta. Meget god, men på en helt annen måte enn orginalen. Whisky og luft, er ikke alltid en god kombinasjon. Skal vell helst drikkes innen to tre uker etter de er aapna. Opplevd noen som har blitt saa sure etter to maander, at de ikke er drikkenes lenger. Og siden dette egentlig skal vaere et fotoforum, og ikke whisky forum. For fotografering av mennesker, gjelder at man skal passe paa hvordan man kutter av armer og bein. Gjelder noe tilsvarende for whiskyflasker? ;~) Endret 18. juni 2010 av Noggie Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Hører noen som sier det, men tror ikke på det. Jeg er enig i at de kan forandre seg, noen ganske mye, men har enda tilgode å smake en som ikke er god. Jeg er faktisk fristet til å si at denne smaker bedre etter overvintringen, enn hva den gjorde i fjor høst. Vanskelig å sammenligne men.. Edit: Slik: Måtte kutte så mye for å få med Blizzard-skriften på glasset.. Ser det er mye som må gjøres på bildet før det er ferdig, men nå er det et komprimert jpeg rett fra kamera. Endret 18. juni 2010 av Ciryaher Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Man har vel lov til å snakke om løst og fast? Noen som vet om noen gode plasser å ta bilder i Tromsø området? Vært oppi i skogen på nordøya og på stranda der. Men er noen gode plasser man burde dra? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Man har vel lov til å snakke om løst og fast? Nei. Kun whisky, våpen, ender, musikk, Ken Rockwell og generelt utstyrsonani. Endret 18. juni 2010 av Anew Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det faller vel i siste kategorien til Anew, så da får det vel være greit.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Whisky og luft, er ikke alltid en god kombinasjon. Skal vell helst drikkes innen to tre uker etter de er aapna. Opplevd noen som har blitt saa sure etter to maander, at de ikke er drikkenes lenger. ... Det er et råd jeg liker. Sa at jeg hadde lest det der til en kamerat for en stund siden. Han kikka lenge på meg, og lurte nok på hvilke folk som gir slike råd. Forresten. Jeg syns ikke "Gammel Dansk Bitter Dram" er så veldig godt lenger. Det har vært min favoritt i mange år, og har brukt å være flaska som bringer fiskelykke. Så jeg er litt bekymret for om hvordan det skal gå med fiskingen i år.. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Tror nok det går bedre med fisket Kanskje det ble litt for mye lykke avogtil? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Tja.. fiske uten lykke er nok ikke så gøy. Det er kanskje litt som lettøl. Kan nok av og til være forfriskende, og kanskje sundt, men er bare kjedelig i lengden. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Noen som vet om noen gode plasser å ta bilder i Tromsø området? Vært oppi i skogen på nordøya og på stranda der. Men er noen gode plasser man burde dra? De opplagte plassene er naturligvis Fjellheisen, Prestvannet og Telegrafbukta, mange fine fotosteder der. Også langs stranden mot Kvaløya. Ellers er det noen fine flekker ved flyplassen. Jeg liker også Sjømannsskolen (Tromsø Maritime skole), flott utsikt over byen og Balsfjorden, og mange fine motiver i nærområdet. Det er flere fine kaiplasser dersom du liker maritime miljøer; Hurtigrutekaien, Nerstranda, bak Rema ved Bjerkaker, kaien ved Polarmuseet, kaien ved Biltrend (ved E8 i Tromsdalen). I Tromsdalen er det også fine strender og steder du kan ta flotte bilder av skarv og annen sjøfugl. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Skal sjekke det ut tusen takk Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Iom at jeg ofte rekker å se soloppgangen før jeg legger meg, så tenkte jeg å ta en timelapse av den. Bør jeg gjøre det manuelt da, eller bruke noe program som tar bilder for meg? Edit: Er snakk om max en time. Endret 18. juni 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Siden vi fikk svar for tromsø, noen som vet om noen kule plasser å ta bilder i lofoten? skal gjøre meg ett notat bak øret før jeg drar opp på fhs Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Man har vel lov til å snakke om løst og fast? Nei. Kun whisky, våpen, ender, musikk, Ken Rockwell og generelt utstyrsonani. Akkurat det ja! Pluss litt programmering og generell nerdeprat. Kan i grunnen ikke skjønne at det er så få aktive kvinnfolk i denne tråden. Edit: Og den kommentaren passet godt som innlegg nummer 5000 i denne tråden.. Endret 18. juni 2010 av bareanton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå