Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12 fuckings gb. Jeg har aldri tatt mer enn 1 gb på en dag. Aldri. Over 1000 bilder altså. Med en fotoaktiv dag på 12 timer blir det over 83 i timen. Hatten av for deg. Jeg synes faktisk det er imponerende på sin skrudde måte. Håper du kan vise til noen gode blinkskudd da, slik at ikke alle shot-ene du takket nei til fordi du skulle ta et bilde ble ofret til ingen nytte.

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?act=anno...;f=65&id=35

"I de siste månedene har vi sett en tendens til krangling og kjefting, samt litt feil holdninger fra ulike brukere her på forumet, spesiellt i forumet Fotografering. Dette vil jeg tro er som følge av mangel på enkle retningslinjer og oppfølging - og resultatet er at en god del personer ikke trives så bra på Fotoforumet som de burde."

 

Er det flere enn meg som har lest denne? Hva syns dere brukere om å bli brukt som et dårlig eksempel? Jeg har i min tid her inne stort sett holdt meg i Akams underforum, og jeg føler derfor at dette på en måte angår meg. Selv syns jeg ikke det har vært så veldig mye skitkasting her inne. Men jeg syns det lille som har vært har vært så altfor synlig, i "populære" røde tråder. Noen andre som har noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?act=anno...;f=65&id=35

"I de siste månedene har vi sett en tendens til krangling og kjefting, samt litt feil holdninger fra ulike brukere her på forumet, spesiellt i forumet Fotografering. Dette vil jeg tro er som følge av mangel på enkle retningslinjer og oppfølging - og resultatet er at en god del personer ikke trives så bra på Fotoforumet som de burde."

 

Er det flere enn meg som har lest denne? Hva syns dere brukere om å bli brukt som et dårlig eksempel? Jeg har i min tid her inne stort sett holdt meg i Akams underforum, og jeg føler derfor at dette på en måte angår meg. Selv syns jeg ikke det har vært så veldig mye skitkasting her inne. Men jeg syns det lille som har vært har vært så altfor synlig, i "populære" røde tråder. Noen andre som har noen tanker rundt dette?

Moderatoravgjørelser skal ikke diskuteres i tråder som ikke er laget for dette, men for å oppklare tror jeg ikke den aktuelle moderatoren mener at fotoforumet er et "dårlig eksempel". Fotoforumet har vært et av de beste delforumene på HW-nettverket (eller DET beste for den saks skyld), men det har begynt å skli litt ut av flere forskjellige grunner. Det som derfor sies, er at vi fortsatt ønsker å ha fotodelen av forumet som den mest seriøse og triveligste delen av forumet (se bare hva som skjer med f.eks. spillforumet, der trolling, fanboyisme, krangling, drittslening, persondiskusjon og personhets gjennomsyrer en mye større del av innleggene enn i fotoforumet).

 

Hjelp oss å holde fotoforumet trivelig, er vel det som sies her. Og med det håper jeg vi kan fortsette å diskutere foto i denne tråden, og ikke fotoforumets fremtid :)

Lenke til kommentar

At det er ett av de beste delforumene på HW-nettverket synes jeg ikker er noe rart..

Her er det brukere som er erfarne fotografer som sitter å svarer på de merkligste spørsmål nesten døgnet rundt, med svar som ofte er ned på teskje-nivå så nye brukere av forumet og eiere av nye dSlr skjønner hva det er snakk om..

Men jeg tror kansje flere er enige med meg om at "skal ha meg nytt kamera...4000kr...."-trådene dukker litt for ofte opp..

 

At det har utviklet seg endel fanboyisme er vell heller ikke til å unngå og sånn er det vel med det meste som selges av elektronikk, biler osv..

Slike diskusjoner mener jeg bare er sunt så lenge at "for/imot" fremlegges på en saklig måte..

At dette kan fort kan bli som å kaste bensin på det lille, koselige bålet som er her inne er er ikke vanskelig å forstå, men det kan lett unngåes hvis man bare trekker pusten og leser over innlegget som ble postet og innlegget som man selv er iferd med å poste en ekstra gang.. De ekstra 30sek er kansje nok til at det hele går saklig for seg.. Skulle det fremdeles koke litt må de øvre makter gripe inn og roe ned FØR det utvikler seg til utestengelse og stenging av tråder..

 

Når det gjelder hvor frittalende det skal være Chatte-tråden, så tror jeg vanlig folkeskikk og respekt for hverandre holder i massevis..

Lenke til kommentar
*snip*

Uten å være så alt for bevandret på dette forumet (jeg har bare vært her i fem år, tross alt), og uten å ha benyttet så mye av det, bare Hardware-forumene, OT-delen og fotodelen aktivt, må jeg si at jeg ikke har vært borti noen annen del av diskusjon.no som er så fri for fanboyisme.

 

Greit, folk her kan ta av i diskusjon om egne merker, men ikke i en tråd der en uerfaren bruker ber om hjelp, da er så godt som alle her saklige.

 

Da jeg begynte å henge i denne seksjonen for en tid siden, ble jeg ofte overrasket over fanboyisme i kjøpetrådene.

 

I am happy to conclude at jeg ikke har sett slike tendenser slik jeg kan huske på et halvt år.

 

Vi krangler litt, men vi er egentlig aldri direkte ufine. Og jeg må si at jeg ikke helt ser at vi skal være et 'dårlig eksempel'.

Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?act=anno...;f=65&id=35

"I de siste månedene har vi sett en tendens til krangling og kjefting, samt litt feil holdninger fra ulike brukere her på forumet, spesiellt i forumet Fotografering. Dette vil jeg tro er som følge av mangel på enkle retningslinjer og oppfølging - og resultatet er at en god del personer ikke trives så bra på Fotoforumet som de burde."

 

Er det flere enn meg som har lest denne? Hva syns dere brukere om å bli brukt som et dårlig eksempel? Jeg har i min tid her inne stort sett holdt meg i Akams underforum, og jeg føler derfor at dette på en måte angår meg. Selv syns jeg ikke det har vært så veldig mye skitkasting her inne. Men jeg syns det lille som har vært har vært så altfor synlig, i "populære" røde tråder. Noen andre som har noen tanker rundt dette?

Moderatoravgjørelser skal ikke diskuteres i tråder som ikke er laget for dette, men for å oppklare tror jeg ikke den aktuelle moderatoren mener at fotoforumet er et "dårlig eksempel". Fotoforumet har vært et av de beste delforumene på HW-nettverket (eller DET beste for den saks skyld), men det har begynt å skli litt ut av flere forskjellige grunner. Det som derfor sies, er at vi fortsatt ønsker å ha fotodelen av forumet som den mest seriøse og triveligste delen av forumet (se bare hva som skjer med f.eks. spillforumet, der trolling, fanboyisme, krangling, drittslening, persondiskusjon og personhets gjennomsyrer en mye større del av innleggene enn i fotoforumet).

 

Hjelp oss å holde fotoforumet trivelig, er vel det som sies her. Og med det håper jeg vi kan fortsette å diskutere foto i denne tråden, og ikke fotoforumets fremtid :)

Enn plass må det vel være rom for å diskutere litt rundt foto også, for eksempel fotoforumets fremtid og noen tanker rundt nettopp denne tråden, som jeg vil kalle relativt relevante.

 

Denne diskusjonen viser vel bare hvor lite usaklige og trollete vi på akam er, jeg syns reaksjonene på utestengelsen av enn sentral og aktiv bruker med mye kunnskap har artet seg litt beskjedent, samtidig som man forstår at man mener alvor.

 

ble litt rotete dette...

Lenke til kommentar
Moderatoravgjørelser skal ikke diskuteres i tråder som ikke er laget for dette, ...

:)

At konkrete moderatoravgjørelser ikke skal diskuterer har jeg full forståelse for.

 

Men jeg har et spørsmål i den forbindelse. Betyr det at det ikke er anledning til å diskutere moderering på generelt grunnlag, f.eks i denne tråden?

Jeg tror jeg vet svaret på spørsmålet, så jeg spør mest for ordens skyld.

Lenke til kommentar
Moderatoravgjørelser skal ikke diskuteres i tråder som ikke er laget for dette, ...

:)

At konkrete moderatoravgjørelser ikke skal diskuterer har jeg full forståelse for.

 

Men jeg har et spørsmål i den forbindelse. Betyr det at det ikke er anledning til å diskutere moderering på generelt grunnlag, f.eks i denne tråden?

Jeg tror jeg vet svaret på spørsmålet, så jeg spør mest for ordens skyld.

Tråden jeg linket til er jo en "kunngjøring" som er dukket opp øverst i alle underforaene til Fotografering. Er det virkelig en "Moderatoravgjørelse" man ikke kan diskutere? I såfall får moderatorene heller unnskylde meg i min uvitenhet.

Lenke til kommentar
Det er helt sant og var TN-panel debatten som løste ut banen.

Seriøst? Var det tn-debatten som utløste det?

Syns den løste seg greit etter ett kvarter, og kan stå som ett eksempel på at chattetråden faktisk fungerer med litt selvjustis innad blant medlemmene på fotoforumet, uten for mye innblanding frå modder. Til en vis grense selvsagt, men denne var ikke overtrått her.

 

Det er ikke så farlig med denne typen diskusjoner/småkrangler i chattetråden, og ikke i de rene foto- eller utstyrstrådene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...