ok67 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Dette må være den sureste starten på en sommer noensinne. Det er 10 grader og regn hver jævla dag.. Noko som f.eks. dagens bilete i min Junitråd viser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Dette lukter svindel på lang vei. Dette oppsettet koster tilvanlig nær 25000 kr. Får vel rapportere dette til Finn.no. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Nærmere 20000 er nok mer riktig. Men det er nok svindel, ja. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Var på CLS-kurs i regi av Ur og Foto i dag og ble litt inspirert til å skaffe meg et enkelt studiooppsett. Trenger jeg noe mer hvis jeg kjøper dette paraplysettet i form av blitsholdere eller lignende? Jepp, du bør kjøpe en paraply-bracket. (Du finner billigere, men Manfrotto sin er anbefalt) På toppen av den trenger du en "cold-shoe" for å feste blitsen, men du kan også bruke de i plastikk som følger med - dog plastikk, så ja, ikke anbefalt i lengden. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Dette lukter svindel på lang vei. Dette oppsettet koster tilvanlig nær 25000 kr. Får vel rapportere dette til Finn.no. "Kamera og objektiv ist som nye, ingen scratchers, rene osv. ...." Ist som ny, ingen scratchers osv. Ja, virker helt legitimt. Men måtte likevel sende en mail, bare for å se hva han svarer. 1 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 10 pakker med 120 film venter på meg på postkontoret, kamera kommer i morgen Fett, hvor kjøpte du de? Jeg har et Adox Golf kamera fra 1952 jeg gjerne skulle ha testa. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Flotte bilder av Carl Martin Nordby, som illustrerer hvordan vidvinkelen kan nyttes til å skape tett kontakt i reportasjefoto. http://oslopuls.aftenposten.no/barn/article393448.ece Endret 17. juni 2010 av Simon Aldra Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Evt. ett godt eksempel på kjipt lys og dynamiske poseringer som er utført alt for statisk. But hey... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 ALSO, hvordan er det MULIG at photoshop ikke har en jævla auto save funksjon enda ? Det er faen meg den eneste applicationen jeg vet om som ikke har det. Mista 3 - 4 timer med mindnumbing D&B + clone tool arbeid. Usikker på om jeg engang gidder å gjøre meg ferdig med bildet nå som jeg må gjøre alt på nytt. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jepp, du bør kjøpe en paraply-bracket. (Du finner billigere, men Manfrotto sin er anbefalt) Må eller bør? Kan man ikke feste paraplyene til stativet uten? To sånne dingser øker jo prisen på settet med over 50%. Jeg er veldig usikker på hvor mye dette kommer til å bli brukt, så jeg foretrekker å begynne så billig som mulig.... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 10 pakker med 120 film venter på meg på postkontoret, kamera kommer i morgen Fett, hvor kjøpte du de? Jeg har et Adox Golf kamera fra 1952 jeg gjerne skulle ha testa. Scandinavianphoto 5 ruller T-max 100 og 5 ruller portra 400VC Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 For de som ikke henger i tattoo tråden Dæven! hvor sinnsykt bra, skulle ønske jeg hadde penger til noe sånt... Takk, den kosta bare 4k. Men den ene vingen jeg har fått gjort som er på utsiden av leggen kosta 6k. Har sitti i 7 timer totalt. Du er ikke alene Mr. Olsen. Når de er nye og skikkelig laget, så er de ikke så ille. Men når eieren har blitt gammel og blekfeit, så er det så-som-så. Hvem sier at at alle eldre blir blekfeite? Tattisen vil fortsatt være awesome til man værtfall blir 60-70, og man veit aldri når man kreperer så det er egentlig ett dårlig argument. Og jo blekere man er jo sterkere farger kan man bruke, om man liker den slaks. Btw, Glenn Finnish eller hva den nå heter, 20 år. Er den god? Jeg har syndet ifølge Simon aldra da jeg blander Jack, cola og isbiter. Jack kan gå alene on the rocks, men putter man oppi cola gjør man bare at man må drikke mer av en drikke man ikke takler smaken på... Et spørsmål; Noen som vet om det går ferge fra Trondheim til Smøla/Sandvik? http://lmgtfy.com/?q=ferge+sm%C3%B8la+sandvik heh, du kan jo prøve å finne en spesifikk ferge som går mellom Trondheim og Sandvik, ikke bare opplysninger om hurtigbåter, leie av bil og dritt Har søkt på google, men fant ikke noe. Tipper det bare er hurtigbåten som tar ruta der. Selv Mo-HB smaker bedre. ? Gikk ned et par Sierra Tequila flasker i russetida mi, og på slutten syntes jeg nesten det smakte bra med en ren shot tequila. Kunne finne på å ha den i skjeften og kjenne på smaken... Da vet du at du har drukket for mye ... ISH! ALSO, hvordan er det MULIG at photoshop ikke har en jævla auto save funksjon enda ? Det er faen meg den eneste applicationen jeg vet om som ikke har det. Mista 3 - 4 timer med mindnumbing D&B + clone tool arbeid. Usikker på om jeg engang gidder å gjøre meg ferdig med bildet nå som jeg må gjøre alt på nytt. Det er bare èn baklempe... Om man skal ha autosave, så skal man være jævlig forsiktig med å integrere en funksjon som autosaver den fila du henta opp. Mange som tar bilder i JPG/TIFF åpner orginalfila og bruker CTRL + ALT + S når de er ferdige, eller under veis. Har man autosave som ikke lager ny fil vil programmet uten forvarsel lagre over orginalen. Men ja, burde vært det... I tillegg en hake som satt Photoshop høyere opp i rangen en bios. Om PC'n krasjer, og man skal få fram blåskjerm osv, er det Photoshop som tar kontroll, lagrer en fil på hver partison var bildet du holdt på med, før ting slår seg av. Mistet alt for mye arbeid på grunn av mangelfull underveislagring, strømbrudd, virus og faenskap. Adobe Photoshop - (svarer ikke)gjør at jeg rolig går unna PC'n, låser døra til rommet og gir PC'n 3 dager på å komme seg. Før klarte den på mirakuløst vis å komme seg etter en time og jeg fik lagret, men alle andre gangene er man dømt om man får det der. CTRL + S! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Autosave kan fungere på en annen måte - at man lagrer hva som gjøres i en temporær fil. Så når programmet krasjer så ligger det igjen nok informasjon til at når du starter programmet igjen, så ser den at det er en fil der som man muligens ønsker recovery på. Og kan da spørre om man vil gjenopprette filen. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Et spørsmål; Noen som vet om det går ferge fra Trondheim til Smøla/Sandvik? http://lmgtfy.com/?q=ferge+sm%C3%B8la+sandvik heh, du kan jo prøve å finne en spesifikk ferge som går mellom Trondheim og Sandvik, ikke bare opplysninger om hurtigbåter, leie av bil og dritt Har søkt på google, men fant ikke noe. Tipper det bare er hurtigbåten som tar ruta der. Om du prøver å google "båt trondheim smøla" så får du bl.a. treff på: http://www.straumen-smola.no/linker.htm http://www.kystekspressen.no/index.php?c=12&kat=RUTETABELLER&pSelRoute=3 Så det er nok kun hurtigbåt frå Trondheim til Smøla ja. Alternativet er vel bil til Tustna eller Hitra og ferje derifrå. Ellers så går det ikkje bilferjer frå Trondheim i det heile. Næraste ferjeleiet er på Flakk og den ferja kryssar kun fjorden over til Rørvik. Endret 18. juni 2010 av ok67 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Selv Mo-HB smaker bedre. ? Gikk ned et par Sierra Tequila flasker i russetida mi, og på slutten syntes jeg nesten det smakte bra med en ren shot tequila. Kunne finne på å ha den i skjeften og kjenne på smaken... Da vet du at du har drukket for mye ... ISH! Mo-HB = hjemmbrent fra Mo i Rana... Ikke beste sort bestandig. Tequila er kos though. Synes dog det er oppskrytt i forhold til annet brennvin, blir like fort full på annet om man drikker i samme tempo. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Mo-HB = hjemmbrent fra Mo i Rana... Ikke beste sort bestandig. Det er vel omtrent på nivå med MeOH Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Et spørsmål; Noen som vet om det går ferge fra Trondheim til Smøla/Sandvik? http://lmgtfy.com/?q=ferge+sm%C3%B8la+sandvik heh, du kan jo prøve å finne en spesifikk ferge som går mellom Trondheim og Sandvik, ikke bare opplysninger om hurtigbåter, leie av bil og dritt Har søkt på google, men fant ikke noe. Tipper det bare er hurtigbåten som tar ruta der. Om du prøver å google "båt trondheim smøla" så får du bl.a. treff på: http://www.straumen-smola.no/linker.htm http://www.kystekspressen.no/index.php?c=12&kat=RUTETABELLER&pSelRoute=3 Så det er nok kun hurtigbåt frå Trondheim til Smøla ja. Alternativet er vel bil til Tustna eller Hitra og ferje derifrå. Ellers så går det ikkje bilferjer frå Trondheim i det heile. Næraste ferjeleiet er på Flakk og den ferja kryssar kun fjorden over til Rørvik. Akkurat det jeg fant ut selv, men måtte sjekke ut... Bila mi er en stor bensinsluker, så kunne spart noen kroner der, + at jeg kan sitte på dekk og kose meg istedet for å kjøre selv. Selv Mo-HB smaker bedre. ? Gikk ned et par Sierra Tequila flasker i russetida mi, og på slutten syntes jeg nesten det smakte bra med en ren shot tequila. Kunne finne på å ha den i skjeften og kjenne på smaken... Da vet du at du har drukket for mye ... ISH! Mo-HB = hjemmbrent fra Mo i Rana... Ikke beste sort bestandig. Tequila er kos though. Synes dog det er oppskrytt i forhold til annet brennvin, blir like fort full på annet om man drikker i samme tempo. Hehe, HB lages best i Trondheim ja Grunnen til at det blir oppskrytt er vel fordi man ikke blander ut Tequila, man shotter 4 cl rent, og drikkekulturen med Tequila betyr gjerne et par raske på kort tid. Drikker jeg annen sprit er det gjennom å blande ut så det blir en jevnere stigning, men rask fyll oppnås best ved Tequila, da går det rett ned... Ofte går du rett ut Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Mo-HB = hjemmbrent fra Mo i Rana... Ikke beste sort bestandig. Det er vel omtrent på nivå med MeOH *google MeOH* - Nja, hjelper å kjenne de som brenner... Hehe, HB lages best i Trondheim ja Grunnen til at det blir oppskrytt er vel fordi man ikke blander ut Tequila, man shotter 4 cl rent, og drikkekulturen med Tequila betyr gjerne et par raske på kort tid. Drikker jeg annen sprit er det gjennom å blande ut så det blir en jevnere stigning, men rask fyll oppnås best ved Tequila, da går det rett ned... Ofte går du rett ut Mens jeg gjerne drikker annen sprit ren. Eneste som bli blanna ut av polvarer er vodka og lys rom. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Re Tequila; ikke shot fra store glass. Tequila i øyet er udigg... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Re Tequila; ikke shot fra store glass. Tequila i øyet er udigg... Haha, hadde nach i ei campingvogn i mai før skolen starta... Hadde nettopp lempa oppi en relativt stor pris så kunne ikke bite skikkelig i lime'n, så jeg skulle heller presse safta ut av båten etter å ha shotta. Endte opp med lime i begge øya og en helvettes svie... ikke bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå