Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La gå! Har peacoat og presskanne allerede, kan like godt gå til anskaffelse av Billingham. Lurer på om det blir et sort hull om jeg slenger den inn i min blodstylete Opel? Den er uansett på vei ut nå, får henvendelser på annonsa ganske ofte. Da blir det store spørsmålet - hva slags bil blir det etterpå? Må ha relativt god plass til fotoutstyr, ha grei bakkeklaring for kjøring til avsidesliggende locations, ikke være Jeep, funke som vanlig bil, osv.

Lenke til kommentar

La gå! Har peacoat og presskanne allerede, kan like godt gå til anskaffelse av Billingham. Lurer på om det blir et sort hull om jeg slenger den inn i min blodstylete Opel? Den er uansett på vei ut nå, får henvendelser på annonsa ganske ofte. Da blir det store spørsmålet - hva slags bil blir det etterpå? Må ha relativt god plass til fotoutstyr, ha grei bakkeklaring for kjøring til avsidesliggende locations, ikke være Jeep, funke som vanlig bil, osv.

 

 

Land Rover.. eller...

Jeep?

 

Lenke til kommentar

La gå! Har peacoat og presskanne allerede, kan like godt gå til anskaffelse av Billingham. Lurer på om det blir et sort hull om jeg slenger den inn i min blodstylete Opel? Den er uansett på vei ut nå, får henvendelser på annonsa ganske ofte. Da blir det store spørsmålet - hva slags bil blir det etterpå? Må ha relativt god plass til fotoutstyr, ha grei bakkeklaring for kjøring til avsidesliggende locations, ikke være Jeep, funke som vanlig bil, osv.

 

 

Land Rover.. eller...

Jeep?

 

 

Hva med en Bowler wildcat,går relativt fort til og fra lokasjoner :w00t:

 

Edit:ny link

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
og det er vel generelt ikke så populært å plaffe løs i villastrøk?
Det går an å få kjøpt lyddempet salongrifle. Det naboene ikke vet/hører/ser har de ikke vondt av.

For all del, ikke skyt i boligstrøk. Regner mest med at dere bare tuller med det, men man kan ikke stole på det.

 

MYE kan gå galt med en salongrifle. Veldig galt. Og da kommer Politiet, og du omtales i riksavisene.

 

Forresten. Det er ikke lov å oppbevare våpen i hytte. Sånn bare så du blir klar over det om du ikke visste det fra før. Kravet er i bebodd bolig, og fra 1.juli er det krav om oppbevaring i våpenskap for alle våpen.

Lenke til kommentar

Regner mest med at dere bare tuller med det, men man kan ikke stole på det.

Det var selvsagt ikke helt seriøst ment.

 

 

MYE kan gå galt med en salongrifle. Veldig galt. Og da kommer Politiet, og du omtales i riksavisene.

Ser for meg saken i VG:

Mann dreper nabo med gevær. I følge kilder skal han ha opplyst til politiet at "Internett ba ham gjør det."

 

 

Sånn ellers så har jeg funnet ut hva som hjelper når man er sår i øyekroken fordi det renner konstant pga. alt pollenet. Vaselin. Det beste av alt er at alt får en funky soft focus-effekt. :fun:

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Fy F for en stygg rover.

 

Tester ut Handbrake nå, ser jo grei ut den, men lager kun H.264 filer (enten MP4 eller MKV). Men hvis jeg kan klare meg med DivX (og MP3 lyd) hva kan jeg bruke istedet? Skal slurpe inn noen DVD-ene mine og legge de ut på Archos'en min og jeg er for cheap til kjøpe decodere til den.

 

Forskjell på MP4 og MKV? Kun kontainer eller noe mer?

Lenke til kommentar

Stortsett bare kontainer, ikke alt spiller av begge though. Har inntrykk av at det er mer utbredt støtte for MP4 though, men MKV kommer etter i raskt tempo.

 

Handbrake var forøvrig først Mac-only programvare, og i Apple-økosystemet er h.264 i mov- eller mp4-kontainer det som gjelder, dermed ikke så veldig rart at det ikke er divx-støtte. ;)

 

Edit: synes forøvrig det er ganske waste å rippe til divx these days, h.264 er såååå mye bedre på alle mulige måter. I mkv-kontainer er det ganske nice å få med flere lyd/tekstspor i samme fil også. Driver for tiden og ripper alle dvdene mine (med HandBrake), til h2.64 i mkv-kontainer, med engelsk og norsk tekst, samt orginallydsporet/ene. Mye arbeid, men gidder ikke ta med dvdsamlinga på FHS...

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Edit: synes forøvrig det er ganske waste å rippe til divx these days, h.264 er såååå mye bedre på alle mulige måter. I mkv-kontainer er det ganske nice å få med flere lyd/tekstspor i samme fil også. Driver for tiden og ripper alle dvdene mine (med HandBrake), til h2.64 i mkv-kontainer, med engelsk og norsk tekst, samt orginallydsporet/ene. Mye arbeid, men gidder ikke ta med dvdsamlinga på FHS...

Jada h.264 er flott og bra. Ihvetfall hvis du skal se på de via et media-center på en HD-TV eller lignende. Men jeg ser så lite på DVD og film at jg orker å putte DVD'en inn i spilleren. Jeg skal kun rippe for å putte de på Archos'en. Derfor Divx.

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg har planer om å ta en tur ut i skogen rett ved huset med luftgeværet mitt., Grunnen er et par kråker som kjefter og følger etter meg og mine familiemedlemmer når vi går tur. Følger etter oss langt over 100 meter og gjør hunden stresset

 

Kjøpte meg forresten litt stæsj til kameraet i dag. Canon EF-S 55-250 og Gorillapod (3kg).

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

La gå! Har peacoat og presskanne allerede, kan like godt gå til anskaffelse av Billingham. Lurer på om det blir et sort hull om jeg slenger den inn i min blodstylete Opel? Den er uansett på vei ut nå, får henvendelser på annonsa ganske ofte. Da blir det store spørsmålet - hva slags bil blir det etterpå? Må ha relativt god plass til fotoutstyr, ha grei bakkeklaring for kjøring til avsidesliggende locations, ikke være Jeep, funke som vanlig bil, osv.

Førstegenerasjons Mitsubishi Outlander. Går brukbart med 2-liters bensin, nok bakkeklaring om du ikke kjører aktivt off road, ligger brukbart på veien, solid interiør og god plass til det meste i bagasjerommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...