Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man da en sjeden gang er på flaske som sådan bare skjer en gang hvert skuddår, så må man jo uttrykke sine meninger som seg hør og bør......'

 

Hva med totalt boikott av akam forumet i for eks 1DAG til støtte for marius. Bare pga den gode resurs han faktisk ER for dette forumet.....

 

Det er jo liten tvil om at det ikke kommer til å bli i nærheten like intressant å lese innpå her som det engang var.......

 

Jeg mener Marius bør få sin plass innpå AKAM som han fortjener og det er ikke som bannet...!!!

 

Selv om dere moderatorer har en fast greie å holde dere til, så er det jo som med alt annet at: DET FINNES INGEN REGEL UTEN UNNTAK!!!!!!!!!!!!! Det burde dere nå vite etter å ha lest innpå fotodelen av diskusjon.no, dere som (kanskje) har lest det meste innpå her.....

 

 

Uansett... Nyt det dere har i glasset... :)

 

 

EDIT:::: sikkert en eller flere skriveleifer..!! :)

Lenke til kommentar

Nå går du vel litt langt chris300. Alle brukere må jo følge retningslinjer, uansett om de er viktige brukere eller moderatorer. Tenk deg om alle adminene skulle gått rundt å bitchet og gjort som dem ville bare pga at de er viktige / nøkkel -personer på et forum? Slikt går ikke ann. Retningslinjene er til å følges og hvis brukere har problemer med det, bør de heller ikke være her.

 

Men når det er sagt. Olsen, du vil bli savnet. :)

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Det er litt slitsomt for oss som kan kjøpe brennevin på polet.

Hear hear!

 

Vi gamlegutta som har blitt påspandert hjemmebrent fra Nonner.

 

Til oss selv, selvsagt. Man blir jo ikke full av å gi bort spriten sin :realmad:

Det er jo bare å kjøpe nok, og ikke gi bort alt :D

Man blir ikke rik av å gi bort pengene sine heller. Jeg foretrekker å drikke dem opp.

Man blir vitterlig ikke rik av å jobbe som frilansfotograf/journalist heller.

 

Edit: Vil påpeke at retningslinjene på et forum er til for å følges. En moderator kan velge å se gjennom fingrene etter eget forgodtbefinnende i veldig mange tilfeller, men generelt sett skal retningslinjer følges.

 

At staben på¨sider skal følge retningslinjene er like selvfølgelig som at jeg har lyst på Olympus 150/2.0.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Til forumstyrets forsvar vil jeg tro at de vurderer saken nå, men dette er neppe første gang slik skjer. Vi får håpe at de kan gjøre et unntak, men de har nok sine grunner hvis de synes at reglene må følges så strengt. Personlig synes jeg ikke det var til riktig tid at utvisningen kom, og at det må vurderes om igjen. Hvis de likevel kommer til en annen konklusjon av Marius utvikling enn meg, så sier de nei. Og da er det helt riktig med perm nekt.

 

Jeg synes Marius var i ferd med å bli en stor ressurs, i kraft av sine gode bilder. Da burde man gitt ham litt tid til å utvikle seg mer, slik at hans tekniske dyktighet kan erstatte han stadige behov for oppmerksomhet. Det er jo tross alt få av oss som har noe utestående med gutten. Ja da, vi gamle flipper litt med ham av og til. Men vi synes som dere forstår at han er en ressurs etterhvert. Dagene han maste om teknikk uten å peiling er over, og det er også den første lærefasen som makrofotograf. Han har verdi som rådgiver for ferske makrofotografer. Og til å glede våre øyne med flott makro.

 

Men forumstyret skal få sin respekt for den endelige avgjørelsen. Det er nok artig for M å se at han ikke er så omstridt som han kan tro. Derfor bør det være håp for at han kan vokse i takt med kvaliteten som fotograf. Og den prosessen har nettopp begynt for soppen.

Lenke til kommentar

Jeg spår en stor apokalypse. Den begynner ved at Alastor kommer flyvende ned fra himmelen på en sort Shettlandsponny med et lasersverd i høyre hånd, og Frederic Forstyths "Sjakalen" i venstre mens han sverger onde eder om oss og mislykket prøver å stikke nåler inn i et Sony a700 som skal representere synden på jorden, før Tek.no går i lufta i en stor jordbæreksplosjon.

 

Og så blir Anders Lange innsatt som statsminister på tross av at han er påtagelig død, og så kommer et forbud mot fastoptikk og solblendere.

 

Alastor, tilhengere av Anders Langes Parti for syting og a700-brukere får unnskylde meg. Jeg mener ikke en tøddel, det er ikke en gang skulte budskap i dette. Jeg har bare ikke sovet på to døgn nå.

Lenke til kommentar
Jeg spår en stor apokalypse. Den begynner ved at Alastor kommer flyvende ned fra himmelen på en sort Shettlandsponny med et lasersverd i høyre hånd, og Frederic Forstyths "Sjakalen" i venstre mens han sverger onde eder om oss og mislykket prøver å stikke nåler inn i et Sony a700 som skal representere synden på jorden, før Tek.no går i lufta i en stor jordbæreksplosjon.

 

Og så blir Anders Lange innsatt som statsminister på tross av at han er påtagelig død, og så kommer et forbud mot fastoptikk og solblendere.

 

Alastor, tilhengere av Anders Langes Parti for syting og a700-brukere får unnskylde meg. Jeg mener ikke en tøddel, det er ikke en gang skulte budskap i dette. Jeg har bare ikke sovet på to døgn nå.

 

:tease:

Lenke til kommentar
Virker som hele forumet kommer til å kollapse nå. :roll:

Neppe. Det kan faktisk hende at klimaet blir mye bedre, fordi diskusjonen om de seinere tiders ukultur er åpen nå. Ikke bare spredte innlegg. Skulle forumstyret ikke forandre sitt standpunkt skal du ikke se bort fra at Marius blir sine tilhengeres "martyr", som måtte dø for sine venners beste :cry:

 

 

;)

 

Allegoriene hagler visst for tiden fra meg. Noe også Marius fikk oppleve forleden. Uten at han begynte å hetse meg av den grunn.

Lenke til kommentar

Nå henger ikke jeg primært på denne delen av forumet, men jeg har likevel lyst til å komme med en kommentar ang. debatten om moderering.

Jeg har observert at enkelte tråder på denne delen har virket undermoderert i forhold til resten av forumet. Enkelte uttalelser har stått i krass motsetning til det som ville vært godtatt i andre deler. Jeg har inntrykk av at det er flere moderatorer som har delt min oppfatning

Ser jeg et personangrep så rapporterer jeg. Samme hvilken del av forumet jeg leser i. Jeg kan ikke spesifikt huske å ha rapportert hverken olsen eller PMnormal her, men jeg ser ikek bort i fra det.

Det som trengs egentlig er at dere blir flinkere til å rapportere selv i stedet for å svare med samme mynt.

 

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar
Virker som hele forumet kommer til å kollapse nå. :roll:

Neppe. Det kan faktisk hende at klimaet blir mye bedre, fordi diskusjonen om de seinere tiders ukultur er åpen nå. Ikke bare spredte innlegg. Skulle forumstyret ikke forandre sitt standpunkt skal du ikke se bort fra at Marius blir sine tilhengeres "martyr", som måtte dø for sine venners beste :cry:

 

 

;)

 

Allegoriene hagler visst for tiden fra meg. Noe også Marius fikk oppleve forleden. Uten at han begynte å hetse meg av den grunn.

 

Ja..ehm..jo.. Ironi, det skjønner vi ikke her i gården?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Hunter S. Thompson ville gjort det til en grunnregel, men oki....

 

Noen ganger må man rapportere, men å jakte på tråder man synes burde modereres er en litt sær hobby. Jeg er glad jeg driver med fotografering. Jeg har også rapportert, men det har ikke vært i forhold til noen av de kjente forumdeltakerene.

 

Edit:

Obs, det kom visst et nytt innlegg mens jeg formulerte dette. Det finnes ikke et snev av ironi i den posten. Ikke et snev sarkasme heller. Det finnes noen fine ord som Marius kan ta med seg videre, og de er formulert som en allegori.

 

Æsops fabler er kun overgått av PMnormals allegorier (fremtidig jungelord på Akam) :grin2:

 

Etter å ha latt han treige safe figuren bak masken få overtaket med sitt seriøse pissprat har jeg igjen tatt kontrollen over brukerkontoen. :p

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Jeg har forresten enda en visjon. Dotten kalles inn fra de andre enemerkene i forumet og har til sammenligning en Remy Martin-flaske med 10-øringer i høyre hånd og boken "BOKEH - en avhandling av ymse akam-brukere om hvordan man får mindre bokeh med stor blender" i venstre hånd. På hodet er et Hasselblad H39D plassert, teipet fast med gaffa og superlim, og det knipser høyoppløselige bilder av PMnormals 28/2.8.

 

Jeg må seriøst få ferdig den reportasjen så jeg kan legge meg.

 

Edit: PMnormal - du er desker, ring og mas litt på meg, da bruker det å gå fortere..

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Hunter S. Thompson ville gjort det til en grunnregel, men oki....

 

Noen ganger må man rapportere, men å jakte på tråder man synes burde modereres er en litt sær hobby. Jeg er glad jeg driver med fotografering. Jeg har også rapportert, men det har ikke vært i forhold til noen av de kjente forumdeltakerene.

Hehe.. Ja om noen gjør det så er jeg enig. Det er ikke sånn at jeg sitter og leiter etter tråder å rapportere, men hvis jeg kommer over noe tilfeldig så rapporterer jeg. Var kanskje litt uklar der. :p

 

Og siden jeg ikke henger her primært som sagt, så kan det hende jeg går glipp av enkelte "finere nyanser" som det så fint heter.

Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet for å lese tråden/krangelen som førte til utestengelse, slik at vi (les: meg) kan se et eksempel på hva du ikke skal gjøre?

 

Hvis den er slettet/moderert så er det vel for å beskytte Mr. Olsen, og da respekterer jeg det.

 

Uansett, jeg har vært en veldig kort tid i denne delen av diskusjon.no, og har allerede merket meg Mr. Olsen som en svært nyttig ressurs. Kjempestilige makrobilder og bra kommentarer/kritikk i bildekritikkdelen.

Lenke til kommentar
Edit: PMnormal - du er desker, ring og mas litt på meg, da bruker det å gå fortere..

Kjappa på gutt, vi skal sende pdf i morgen tidlig!!!!!

 

Slipper det jeg. Tekstene er stort sett levert for lenge siden når jeg får dem. De har også vært gjennom en redigering for blad, før jeg redigerer for web i etterkant. Ganske jevn greie, altså. Lite skriking og roping. Og deilig få telefoner, bare messanger og internmail med de som sitter avsides. System å sysakene der i gården.

 

Ps: Fikk alle med seg at jeg ikke var ironisk i mine tanker om Marius "martyrdød". Heller ikke sarkasme. Hvorfor i alle dager skulle det innlegget være ironisk, og hvorfor skulle ikke dere forstå det? Hvis det hadde vært ironi. De fleste forstår derimot allegorier, og jeg har vært litt raus med dem i det siste.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Sniker inn eit innlegg som har ingenting med den pågåande diskusjonen å gjere.

 

For 70-80 innlegg sidan var det spørsmål om bruk av ExposurePlot på råfiler. Dette går jo ikkje, men eg fann ein alternativ måte å få til slikt på DPreview-forumet. Om nokon skulle vere interessert, so fann eg ein ganske grei måte å få laga diagram på, og har skrive ei (relativt) detaljert skildring av framgangsmåten (PDF). Har ikkje lagt inn nokon skjermskot i PDF-en endå, so det kan kanskje vere litt tungvint å følgje med. Skulle de finne på å lese dette, rekn med rikeleg med dårlege formuleringar, tunge forklaringar, og sikkert ein del slurvefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...