Anew Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Damn Bærum er ikke hva det en gang var! Nå prøvde nettopp en rev å stikke av med kaninen vår! Kona oppdaget det i siste øyeblikk og fikk skremt reven så den slapp Ole(-kanin, som den hadde i kjeften) og stakk av. Måtte til slutt bryte opp noen planker på verandaen for å få ut den vettskremte ruslebiffen. Nå bærer det til veterinærvakten. There goes my feriepenger... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Pics or it didn't happen Håper Ole klarer seg forresten. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Awesome navn da. Håper det går fint med navnebror-kanin! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Kan noen slå av pollenet? Jeg begynner å bli lei av å være så rød i øya at jeg kunne fått jobb som demon i hollywood. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Awesome navn da. Håper det går fint med navnebror-kanin! +1 Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Awesome navn da. Håper det går fint med navnebror-kanin! +1 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Pics or it didn't happen Jeg var nær ved å be kona vente med å jage reven, sånn at jeg kunne hente kameraet ja... Men prioriteringen ble ikke helt sånn. Ole kom relativt greit fra det med en brukket kjeve og en rift i underkant av øyet - trolig dagens heldigste kanin. Han er nå "innlagt" på veterinærhøyskolen i påvente av prisoverslag(!) fra kirurg i morgen tidlig. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Ikke for å være ekkel, men kaninstuing er snaddermat. 3 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Nå har jeg ingen scanner som kan ta 120 film, så hvordan vil det være om jeg f.eks legger negativer på en softbox som peker rett opp og tar bilder med "makro" objektiv (135mm + "dumme" mellomringer)? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Da får du bilder som har samme oppløsning som kameraet ditt minus crop og minus objektivets eventuelle manglende definisjonsevne. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Perfekte bilder altså. Neida, men det duger til jeg drar på folkehøyskole, der de har skikkelig scanner. 135L blendet ned til ca F/8 burde duge skarphetsmessig, og 10-ish megapixler burde holde. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Perfekte bilder altså. Neida, men det duger til jeg drar på folkehøyskole, der de har skikkelig scanner. 135L blendet ned til ca F/8 burde duge skarphetsmessig, og 10-ish megapixler burde holde. Hvilken fhs? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ah, bra rykte på den skolen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Noen andre som har opplevd at zoominga i Photoshop slår seg vrang, og at jeg zoomer ut uansett om jeg trykker Ctrl-+ eller Ctrl--? Bruker CS4, men husker at dette skjedde av og til både i CS2 og i Elements 2.0. Fryktelig irriterende når man skal zoome inn og ut mellom 16,7% og 400% (jeg har ikke mus med scrollehjul). Det skjer når du har markert "blending mode" på later laget... Da funker f. Eks scroll på vinduet, ikke bildet. Ctrl + gir minus, sikkert en bug, men lett å gjøre om ved å bare trykke et sted på bildet med brush eler noe og trykk ctrl + z om det kommer farge. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Noen andre som har opplevd at zoominga i Photoshop slår seg vrang, og at jeg zoomer ut uansett om jeg trykker Ctrl-+ eller Ctrl--? Bruker CS4, men husker at dette skjedde av og til både i CS2 og i Elements 2.0. Fryktelig irriterende når man skal zoome inn og ut mellom 16,7% og 400% (jeg har ikke mus med scrollehjul). Det skjer når du har markert "blending mode" på later laget... Da funker f. Eks scroll på vinduet, ikke bildet. Ctrl + gir minus, sikkert en bug, men lett å gjøre om ved å bare trykke et sted på bildet med brush eler noe og trykk ctrl + z om det kommer farge. takk for tips. Skal prøve neste gang det skjer. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ikke for å være ekkel, men kaninstuing er snaddermat. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Han er nå "innlagt" på veterinærhøyskolen i påvente av prisoverslag(!) fra kirurg i morgen tidlig. Hva er den økonomiske smertegrensen for å reparere en kanin i disse dager? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Det vites ikke, men kaniner er jo så billige at vi for lengst har forlatt det rasjonelle. Nattens konsultasjon kostet nesten 3x nypris... Vi strekker oss nok til ca. 10x nypris totlt, tenker jeg. Endret 15. juni 2010 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Mmh - kaninragu er en spesialitet på Kanariøyene - anbefales å gå utenom turistfellene og å prøve noen spesialiteter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå