Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I slutten av februar begynner det å komme litt lys - men da er det mye snø. Det har det ihvertfall vært de siste årene.

Lyset i november, desember og januar er direkte trist. Tidlig oktober eller sent mars er nok mer fornuftig hvis du kan få det til.

Lenke til kommentar

I slutten av februar begynner det å komme litt lys - men da er det mye snø. Det har det ihvertfall vært de siste årene.

Lyset i november, desember og januar er direkte trist. Tidlig oktober eller sent mars er nok mer fornuftig hvis du kan få det til.

Takk for tips! :) Oktober blir lite aktuelt da jeg fotograferer døgnvill i september, regner med at det går enn del penger der. Eneste jeg kan tenke meg er rundt 27 februar til 6. mars, sett at det er nogenlunde greit vær den uken. Snøen gjør fotoet mer eksotisk, tenker jeg. Frostrøyk hadde også vært kult, selvom det kanskje ikke er likedan som det var tidligere i år. Er det lov å gå på operataket, på den tiden av året?

Jeg HATER bilder av uteliggere. Det er gjort, ikke tenk på det engang :p

Penest lys synes nå jeg kommer på sensommeren. Om vinteren er det jo svartmørkt i Norge.

Jeg ble litt inspirert av kalenderen. :p Takk for tips. :)

Lenke til kommentar

Oh shit! Tenkte ikke over hva det var før jeg leste beskrivelsen under.

Angående mellomformat, sn0dig.

RZ67 er av de beste du kan kjøpe. Det er gedigent, men 6x7 negativer er vel verdt det. Annie Leibovitz bruker fremdeles hennes.

M645 er søtt og jeg liker det veldig godt. Det negative med det er at den har innebygd bakstykke og blits-synk på 1/60s. RZ67 har leaf-shutter, så blits-synk opptil 1/500s.

Lenke til kommentar

:wallbash::wallbash: Hva er det som gjør at Gjærskalder motiverer folk til å ta rennafart mot murveggen med hode først gang på gang?

Unnskyld min uvitenhet: Gjærskalder?

Selv ikke Google ville vite av fyren.

Det bunner vel primært i min hang til å skrive Jæren "Gjæren" - en skikkelig dårlig ide. Det var jærskalder jeg mente.

Lenke til kommentar

:wallbash::wallbash: Hva er det som gjør at Gjærskalder motiverer folk til å ta rennafart mot murveggen med hode først gang på gang?

Unnskyld min uvitenhet: Gjærskalder?

Selv ikke Google ville vite av fyren.

Det bunner vel primært i min hang til å skrive Jæren "Gjæren" - en skikkelig dårlig ide. Det var jærskalder jeg mente.

:sick:

spm; Lurer på om en lensbaby er verdt pengene? ca. 1000kr. inkl. porto. Det hadde vært morro å prøvd litt.

Lenke til kommentar

Hvis du bare vil prøve litt så hadde jeg heller satsa på å høre om det er noen du veit om som vil låne deg sitt en ukes tid eller noe. Så kan du heller bestemme deg.

Om du har råd til å bruke 1000 kroner + porto på noe du ikke vet om du kommer til å bruke mye så er det bare å peise på.

Lenke til kommentar

Det forklarer saken. Og frustrasjonen. Men livet er for kort til å la seg irritere over slike trivialiterer.

Ser at det var mest nærliggende å tolke wallbash-bruken min som et uttrykk for frustrasjon, men det var mest ment som en illustrasjon. :) For min egen del har jeg begynt å finne frem øl og popcorn når forestillingen tar til, men det forbløffer meg hvor mange som fortsatt villig biter på agnet. (jeg har jo gått i fella mer enn én gang selv, så jeg vet jo hvor vanskelig det er å slippe taket når man først er i gang)

Lenke til kommentar

Hvis du bare vil prøve litt så hadde jeg heller satsa på å høre om det er noen du veit om som vil låne deg sitt en ukes tid eller noe. Så kan du heller bestemme deg.

Om du har råd til å bruke 1000 kroner + porto på noe du ikke vet om du kommer til å bruke mye så er det bare å peise på.

En uke? Kongen av bruktmarkedet klarer vel å kjøpe og selge lensbaby og bytte system to ganger i løpet av en uke. Minst.

:rofl:

• Liker 1
Lenke til kommentar

En uke? Kongen av bruktmarkedet klarer vel å kjøpe og selge lensbaby og bytte system to ganger i løpet av en uke. Minst.

:rofl:

I resent that! Jeg er kongen av bruktmarkedet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...