Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg har (også) vært innom Japan Photo i Trondheim idag som har hatt messetilbud. Men jeg var ikke der for å kjøpe noe, men for å reklamere på min Tamron 17-50. Zoom-ringen fant ut at den skulle gå rundt og rundt. Så i 3 uker nå er jeg nødt til å bruke min gamle Canon 18-55 som ikke akkurat er av topp kvalitet :ohmy: Det startet med at zoom-ringen ble litt treg, og plutselig så hadde den ikke feste lenger. Dvs, sånn innimellom har den det. Men for det meste så går det bare rundt og rundt. Bra jeg hadde et annet objektiv (70-200) jeg kunne bruke når kongen var i byen.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som har opplevd at zoominga i Photoshop slår seg vrang, og at jeg zoomer ut uansett om jeg trykker Ctrl-+ eller Ctrl--? Bruker CS4, men husker at dette skjedde av og til både i CS2 og i Elements 2.0. Fryktelig irriterende når man skal zoome inn og ut mellom 16,7% og 400% (jeg har ikke mus med scrollehjul).

Lenke til kommentar

Jeg har (også) vært innom Japan Photo i Trondheim idag som har hatt messetilbud. Men jeg var ikke der for å kjøpe noe, men for å reklamere på min Tamron 17-50. Zoom-ringen fant ut at den skulle gå rundt og rundt. Så i 3 uker nå er jeg nødt til å bruke min gamle Canon 18-55 som ikke akkurat er av topp kvalitet :ohmy: Det startet med at zoom-ringen ble litt treg, og plutselig så hadde den ikke feste lenger. Dvs, sånn innimellom har den det. Men for det meste så går det bare rundt og rundt. Bra jeg hadde et annet objektiv (70-200) jeg kunne bruke når kongen var i byen.

Nok en grunn til å ha dobbelt av alt.

Lenke til kommentar

16:9 er en uting. 16:10 er det videste jeg kan strekke meg til, og da kun på store skjermer med tilstrekkelig vertikal oppløsning,

16:9 fungerer med 2560x1440-oppløsning, men det er ikke det helt store utvalget på skjermer med denne oppløsningen. iMac og en Dell-skjerm er alle jeg vet om (selv om det sikkert finnes flere).
Lenke til kommentar

Nok en grunn til å ha dobbelt av alt.

Og jeg som prøver å ikke gå i fella "kjekt å ha". :p:) Er nemlig litt arvelig belastet der, og må ta meg sammen innimellom. :)

Lenke til kommentar

Og jeg som prøver å ikke gå i fella "kjekt å ha". :p:) Er nemlig litt arvelig belastet der, og må ta meg sammen innimellom. :)

Du kan jo kamuflere "dobbelt av alt" med en kombinasjon av fastoptikk og zoomer. Da er det lett å finne på argumentajoner for både det ene og det andre.

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med "replacement" batterier fra Uniross og/eller Sanyo ?

Omtrent halv pris av originalbatteriene på de to overnevnte der, og hvis de jeg kan få to dugbare batterier for prisen av ett originalbatteri, så er jo det fint. Tenker det kan være greit å ha med ett ekstra batteri på tur. (Interrail på Balkan i sommer...)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg planlegger å fotografere arkitektur og mennesker i Oslo i november/desember i år eller januar/februar til neste år. Det jeg tenker på, når er det penest lys og mest/minst snø? Jeg tenker å i vertfall fotografere operaen og hausmania. Er det noe annet arkitektur dere anbefaler meg å fotografere? Hva med uteliggere? Kan man fotografere uteliggere med avatale med den aktuelle personen, eller er det en u-ting å fotografere? Jeg blir å bo i Oslo 1 uke, sett at jeg finner et litt rimelig hotellrom/hytte.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...