Ratleto Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Jeg har (også) vært innom Japan Photo i Trondheim idag som har hatt messetilbud. Men jeg var ikke der for å kjøpe noe, men for å reklamere på min Tamron 17-50. Zoom-ringen fant ut at den skulle gå rundt og rundt. Så i 3 uker nå er jeg nødt til å bruke min gamle Canon 18-55 som ikke akkurat er av topp kvalitet Det startet med at zoom-ringen ble litt treg, og plutselig så hadde den ikke feste lenger. Dvs, sånn innimellom har den det. Men for det meste så går det bare rundt og rundt. Bra jeg hadde et annet objektiv (70-200) jeg kunne bruke når kongen var i byen. Endret 12. juni 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Noen andre som har opplevd at zoominga i Photoshop slår seg vrang, og at jeg zoomer ut uansett om jeg trykker Ctrl-+ eller Ctrl--? Bruker CS4, men husker at dette skjedde av og til både i CS2 og i Elements 2.0. Fryktelig irriterende når man skal zoome inn og ut mellom 16,7% og 400% (jeg har ikke mus med scrollehjul). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg har (også) vært innom Japan Photo i Trondheim idag som har hatt messetilbud. Men jeg var ikke der for å kjøpe noe, men for å reklamere på min Tamron 17-50. Zoom-ringen fant ut at den skulle gå rundt og rundt. Så i 3 uker nå er jeg nødt til å bruke min gamle Canon 18-55 som ikke akkurat er av topp kvalitet Det startet med at zoom-ringen ble litt treg, og plutselig så hadde den ikke feste lenger. Dvs, sånn innimellom har den det. Men for det meste så går det bare rundt og rundt. Bra jeg hadde et annet objektiv (70-200) jeg kunne bruke når kongen var i byen. Nok en grunn til å ha dobbelt av alt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 16:9 er en uting. 16:10 er det videste jeg kan strekke meg til, og da kun på store skjermer med tilstrekkelig vertikal oppløsning, 16:9 fungerer med 2560x1440-oppløsning, men det er ikke det helt store utvalget på skjermer med denne oppløsningen. iMac og en Dell-skjerm er alle jeg vet om (selv om det sikkert finnes flere). Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg har (også) vært innom Japan Photo i Trondheim idag som har hatt messetilbud. Men jeg var ikke der for å kjøpe noe, men for å reklamere på min Tamron 17-50. Zoom-ringen fant ut at den skulle gå rundt og rundt. Så i 3 uker nå er jeg nødt til å bruke min gamle Canon 18-55 som ikke akkurat er av topp kvalitet Det startet med at zoom-ringen ble litt treg, og plutselig så hadde den ikke feste lenger. Dvs, sånn innimellom har den det. Men for det meste så går det bare rundt og rundt. Bra jeg hadde et annet objektiv (70-200) jeg kunne bruke når kongen var i byen. Nok en grunn til å ha dobbelt av alt. Og jeg som prøver å ikke gå i fella "kjekt å ha". Er nemlig litt arvelig belastet der, og må ta meg sammen innimellom. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Og jeg som prøver å ikke gå i fella "kjekt å ha". Er nemlig litt arvelig belastet der, og må ta meg sammen innimellom. Du kan jo kamuflere "dobbelt av alt" med en kombinasjon av fastoptikk og zoomer. Da er det lett å finne på argumentajoner for både det ene og det andre. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Du kan jo kamuflere "dobbelt av alt" med en kombinasjon av fastoptikk og zoomer. Da er det lett å finne på argumentajoner for både det ene og det andre. Tror jeg står over. Men kanskje mest pga økonomi. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) RZ67 er gudd sjitt, right? Edit: Kanskje denne burde postes i analog tråden Endret 12. juni 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 RZ67 er gudd sjitt, right? Edit: Kanskje denne burde postes i analog tråden Pro IID ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Dagens whiskey: Denne karen gjemmer ikke akkurat røyksmaken. Når du heller den i glasset, så ser det ut som lett myrfarget vann fra springen. Men smaksløkene kan fortelle en helt annen historie. 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 RZ67 er gudd sjitt, right? Edit: Kanskje denne burde postes i analog tråden Pro IID ? Pro II men oppdatert spørsmål her Så mye å velge imellom... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 RZ67 er gudd sjitt, right? Edit: Kanskje denne burde postes i analog tråden Ja, topp kamera, men ganske så stort. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Noen som har noen erfaringer med "replacement" batterier fra Uniross og/eller Sanyo ? Omtrent halv pris av originalbatteriene på de to overnevnte der, og hvis de jeg kan få to dugbare batterier for prisen av ett originalbatteri, så er jo det fint. Tenker det kan være greit å ha med ett ekstra batteri på tur. (Interrail på Balkan i sommer...) Endret 13. juni 2010 av Xtra Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har bare dårlige erfaringer med billigbatterier. Kjøp originalt på ebay. Det er noen kroner å spare der. Kopibatterier kan være fine ei stund, men så begynner de å gå tomme veldig fort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Noen som har noen erfaringer med "replacement" batterier fra Uniross og/eller Sanyo ? Jeg har bare gode erfaringer med batteriene fra Altitec. Har også har/hatt batterier fra Uniross (350D) og Hähnel (30D) og det er også like gode om originalene. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Har dere dævva eller? Er fortsatt ute etter meninger angående dilemmaet mitt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Har dere dævva eller? Ikke vi, men Doffen Det er kanskje ikke så mange her kan så mye om mellomformat? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Har dere dævva eller? Ikke vi, men Doffen Det er kanskje ikke så mange her kan så mye om mellomformat? Selv om dere ikke kan så mye, så kan dere nok mer enn meg uansett Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Jeg planlegger å fotografere arkitektur og mennesker i Oslo i november/desember i år eller januar/februar til neste år. Det jeg tenker på, når er det penest lys og mest/minst snø? Jeg tenker å i vertfall fotografere operaen og hausmania. Er det noe annet arkitektur dere anbefaler meg å fotografere? Hva med uteliggere? Kan man fotografere uteliggere med avatale med den aktuelle personen, eller er det en u-ting å fotografere? Jeg blir å bo i Oslo 1 uke, sett at jeg finner et litt rimelig hotellrom/hytte. Endret 13. juni 2010 av stonhans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå