Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Fikk ikke svar tidligere. Anbefalte plug-ins til firefox, er det noen jeg bør ha? Og hvordan får jeg samsungreklamen til å ikke irritere meg.

Mine firefox plugins:

- Stumbleupon toolbar

- TinEye reverse image search

- adblock plus

- Exif viewer

Er et par andre på hovedmaskina også, men den er fucka nå så får ikke sjekka.

Colorfultabs

image zoom

*) Med unntak av ostepop, det er bare heslig.

Aldri smakt,lukta gir meg en pekepinne :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har litt tid til overs så les denne:

http://www.thrivenotes.com/lets-help-germinate-this-seed/comment-page-1

En ateist som møter gud på toget.

Interessant stykke fiksjon det der. Men om det er mer eller mindre trovedig enn de andre, kan diskuteres. Dvs. Noe mer troverdig var det :D

Men det er nok bare fiksjon: "Mapping the human genome is another classic landmark, but merely mapping it is a bit like viewing the compiled code in a dos executable." Værsåsnill. Finn på noe bedre.

Lenke til kommentar

OMG! Han skrev at gud sa at folk ikke kom til å tro på historien! Du beviser at han hadde rett og at det virkelig finnes en gud!

Yea, right :)

Det er få ting som jeg finner mer slitsomt enn religiøse fanatikere. Og det et religiøst fanatiske ateister. Hva er poenget med å erstatte en tvilsom standhaftig religion med en like tvilsom standaftig ideologi. Når man har blitt så ateistisk at det blir en ideologi, da har man bommet ...

Lenke til kommentar

En gang på 90-tallet så var jeg på tur over jernbanetorget i Oslo når det var en samling pinsevenner(?) som sto å reklamerte for et treff. "Kom på treffet så skal du bli frelst ved felles bønn" var det en som sa til meg. Jeg spurte ham hvorfor dem ikke kunne frelse meg der og da om dem virkelig hadde sånn peiling. Jo, det mente han at var mulig, så starta han en veldig høylydt regle mens han sto med handa på hodet mitt. Og hans likemenn samla seg rundt oss og så gale ut alle sammen. Jeg kjente det kribla litt i ryggraden mens dem holdt på, men tror egentlig det var fordi jeg ble litt flau. Etterpå så tok jeg noen pils, og da gikk det over.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Etterpå så tok jeg noen pils, og da gikk det over.

Det var da enda godt. Jeg surra meg borti noen Scientologer en gang i mine unge dager. Og de gutta skremmer meg enda mere enn pinsevennene.

religion er roten til alt vondt, er det et ordtak som sier

Lenke til kommentar

Det verste jeg har sett av religiøse fanatikere (i levende live, altså) var en fundamentalistisk jødisk kvinne ved Klagemuren i Jerusalem.

I følge henne skulle

- Alle jøder få 247 slaver

- Vi som ikke var jøder skulle være disse slavene

- Dette skulle skje sånn cirkus i 2043

- Vi kunne grue oss

dette var fordi

- jødene er Guds utvalgte folk

- jødene opplevde holocaust

- alle som ikke støttet Israel ett hundre prosent var antisemitter

- og de derfor ville måtte slave med ganske fæle ting

Jeg kan vel nevne at bestefar satt i konsentrasjonsleir under krigen, og at jeg har flere gode jødiske venner. Men en gærn kvinne som hyler i trynet mitt tar jeg faktisk ikke seriøst.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt med religion, og det er ikke galt å ha en gudetro til å gi seg trøst i vanskelige tider. Er det ikke det som er greia med religion? Trøst for å slukke et savn etter noen. Når ting er veldig ille ber man kaskje til gud selv som hedning, kanskje bare fordi man tenker at "om han finns må jeg be". Jeg tror mange gjør det når ting er riktig ille for mennesker rundt oss, eller for oss selv. Når vi vet at vi ikke lenger kan hjelpe. Når vi innerst inne vet at ingen kan hjelpe, bare gud .. om han finns.

Det som er galt er når enkelte mennesker opphøyer seg selv til gudens talerør og dermed får, eller søker å få, makt og kontroll over andre mennesker. Det er kanskje sterkt sagt, men jeg vil si at presten er en hykler. Den som misjonerer er en hykler. De gjør det for seg selv, ikke for deg eller meg. Og heller ikke for gud.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er galt er når enkelte mennesker opphøyer seg selv til gudens talerør og dermed får, eller søker å få, makt og kontroll over andre mennesker. Det er kanskje sterkt sagt, men jeg vil si at presten er en hykler. Den som misjonerer er en hykler. De gjør det for seg selv, ikke for deg eller meg. Og heller ikke for gud.

Hvis de gjør det for å kunne manipulere og til egen vinning er jeg enig,men det finnes faktisk enkelte som er trofaste i sin overbevisning og er helt uselviske i sin væremåte.

At man har prester/talerør i et trossamfunn er vel normalt,noen må jo samle trosfellesskapet og predikere skriften.

Man kan/burde heller diskutere trossamfunn og måten de tolker skriften.

kjenner mange som er overbevist i sin tro uansett tilknytning,noen av de får full respekt av meg,flere ser jeg på som tullinger som bruker sin tro som et påskudd til å mele egen kake,spesielt hvis penger er involvert.

Lenke til kommentar

For endel år siden var det en journalist (i USA selvfølgelig) som skrev en bok om hvordan en kan bli millionær på religion.

Han fulgte sin egen oppskrift og ble "profet" for sin egen sekt, og selvfølgelig millonær - godt jobba.

Et omvendt eksempel: En barndomskompis hadde startet et snekkerfirma da han plutselig fikk "kallet" og etter et år i "prestelære", så smuldret firmaet opp og gjelda tok både gård og grunn.

Hva gjør vel det når man har rett og sterk tro :innocent:

Lenke til kommentar

Det var da enda godt. Jeg surra meg borti noen Scientologer en gang i mine unge dager. Og de gutta skremmer meg enda mere enn pinsevennene.

Scientologi er ikke noen religion - det er en enorm scam og direkte svindel, under dekke av å være religion. Scientologi er noe som gjør meg direkte kvalm - det er - det er - hvordan skal jeg forklare det - det er verre enn Sony!

Les mer om Scamotology på xenu.net.

Lenke til kommentar

Noen som kan opplyse meg angående CS5 og Mercury/Cuda.

Skal bygge ny PC og lurer på om jeg skal ta hensyn til dette ved kjøp av skjermkort,vil en stakkar novise som meg ha noe anvendelse for dette,eller er det komplett over-kill.

Du kan se på det som en en ekstra CPU (eller fler?) som kan avlaste. Om det er nødvendig i ditt tilfelle, er dog et åpent spørsmål. Pengene kan vel like gjerne brukes på en kraftigere CPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...