Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Underskriftskampanje for å få Mr. Olsen tilbake?

vet ikke helt, mener vel at men ikke bør bannes fordi man blir overivrig... han har jo ikke drevet med bevist trolling.. enig med redusert til enn måned eller noe. dette vil jo få ekstra sterk effekt siden det er ferie

 

noen som er med på underskriftskampanje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Underskriftskampanje for å få Mr. Olsen tilbake?

Det vil jeg ikke ta stilling til, så det får være opp til dere.

 

Men saken får meg til å tenke på noe annet, men beslektet. Hvor trygge kan vi føle oss i denne chatten? Trenger den egentlig modereres uten at det er kommet rapporter? Kan ikke dette være et sted der vi kan la det koke litt, og kommentere avgjørelser som denne. Vi skal jo ikke kommentere moderering i tråden inngrepet skjer i, men hva med i chatten? Alastor har jo vært ganske hyper i ettermiddag, og også brukt øksen i en annen tråd (på min bekostning). Jeg føler meg alvorlig indignert på vegne av en yrkesgruppe jeg selv har tilhørt, og som jeg fremdeles jobber med. Trådene bærer jo preg av direkte hundsing av mine kollegaer. Er jeg da ikke berettiget til å gi et saklig uttrykk for min rettmessige harme for min yrkesstand? Jeg bruker jo teknisk innsikt i faget til å forklare hvorfor jeg mener det om tråden. Dessuten er den en levende dødsfelle for utestengelser. Den forrige tråden av den typen ble så varm at kranglene førte til personlige antipatier. Jeg tror ikke akkurat det er sunt for forumet med slike repeterte krangler, og i hvertfall ikke med tanke på de sosiale implikasjonene det kan forårsake.

 

Er jeg helt på bærtur nå? Kan jeg forvente at denne posten blir slettet? Jeg har fremdeles lever, så jeg får nok se.

 

Edit: Jeg mente selvsagt at jeg er alvorlig indignert på vegne av en yrkesgrunne, ikke over den.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Underskriftskampanje for å få Mr. Olsen tilbake?

Det vil jeg ikke ta stilling til, så det får være opp til dere.

 

Men saken får meg til å tenke på noe annet, men beslektet. Hvor trygge kan vi føle oss i denne chatten? Trenger den egentlig modereres uten at det er kommet rapporter? Kan ikke dette være et sted der vi kan la det koke litt, og kommentere avgjørelser som denne. Vi skal jo ikke kommentere moderering i tråden inngrepet skjer i, men hva med i chatten? Alastor har jo vært ganske hyper i ettermiddag, og også brukt øksen i en annen tråd (på min bekostning). jeg føler meg alvorlig indignert over en yrkesgruppe jeg selv har tilhørt, og som jeg fremdeles jobber med. Trådene bærer jo preg av direkte hundsing av mine kollegaer. Er jeg da ikke berettiget til å gi et saklig uttrykk for min rettmessige harme for min yrkesstand? Jeg bruker jo teknisk innsikt i faget til å forklare hvorfor jeg mener det om tråden. Dessuten er den en levende dødsfelle for utestengelser. Den forrige tråden av den typen ble så varm at kranglene førte til personlige antipatier. Jeg tror ikke akkurat det er sunt for forumet med slike repeterte krangler, og i hvertfall ikke med tanke på de sosiale implikasjonene det kan forårsake.

 

Er jeg helt på bærtur nå? Kan jeg forvente at denne posten blir slettet? Jeg har fremdeles lever, så jeg får nok se.

Er enig i at denne tråden burde vært enn form for "fristed" i hermeteikn, og det var vel og litt av tanken bak tråden.(litt ironisk at det faktisk var marius som startet den...)

 

Men personangrep skal det reageres på, men helst som raporter, såfremt det ikke har noe med den aktuelle diskusjonen å gjøre. men syns ikke at "regelbruddet" karakteriserer til personangrep.

Lenke til kommentar

Jeg ser mye av det du sier PM. Et problem er kanskje at du noen ganger fremstår som noe vel krass. På samme måte som jeg blir både harm og sint når noen påstår at Olympus-kamera eksploderer når man trykker ned utløseren eller når noen våger å påstå at whisky skal blandes ut med Coca-Cola. Det er en forferdelig irrasjonell reaksjon, men noen ganger kommer de.

 

Men that said, du har alltid saklige poeng. Å fremstå som noe krass er en ting - å være krass uten argumentasjon er noe annet.

 

I forhold til Chattetråden tror jeg det kan være meget lurt å la den være umoderert så lenge vi slipper troll, spam og generell ubehøvlethet som en gjerne kan oppleve fra tid til annen.

 

Jeg er riktignok ikke den som tar meg mest nær av nettdiskusjoner - jeg har vært hovedmoderator på en side med veldig mange individer under 15 år i to år, og jeg har i den stillingen gitt fra meg tett opp til et par tusen advarsler - jeg er så godt som imun.

 

Men samtidig er det veldig mange som tar seg nær av slikt. Og det må man selvfølgelig også ha i bakhodet.

 

:)

Lenke til kommentar

I tilfellet Marius vs Gissan tror jeg ingen av de to rapporterte den andre, og neppe noen andre heller. Det hadde dog vært greit om de som prater med dem privat kan finne ut av det.

 

Når det gjelder den siste pressefoto-tråden, så kan jeg ikke tenke meg at aksjetrading har rapportert mine innlegg heller. Det bør jo være han som føler seg dårlig behandlet, hvis mine innlegg var et overtramp.

 

Jeg kommer ikke til å kommentere denne tråden mer, men jeg synes vi kan få en oppklaring av hvor frie vi er i chattetråden. Jeg ønsker nemlig ikke å bli noen regel-overtreder, så jeg ønsker å få vite om dette er overtredelser, eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er dønn med på underskriftskampanje. ikke for å få han tilbake uten videre, men for å få han tilbake etter for eks en mnd eller 2.

 

Det er jo bare latterlig å utestenge noen som har slik kunnskap og iver for dette faget som olsen faktisk har.

 

Av det jeg har lest er han en god resurs for dette forumet på tross av at han også kan å kverulere litt engang iblant, men er det ikke nettop det dett forumet er da? DISKUSJON.NO???

 

:grin2::ph34r:

Lenke til kommentar

Vi som kjenner Mr. Olsen og hans måte å være på, må ikke glemme at det er mange her på forumet som ikke kjenner til ham. Og det er nok hensynet til disse som moderatorene har vurdert sterkest. Ellers så skremmes det vekk for mange nye brukere.

 

Da jeg begynte å vanke på dette forumet for et år siden, så var stemningen helt andeledes og det var en del dyktige mnnesker som siden har forlatt oss.

 

Etter nyttår så snudde stemningen, og det ble mer utrivelig å være her. Mange usaklige krangler, lite interessante bilder i kritikken, og som sakt mange som sa "Nå er det - jeg gidder ikke mer". Dette toppet seg i mai da det var et par tråder som endte som lavpanna drittunge-krangel (der mange av deltagerene etter sigende skulle være voksne). Dette ble påpekt av en del av oss, og forumledelsen tok da tak i problematikken, og et par personer fikk et par uker "forum-fri". En del av oss andre ble da også enige om å jobbet aktivt med å komme tilbake til den gamle stemningen. Dette synes jeg at vi er i ferd med å klare, og vi må fortsatt fokusere på det.

 

Det som er så trist i denne sammenhengen, er at det er ikke Mr. Olsen har vært skyld i denne negative trenden (med et muligens untak - en storkrangel i vinter). Men han ble da første offer på grunn av alle småsurret han har ertet på seg siden han ble medlem.

 

Det var et en eller to til som ble bannet i samme slengen; og hvis de ikke skjerper seg, så ender de med permban de også.

 

Dette er det eneste jeg har tenkt å si om saken. Men jeg kommer også til å savne Mr. Olsen. Take care.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Ingenting som er bedre en en brennheit diskusjon.

Ta politikerene feks. Føler at noen av debattene deres går til de grader, at jeg er sikker på at det bryter ut slosskamp. Man diskuterer bedre i kampens hete.

Blir for kjedelig om alt skal holdes på et nivå der ingen kan mene eller påstå noe som en annen person tar seg nær av. Av det jeg har lest, og sett i tråden her, så virker Marius som en oppegående og klok mann/gutt som har mye og bidra med. Skal hans standhaftighet, pågangsmot og meninger bli blokkert, pga en diskusjon, så føler jeg nesten at vi lever som kineserne. perm ban blir for mye. Give the man a break.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ta stilling til avgjørelsen som sådan. De har en jobb å gjøre. Den er trist, og litt beklagelig, men kanskje betimelig.

 

Jeg er forresten enig med Tom i det med klimaet. Storhetstiden til Akam var nok for 2 år siden. Da var det utrolig mange dyktige fotografer her. Flere av dem er her fortsatt, men med begrenset engasjement for flere. Vi fikk nettopp besøk av Brainware, men andre er forsvunnet for godt. Snittalderen er kanskje hele ti år lavere nå. Det er litt slitsomt for oss som kan kjøpe brennevin på polet.

Lenke til kommentar
Du blir ikke rik av det heller.

Nei, fordi jeg drikker dem opp. Jeg har jo sagt det :roll:

Hvorfor tror du jeg bruker 28mm f/2,8 i steden for 1,8? Ok, litt på grunn av den kompakte størrelsen. Men ikke fordi jeg har mer lyst på den all over. Jeg har bare enda mer lyst på en daglig flaske single malt :thumbup:

Lenke til kommentar

For å kommentere det med Mr.Olsen. Jeg tror ikke det hjelper med en underskriftskampanje, da retningslinjene er ganske så strikt når det kommer til hetsing, personangrep og den slags. Nå vet jeg ikke saken mellom Mr. Olsen og Gissan (var det?), men når forumet bestemmer permbann, er det rimelig vanskelig å opphøre.

Lenke til kommentar
For å kommentere det med Mr.Olsen. Jeg tror ikke det hjelper med en underskriftskampanje, da retningslinjene er ganske så strikt når det kommer til hetsing, personangrep og den slags. Nå vet jeg ikke saken mellom Mr. Olsen og Gissan (var det?), men når forumet bestemmer permbann, er det rimelig vanskelig å opphøre.
Tror ærlig talt ikke det bare dreide seg om fighten med Gissan.

 

Det til side. Kos deg Marius :) Du finner nok på noe annet å drive med. Fotografering anbefales ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes dette blir for dumt. PM nevner storhetstiden som har vært, og det er virkelig sant. Det var på denne tiden jeg fikk mitt første møte med forumet. I dag ser jeg kun konturene av det som en gang var, og det er synd. I dag fremstår det mer som en 7-11 kjøpeguide for ferskinger, blandet med store, kranglete egoer som bruker internet for å måle penisstørrelse. Ikke misforstå meg, det skal være litt av dette på også, men den faglige kvaliteten blir ikke opprettholdt av utallige krangletråder og "hva er best av d40, d40x, d60, d80, 400d og 450d"-tråder.

 

Forumstyret skyter seg selv i foten ved å utestenge en av de få som faktisk bidrar til å opprettholde den faglig kvaliteten som en gang fantes her. Underholdningsverdien vil også synke når Mr. Olsen nå er bortvist. Han vil bli savnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...