Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor kult hadde det ikke vært å kjøpe en av de 61 Leicaene og få en mestergullsmed til å inngravere "Remember Tiananmen Square" og "June 4. 1989".

 

Etterpå legge opp bilder av kameraet på internettet - hvor som helst? Man hadde blitt persona non grata i Kina etterpå. Alle Leica-interesserte ville ha hørt om ditt spesifikke kamera. Alle. ;)

 

Det verste er vel at du sikkert hadde fått solgt det til dobbel pris på eBay etterpå. I say go for it :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Alternativt gjøre det samme som alle fornuftige mennesker gjør. Slutt å lese VG.

Helt klart den beste strategien.

Aftenposten har jeg mer sansen for som både nettavis og papirutgave. De utenlandske som Boston.com og BBC.com omfatter ikke like mye norskt materiale :p

Lenke til kommentar

Som jeg informerte til moderatorene, styret og Administratorene, velger de å fullføre utestengelsen min kommer jeg til å forlate Akam, og tror nok innleggene mine ligger på under 10 de siste 4-5 månedene, så mener jeg har holdt det bra.

Nå pleier vi ikke kommentere slikt, men afaik er det ikke noen pågående sak med deg - og jeg burde vite... :-)
Lenke til kommentar

Nå pleier vi ikke kommentere slikt, men afaik er det ikke noen pågående sak med deg - og jeg burde vite... :-)

Kan det være at diskusjon.no store problemer siden oppgradering av forumsoftware i vinter kan ha blitt misforstått? Det er mange av oss som ikke har kommet inn til tider ...

Lenke til kommentar

Som jeg informerte til moderatorene, styret og Administratorene, velger de å fullføre utestengelsen min kommer jeg til å forlate Akam, og tror nok innleggene mine ligger på under 10 de siste 4-5 månedene, så mener jeg har holdt det bra.

Nå pleier vi ikke kommentere slikt, men afaik er det ikke noen pågående sak med deg - og jeg burde vite... :-)

 

Jeg snakker om den i vinter... Utestengelsen min ble fullført og jeg kom ikke inn igjen før 22. Februar

 

Nå pleier vi ikke kommentere slikt, men afaik er det ikke noen pågående sak med deg - og jeg burde vite... :-)

Kan det være at diskusjon.no store problemer siden oppgradering av forumsoftware i vinter kan ha blitt misforstått? Det er mange av oss som ikke har kommet inn til tider ...

 

Det er snakk om en utestengelse, ikke forumsoftwarefeil.

 

Kan det være at diskusjon.no store problemer siden oppgradering av forumsoftware i vinter kan ha blitt misforstått? Det er mange av oss som ikke har kommet inn til tider ...

Det er det alltids en fare for. Men den diskusjonen får evt. Mr. Olsen og jeg ta på "bakrommet"...

 

Igjen, det er på grunn av forumledelsens behandling av min utestengelse at jeg har gitt opp dette foraet. Jeg er rett og slett lei, og jeg orker ikke bidra med noe igjen, når jeg vet at jeg da kommer til å engasjere meg personlig, som igjen fører til at det kommer en ny spjæling inn med årslønn på 700.000, kamerautstyr til 200.000 og tror han kan komme å fortelle meg hvordan et bilde skal tas.

 

Så, på grunn av min personlighet blir jeg forbanna når en kakse fra Blærum tror han er bedre enn meg fordi pappa'n hans ga fra seg arva si, blablabla, så vinner han og jeg blir utestengt, igjen, fordi jeg drar den litt for langt. det har skjedd før, og det kommer til å skje igjen om jeg fortsetter her inne.

 

Så derfor meldte jeg meg ut, og inn i en fotoklubb der man faktisk må stå for det man sier, og se der, leder for Trondhjems Kameraklubb = Marius Olsen... (Embetet ble gitt meg da jeg var minst og svakest, og ingen andre ville) men det betyr ikke noe ;):)

 

Håper de gamle her inne finner tilbake til de periodene da det faktisk var morro her inne og nykomlingene ikke turde å påstå noe før de hadde vist frem gode bilder slik at folk gadd å høre på de.

 

(A)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, på grunn av min personlighet blir jeg forbanna når en kakse fra Blærum tror han er bedre enn meg fordi pappa'n hans ga fra seg arva si, blablabla, så vinner han og jeg blir utestengt, igjen, fordi jeg drar den litt for langt. det har skjedd før, og det kommer til å skje igjen om jeg fortsetter her inne.

Tror du bør lære deg å roe temperamentet, samt ikke trekke for forhastede konklusjoner om andre. Dette avsnittet sier like mye om deg, som om såkalte pappagutter fra Bærum. Husk at intolerante rasshøl navlebeskuende bedrevitere finnes over hele landet, i alle aldre og i alle samfunnslag. Livet er for kort til å kaste bort tid på disse menneskene da de er uforbederlige.

 

Folk kommer og går på forumene, og de endrer seg, også du. Så det er kanskje ikke så rart at du ikke trives her lenger. et ting jeg synes kunne være andrledes her, men jeg synes ting var verre for et til to år siden.

 

Det eneste som savnes er en velutviklet bilde-del der bilder diskuteres og kommenteres. Men den eneste måten å få til det, er at de som tar bilder, viser disse og det diskuteres rundt de (tenker da på bilder som er litt bedre enn "jeg har fått kamera og pekte det på katta"). I dag finnes stort sett godbitene i de månedlige trådene, og der er det lite diskusjon.

 

Nå blir ikke situasjonen bedre av at folk kaster inn håndkle og finner seg andre steder. Sutring og klaging hjelper heller ikke. (Dette hjertesukket er ikke spesielt myntet på deg).

 

Uansett, lykke til på ferden videre. Litt moro har det tross alt vært.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Da kom det omsider pakke i posten i dag :)

 

post-136301-1276077770,3883_thumb.jpg

Velkommen inn i E-3-klubben, der vi liker regn. :p

 

Hmm. Håper det kommer en E-4 eller E-5 snart.

I'll second that.

 

Hva er det med VG og bruk av sånn "glød" rundt personer? Han her har jo en aura Ari Behn blir misunnelig av.

Dårlig jobb i Photoshop. Normalt shopper pressefotografer ganske lite i program som lightroom eller acr, med mindre det er spesielle ting i ACR eller LR som er passende for et bilde.

 

Pressefotografer shopper mer tradisjonelt med seleksjoner (og normalt adjustment layers). Dette er dårlig selektering, kombinert med for høy feather. Dessuten kunne man brukt eraser tool til å fjerne slike glorier. Antar det her var snakk om særdeles lite tid. Men merk også at det virker som om bildet er tatt av journalist, ikke fotograf, og det kan forklare litt.

 

:)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Kan det være at diskusjon.no store problemer siden oppgradering av forumsoftware i vinter kan ha blitt misforstått? Det er mange av oss som ikke har kommet inn til tider ...

Det er det alltids en fare for. Men den diskusjonen får evt. Mr. Olsen og jeg ta på "bakrommet"...

Kanskje folket bør ha dette i bakhodet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...