Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med å kalibrere skjerm nr 2 med Spyder 3 Pro?

Har fungert litt av og på tidligere, noen ganger får jeg til å velge skjerm nr 2 når jeg har photoshop oppe, andre ganger får jeg det ikke til. Det ser ikke ut som om software'n oppdager at det er en skjerm til som er tilkoblet.

Jævlig irriterende når jeg sitter å ser på forskjellen mellom de to skjermene.

Den ene utveien er å bruke primærskjermen, men der er signalet analogt, ikke digitalt, og meningen var å få best mulig utbytte.

Et triks jeg har hørt om som kan virke her også, er at du bare har en skjerm koblet til av gangen når du kalibrerer, så renamer du profilen etter at den er lagret. Når du har en profil for hver skjerm så kobler du til begge, og knytter de til rett profil i Windows kontrollpanel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har hatt problemer med å kalibrere skjerm nr 2 med Spyder 3 Pro?

Har fungert litt av og på tidligere, noen ganger får jeg til å velge skjerm nr 2 når jeg har photoshop oppe, andre ganger får jeg det ikke til. Det ser ikke ut som om software'n oppdager at det er en skjerm til som er tilkoblet.

Jævlig irriterende når jeg sitter å ser på forskjellen mellom de to skjermene.

Den ene utveien er å bruke primærskjermen, men der er signalet analogt, ikke digitalt, og meningen var å få best mulig utbytte.

Et triks jeg har hørt om som kan virke her også, er at du bare har en skjerm koblet til av gangen når du kalibrerer, så renamer du profilen etter at den er lagret. Når du har en profil for hver skjerm så kobler du til begge, og knytter de til rett profil i Windows kontrollpanel.

Kan funke, thanks ;)

Edit: Pokker ta, du har passert meg på innlegg for ei stund siden :p

Både totalt, og i tråden.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hva er det med VG og bruk av sånn "glød" rundt personer? Han her har jo en aura Ari Behn blir misunnelig av.

De er vel særdeles hissige med highlight/shadow uten å øke radiusen på shadow noe særlig. Sikkert noen hdr-fan i redaksjonen.

Lenke til kommentar

Som jeg informerte til moderatorene, styret og Administratorene, velger de å fullføre utestengelsen min kommer jeg til å forlate Akam, og tror nok innleggene mine ligger på under 10 de siste 4-5 månedene, så mener jeg har holdt det bra.

Det får være deres tap, jeg føler ikke jeg har noe å hente her inne, heller ikke bidra med lenger, så jeg har flyttet over til andre sosiale sammenkomster. Men det er hyggelig å lese her engang i blant, synd mine gamle kontakter også har forlatt foraet, men regner med de også følte de hadde vokst fra enkelte brukere her inne.

Lenke til kommentar

De er vel særdeles hissige med highlight/shadow uten å øke radiusen på shadow noe særlig. Sikkert noen hdr-fan i redaksjonen.

Hvis dette fortsetter så må jeg se meg nødt til å sende et særdeles hissig brev til redaksjonen. Sånt kan man da ikke ha noe av. :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg har fått nye naboer. I et tre mellom huset og naboens så holder noen fugler på å lage reir. Vet ikke hvilke fugler det er, de er litt større enn spurver, men mindre enn skjura. Tenkte at om jeg klatrer opp på taket så får jeg noen fine bilder mens de bygger, men kanskje naboen ikke er begeistret for om jeg tar bilde da så ser det ut som jeg tar bildet rett inn i stua dems. Det er ca. 8-10m mellom husene, og jeg har ikke så lyst å bli stemplet som "kikker". Hva gjør jeg? Ringer på hos naboen og forklarer "problemet" er en tanke jeg har gjort..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Du har jo ikke akkurat mye å tape på det, men det kommer jo litt an på hvilken person naboen er. Kan jo hende at han oppfatter det som en dårlig unnskyldning til fotografere inn i stua hans også.

Lenke til kommentar

Naboene er hyggelig folk. Ganske unge, kan tenke meg en 20-25år gamle. Vinduene dem har på denne siden er sånne små som folk bruker ha som kjellervinduer, og de er ganske høyt oppe på veggen så eneste mulighet jeg har for å kikke inn, om det var det jeg ville, er å klatre opp på taket.. så ja, det er et tankekors (som Gro ville sagt det).

Jeg var ute, her er fuglen fra bakkenivå med 400mm. Og som dere ser er det ikke mye til innsyn til det reiret da. Men fra taket derimot så bør jeg ha fullt innsyn. Og naboens hus er jo ikke så veldig synlig heller selv om det er så nært.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

I så tilfelle er det jo bare å nevne det til de ved en anledning at dersom de ser deg med linsa rettet mot stua deres, så er det jo bare å si det som det er. =)

Litt verre for mitt vedkommende tror jeg det hadde vært, i og med at det er politihuset som er like ovenfor gata. Da kan det kanskje tolkes som spionasje alá kgb :p

Lenke til kommentar

Du har jo ikke akkurat mye å tape på det, men det kommer jo litt an på hvilken person naboen er. Kan jo hende at han oppfatter det som en dårlig unnskyldning til fotografere inn i stua hans også.

Hvem gjør det?

En hver idiot vil jo skjønne at det faktisk er noen som tar bilder av fulger. ;)

Lenke til kommentar

Jo, det er sant Ingardj. Kan jo også ta bilder på natta mens dem sover.. Men da blir det som nå med sykt høy iso.

Nei, jeg SKAL ha bilder av dem. Ikke ofte at dem lager reir så høvelig til at jeg bare trenger å flytte meg noen meter opp for å få det jeg tror kan bli gode bilder.

--

Jeg klatra opp på taket i natt, men mens jeg var der oppe så kom ikke de fuglene til reiret. Sikkert fordi jeg var der.. Og da jeg var der så jeg at jeg allikevel ikke var så høyt at naboens vinuer er noe problem. Så det var bare tanken som var problemet.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Hvor kult hadde det ikke vært å kjøpe en av de 61 Leicaene og få en mestergullsmed til å inngravere "Remember Tiananmen Square" og "June 4. 1989".

Etterpå legge opp bilder av kameraet på internettet - hvor som helst? Man hadde blitt persona non grata i Kina etterpå. Alle Leica-interesserte ville ha hørt om ditt spesifikke kamera. Alle. ;)

Lenke til kommentar

Hvis dette fortsetter så må jeg se meg nødt til å sende et særdeles hissig brev til redaksjonen. Sånt kan man da ikke ha noe av. :grumpy:

du får nok finne frem penn og papir. glorie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...