Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg tror at det skapes en EM bølge selv om atombomben går av på jorden, og tror også at et faraday bur ikke vil hjelpe noe særlig, og at kameraer ikke er bygget som faraday bur.

 

Mye tro her, og kan være mye feil også, akkuratt som i kirka.

 

Og forøvrig: Ved EM bølger er det jo bare nikon EM som fungerer. Flaks at jeg har en da.

:D

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha - ja, det er på side å se etter noe nytt. :p

 

Har sett og funnet. Men spørs om jeg har nok penger :p

 

Blir nok 7D med bg og en 3 - 4 ekstra batterier iløpet av / etter sommeren.

Ååå.. du ser ikke for deg hus med større brikke?

 

 

En militær russisk radiostasjon ved navn UVB-76, som har sendt ut det samme signalet i flere tiår, holder nå for første gang noensinne kjeft. Det betyr at det snart blir atomkrig.

Med tanke på at det er russerne er det vel heller at batteriet er flatt.

 

Blir studiobruk, ergo ISO 50-100.

De fleste er grisetreige og klarer kanskje 1 bps.

Men jeg vil ha mange mpx - helst krysse 30-tallet.

Da burde vel noe ISO50-film være en grei løsning?

 

:p

Hehe, liker det også, men blir ikke hovedopptaksmedium. :p

Lenke til kommentar

Da drar jeg snart på Nikon School Intro-kurs på Rica Oslo. Har fått beskjed om følgende:

 

Vi minner om at dette er et nybegynnerkurs for deg med digitalt speilreflekskamera.

Nikon School er lagt opp som en forelesning med ca 50 deltakere hvor kursholder går igjennom det elementære ved bruken av speilrefleks.

Det er en fin innføring for deg som skal komme i gang og vite hvordan kameraet fungerer.

 

 

Vi går igjennom følgende:

• Gjennomgang av vanlige digitale begreper som hvitbalanse, fargeinnstillinger, bildestørrelse og RAW-format.

• Hvordan du kan bruke lukkertid, blenderåpning og ISO-verdi for å få bildet slik du vil ha det.

• Hvordan kameraet måler lyset og hvordan du får riktig eksponering under vanskelige lysforhold.

• Hva du bør tenke på ved valg av filformat, bildestørrelse og komprimering.

• Hvordan valg av brennvidde påvirker bilderesultatet.

• Hvilken fokuseringsmåte som er best under forskjellige forhold.

• Gjennomgang av kameraets blitsinnstillinger.

• Råd om bruk av motivprogrammene.

• Kort demonstrasjon av kamerahåndtering og Nikons blitssystem.

• Demonstrasjon av Nikons programvare

 

Tror det kan bli interessent med en gjennomgang av alt det som er basic. Føler jeg kan litt om alt, men kommer nok til å lære mer nå. :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Ser det for meg, ja, men må være litt realistisk :p Skjer ikke at jeg plutselig får over 20k liksom. For jeg må jo ha BG, nye batterier, og masse CF kort også (har bare SD kort nå)

 

Og har egentlig ikke noe problem med å bruke APS-C, har jo objektiver som ikke støtter FF også :=)

Jeg skjønner. :)

Er vel bare jeg som er bortskjemt med fullformathusene. Vil egentlig ikke ha noe med mindre søker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kunne selv ha tenkt meg på festival i sommer. Selv sikter jeg mer på Norway Rock Festival, men etter oppgradering av kamera, flytting og lite jobb, så tror jeg at jeg sløyfer det for denne sommeren ...igjen.

Fort at det går med noen tusen på en slik festival med festivalpass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Noen som kan forklare litt om blitskompensasjon? På mitt Nikon D90 så kan jeg sette blitsen til -3 og opptil +1. Når bruker man dette, og hvorfor? :)

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare litt om blitskompensasjon? På mitt Nikon D90 så kan jeg sette blitsen til -3 og opptil +1. Når bruker man dette, og hvorfor? :)

Den stiller blitsen til å undereksponere(-) eller overeksponere (+) når du tar bildet.

Jeg pleier å bruke funksjonen når jeg bruker blitsen som innfyllingsblits.

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare litt om blitskompensasjon? På mitt Nikon D90 så kan jeg sette blitsen til -3 og opptil +1. Når bruker man dette, og hvorfor? :)

Den stiller blitsen til å undereksponere(-) eller overeksponere (+) når du tar bildet.

Jeg pleier å bruke funksjonen når jeg bruker blitsen som innfyllingsblits.

Om man bruker innfyllingslys og Matrix lysmåling på en Nikon, er mitt tips å ikke kødde med blitskompensasjonen om man ikke er ute etter noe spesielt. Den er rimelig skuddsikker.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

gleder meg til hove :D det blir kos

Same her, sjølv om dei er vanvittig strenge med foto. Skal prøva å komma meg inn i fotopitten då. :D

 

tenkte det samme, hadde håpt på og treffe toffen på nash, slikt at e kunne spurt han, når har litt dårlig dømmekraft :p har dessverre ikke skjedd :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...