Trondster Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 D'oh! ..Men det var i alle fall en bra konsert, da? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Royal Albert Hall kan jeg spare meg for, resten høres attraktivt ut! Knopfler er veldig ålreit mtp foto etc., de sender ut beskjed til spillesteder på forhånd for å gjøre det klart at private lydopptak, foto mv. er helt ok. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 ...og gjett hvem som ble skuffet da det viste seg at det var helt i orden å ha med seg og bruke hvilket som helst kamera med hvilken som helst optikk under konserten (så lenge man ikke filmet eller brukte blits), da alt av fotoutstyr lå igjen på hotellrommet Er det nå jeg sier: DUST? Men bortsett fra det, så var det en trivelig kveld? Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hah! Gjett hvem som var i selveste selveste Royal Albert Hall og satt på selveste første rad og hørte selveste selveste SELVESTE Mark Knopfler klimpre og synge i to timer i går ...og gjett hvem som ble skuffet da det viste seg at det var helt i orden å ha med seg og bruke hvilket som helst kamera med hvilken som helst optikk under konserten (så lenge man ikke filmet eller brukte blits), da alt av fotoutstyr lå igjen på hotellrommet Misunner deg! Knopfler skal spille i Frognerbadet på Norwegian Wood neste søndag også. Har utrolig lyst å dra på Wood, siden andre storheter som Porcupine Tree og Opeth også skal spille der, men sparegrisen er snart bunnskrapt, og jeg trenger fortsatt: Ny skjerm Fotoprinter 24mm Så det... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Hah! Gjett hvem som var i selveste selveste Royal Albert Hall og satt på selveste første rad og hørte selveste selveste SELVESTE Mark Knopfler klimpre og synge i to timer i går ...og gjett hvem som ble skuffet da det viste seg at det var helt i orden å ha med seg og bruke hvilket som helst kamera med hvilken som helst optikk under konserten (så lenge man ikke filmet eller brukte blits), da alt av fotoutstyr lå igjen på hotellrommet Misunner deg! Knopfler skal spille i Frognerbadet på Norwegian Wood neste søndag også. Har utrolig lyst å dra på Wood, siden andre storheter som Porcupine Tree og Opeth også skal spille der, men sparegrisen er snart bunnskrapt, og jeg trenger fortsatt: Ny skjerm Fotoprinter 24mm Så det... Neh, nå er det Fredag. Start opp Spotify, sprette en kald pils og surfe interwebben. Ahhhhhhhhhhh... Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Mangler bare pilsen, skal se om jeg finner litt etter jeg har vaska og fotografert bilen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Neh, nå er det Fredag. Start opp Spotify, sprette en kald pils og surfe interwebben. Ahhhhhhhhhhh... Hmm. 2 av 3 er vel ikke så galt. Jeg har fyret opp Squeezebox'en istedet for Spotify. Lydkvaliteten er en del bedre der (kun FLAC). Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Neh, nå er det Fredag. Start opp Spotify, sprette en kald pils og surfe interwebben. Ahhhhhhhhhhh... Hmm. 2 av 3 er vel ikke så galt. Jeg har fyret opp Squeezebox'en istedet for Spotify. Lydkvaliteten er en del bedre der (kun FLAC). Godt på vei Tomsi Vi møtes på "halvwebben" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Interessant web-side. Punch inn "8300 Svolvær, Norway" Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Huff, Tomsi, det var en skremmende tanke. Olje er forresten jævla dyrt.. jeg er på siste avdrag på oljeregningen fra i vinter, 3300kr gjenstår, av 23100kr totalt for 3000liter. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Det kan jo hende Photozone har fått et dårlig eksemplar (Sigmaobjektiver med Canon-fatning har jo en viss historie). Dpreview sine resultater er tilsynelatende mye bedre. Sammenlignet med EF 50/1.4 hos dpreview er den bedre på full åpning - tror ankepunktene hos Photozone er at kantene ikke blir skikkelig skarpe, selv blendet ned. Og - focus shift er ikke gøy. (Har der selv dårlige erfaringer fra ZE 1.4/50..) Men - skal du bruke det på full åpning, så holder jeg en knapp på Sigmalux vs. EF 50/1.4. Også det som er konklusjonen andre steder jeg har sett - andre objektiver er skarpere blendet ned, men Sigmalux er veldig god på full åpning, selv om kantene er softe. Men - det er et annet (eller "tredje") 50mm-objektiv jeg foretrekker, da.. Trenger ikke lete lengre enn 50mm f/2 Makro-Planar. Nuff said. Endret 4. juni 2010 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Hva slags kamera tror dere jeg ville få av Japan Photo dersom mitt 30D ble ødelagt? Har jo superforsikringen, men vil jeg få et i samme prisklasse som det jeg betalte når jeg kjøpte kameraet, eller et på samme nivå med tanke på modell osv? (xxD) Hvis det er førstnevnte så ligger jeg jo ann til å få et xxxD hus dersom uhellet er ute, siden jeg betalte 4500 for 30D. Edit: Dette er jo da et tenkt secnario hvor kamerahuset blir for ødelagt til å kunne repareres. Endret 4. juni 2010 av Jacobs1k Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Dette er jo da et tenkt secnario hvor kamerahuset blir for ødelagt til å kunne repareres. Ville nok ikke satset på en så enkel løsning nei,de gutta har sikkert opplevde flere sådanne tilfeller og har nok sine rutiner på og luke de ut. Når det er sagt så må man nok legge imellom et beløp for og få et bedre hus. 1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 D'oh! ..Men det var i alle fall en bra konsert, da? Den var meget bra, skal ikke røpe settliste, men de som skal på senere konserter i turneen kan definitivt glede seg Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Dette er jo da et tenkt secnario hvor kamerahuset blir for ødelagt til å kunne repareres. Ville nok ikke satset på en så enkel løsning nei,de gutta har sikkert opplevde flere sådanne tilfeller og har nok sine rutiner på og luke de ut. Når det er sagt så må man nok legge imellom et beløp for og få et bedre hus. Tror du misforsto litt, har ingen planer om å ødelegge kameraet mitt med vilje eller noe sånt. (virket som det var det du trodde) Pratet nemlig med en kamerat om denne typen forsikringer i dag, og begynte å lure på hvordan Japan Photo ville gjøre det i situasjoner som dette, når modellen ikke er å oppdrive lenger. Det jeg skrev på slutten, som du siterer, var for å hindre at folk ville svare at kamerahuset vil bli reparert. Jeg lurer jo nemlig på hva de ville gjøre dersom huset ikke kan repareres. Endret 4. juni 2010 av Jacobs1k Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har vært et par tilfeller her på forumet,hvis jeg ikke husker feil så blir det erstattet med et tilsvarende hus "kjøpt pris" Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Noen som har lyst å bytte en pent brukte 135mmf1.8 i en 16-35 Zeiss ? Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Har vært et par tilfeller her på forumet,hvis jeg ikke husker feil så blir det erstattet med et tilsvarende hus "kjøpt pris" Var egentlig det jeg regnet med. Da håper jeg ihvertfall at jeg aldri ødelegger kameraet mitt såpass at det må erstattes. Har blitt litt for glad i ergonomien osv. til xxD husene. Endret 4. juni 2010 av Jacobs1k Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Noen som har lyst å bytte en pent brukte 135mmf1.8 i en 16-35 Zeiss ? Det kunne vært en deal hvis jeg hadde eid en 16-35 Mange som kvitter seg med 135mm nå om dagen. Har sett en til 8K og en til 9500kr. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Would you like to try the butthead? -I would like to try the butthead! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå