sn0dig Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Flottings. Sigma 10mm fisheye @ rogafest, here i come Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 -Fordi verden har ikke sett nok fisheye bandbilder tatt fra rett nedenfor scenen ! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Fordi jeg skal stå oppe på scenen og ta bilder utover folkehavet. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Deg på scene har ihvertfall verden sett nok av ! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Deg på scene har ihvertfall verden sett nok av ! Heller han enn meg Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Sample fra Georg Mikkel: "Man, if I don't ever see you again, it would be too soon!" Genial linje! (Too Funky, album-versjon) Photozone-review av Sigmalux - ikke overbevisende resultater - skarp i midten, men soft i kanten. Litt sånn 50mm med stor blender generelt er, antar jeg.. Venter på ff-reviews av ZE 1.4/50 og ZE 2/50.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Haha. På ett bilde på foto.no sjekket jeg exif og fant følgende: LensType Olympus Zuiko Digital 70-300mm F4.0-5.6 (pre-release) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Kjøpte meg Kenko mellomringsett istedet for makro objektiv, noen som har erfaring med disse? Betalte 900kr. på ebay. Sikkert greit å ha tre forskjellige størrelser slik at man kan velge mellom 12, 20, 32, 36, 48, 56 og 68mm avstand. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Kjøpte meg Kenko mellomringsett istedet for makro objektiv, noen som har erfaring med disse? Betalte 900kr. på ebay. Sikkert greit å ha tre forskjellige størrelser slik at man kan velge mellom 12, 20, 32, 36, 48, 56 og 68mm avstand. RandiA har de. Og jeg lurer på om Anew også har noen? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har et kenkosett - funker som fanken. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg har også dette settet. Det fungerer fint, men hvis du skal bruke det sammen med vanlige objektiver bør du ikke forvente noe særlig kantskarphet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Huff, detter er kjipt. "Oljekatastrofens ansikt" Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Sample fra Georg Mikkel: "Man, if I don't ever see you again, it would be too soon!" Genial linje! (Too Funky, album-versjon) Photozone-review av Sigmalux - ikke overbevisende resultater - skarp i midten, men soft i kanten. Litt sånn 50mm med stor blender generelt er, antar jeg.. Venter på ff-reviews av ZE 1.4/50 og ZE 2/50.. Hva er det de sammeligner med egentlig? Spesielt å skrive at noe er dårlig hvis det ikke finnes noe bedre. :/ Jeg tror du heller skal se på hva folk skriver, og det faktum at det diskuteres rundt det objektivet nesten daglig på de forskjellige forumene.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Det kan jo hende Photozone har fått et dårlig eksemplar (Sigmaobjektiver med Canon-fatning har jo en viss historie). Dpreview sine resultater er tilsynelatende mye bedre. Endret 4. juni 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Det kan jo hende Photozone har fått et dårlig eksemplar (Sigmaobjektiver med Canon-fatning har jo en viss historie). Dpreview sine resultater er tilsynelatende mye bedre. Jeg synes photozone er urimelige harde på kritikken av objektiver. Og det evige maset om at den er bedre på crop er jo bare tull, når man skriver om et objektiv som de fleste bruker på FF.. Jeg er ikke overbevisst om deres tester. Står ikke i stil med hva folk som fotograferer sier (om 50L og 50EX).. Og, hvor ofte bruker man et slikt objektiv slik at kantene er i fokus på f/1.4? Alt de tester er dårlig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Det kan jo hende Photozone har fått et dårlig eksemplar (Sigmaobjektiver med Canon-fatning har jo en viss historie). Dpreview sine resultater er tilsynelatende mye bedre. Sammenlignet med EF 50/1.4 hos dpreview er den bedre på full åpning - tror ankepunktene hos Photozone er at kantene ikke blir skikkelig skarpe, selv blendet ned. Og - focus shift er ikke gøy. (Har der selv dårlige erfaringer fra ZE 1.4/50..) Men - skal du bruke det på full åpning, så holder jeg en knapp på Sigmalux vs. EF 50/1.4. Også det som er konklusjonen andre steder jeg har sett - andre objektiver er skarpere blendet ned, men Sigmalux er veldig god på full åpning, selv om kantene er softe. Men - det er et annet (eller "tredje") 50mm-objektiv jeg foretrekker, da.. Endret 4. juni 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Og jeg lurer på om Anew også har noen? Nope, men jeg har veldig lyst på. Når det gjelder Photozone-testen, så syns jeg ikke den var så negativ. Jeg syns det var inmari bra at de dokumenterte focus-shift (alle lyssterke objektiver vil utvise det). Hjørneskarpheten ser dårlig ut på grafene, men det er fordi de tester på et ekstremt høyoppløst hus. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Men hvis folk går inn på det, ser på konklusjonen og ser at alle de gode 50mmerne har 2 stjerner i "optical quality", så er det jo noe som ikke stemmer med hva folk generelt sier. Synes the-digital-picture er en bedre plass for info, som diksuterer litt fram og tilbake om hva som er bra og dårlig. Photozone er alt for interessert i mtf grafer og annet tull. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 MTF kan være fint og flott om man kan lese dem. Photozone driver overhode ikke med MTF, kun oppløsning i betydningen "linjer pr. bildehøyde", som er noe helt annet enn MTF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå