Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Info til alle dem som er i mot Kata og NG. Nå må dere nok avbestille ferieturen med SAS.

 

SAS får gjort såkalt tungt vedlikehold på 12 fly i Israel. Konsernet som driver vedlikeholdet er en stor våpenleverandør.

 

Kilde: nrk

 

SAS finnes det ennå,er vel 20 år siden sist jeg brukte det selskapet og blir sannsynligvis ikke til å bruke dem i fremtiden heller.

Lenke til kommentar

Nå er jeg 100% digital igjen :)

Alt av analogt utstyr er solgt. Filmskanneren selger jeg når jeg er ferdig med digitalisering av dias etc.

 

 

Noen som har prøvd slike makro ringlys(LED) de selger på ebay til ca. 40USD? Det står at det er kun til makro, men funker sikkert like godt på en 28-75mm med 38cm nærgrense. Kunne tenkt meg noe som lyser opp motivet bare en liten smule. Ringblits er uaktuelt p.g.a. prisen.

Lenke til kommentar

Har noen prøvd denne?

[bilde]

 

Edit: ohah, så ikke at noen skrev om den i posten over, for et sammentreff

 

Jeg har en slik, og den er bedre enn å ikke ha en i det hele tatt imo, skulle selvsagt helst hatt ringblits / rayflash / orbis, men koster jo så mye. Verdt 250kronene den kostet synes jeg

Lenke til kommentar

Hum, husker ikke hvordan det er på Canon, testa det for en stund siden, men på Nikon så går den bare inn i DX mode, altså det blir "grået ut" i ytterkantene, hvor du kan se vignetteringen.

 

Vet godt hvordan det er på nikon, og det går ikke bare inn i dx mode, man kan bruke i fx mode også ;)

Rimelig sikker på at det går, siden sigma dc bruker EF, og ikke EF-S, men hadde vært fint om noen andre også hadde prøvd før jeg evt ødelegger 1Den og fisheye objektivet til en venninne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...