Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes musikkvalget ditt i filmen var direkte ille, synes ikke klippengen var spesielt god heller. Ser ikke noe problem i at den fikk under en firer om de ikke følte at de forsto den?

 

Det er ikke noe menneskerett at lærererne dine skal være samme type som deg, og du VET hvordan lærerne / skolen er, så da er det jo opp til deg selv å inngå litt kompromisser om du vil ha de beste karakterene.

 

Slik var det der jeg også gikk. Fikk trekk i karakter for at lærern ikke likte oransje en gang jeg.

Musikkvalget passer til filmen og temaet (støy) imo. Kunne vært klippet inn rolige parti for å få en større eskalering, men vi hadde bare én dag å lage filmen på, så det er begrenset hvor mye man kan gjøre med sånt for å få det til å høres bra ut. Klipping av film har jeg ikke mye erfaring med, men fikk mye positiv tilbakemelding på den fra venner da jeg holdt på. Å ikke å forstå filmen etter at jeg har forklart den til hver minste detalj i en halvtime synes jeg er en dårlig unnskyldning for å ikke ha en skikkelig begrunnelse.

 

Jeg vet hvordan lærerne på skolen er, men er ingen måte å vite hvordan den eksterne sensoren er. Så det er litt fånyttes å basere seg på hvordan ens egne lærere er, når man ikke skal bli vurdert av dem.

 

Forøvrig er det ikke bare jeg som fikk merkelig karakter. 2. årets mest talentfulle filmlager fikk også 3, mens ei som knapt vet noe om film fikk 5. En fikk også trekk for å ikke å ha hatt med seg notater. Blir nok ikke bare jeg som klager.

Endret av ole.e
Lenke til kommentar

Musikken passer fint til tema, men den passer ikke til filmen, som i høyeste grad er ganske monoton, og du bruker jo ikke musikken til å lage en engasjerende klipping. Så da burde du hatt en sang det er mere naturlig å ha så rolig klipp rytme til.

 

Å være talentful er forsåvidt supert, men hjelper lite om det du leverer ikke er bra, så ser ikke hvordan det er ett argument, og det hjelper lite om den som ser det ikke vet det (div. en ekstern sensor), det er lettere å like ting om du starter filmen med det inntrykket av at han som har laget det vet best, andre folk du kjenner mener det er bra etc.

 

Der jeg gikk ble også lærerne mye mere imponert når jenter klarte tekniske ting, selv om det var helt basic, og noe mange andre klarte i blinde, så de fikk veldig enkelt gode karakterer i ting som HTML, og andre ting som krever teknisk bruk av data(redigering av lyd, bilde). Likestilling er en fin bil ^_^

 

Men for all del, det er jo godt mulig det er noe i det du sier, men jeg synes ikke at filmen var så god at det blir HELT FEIL å gi den en gjennomsnittlig karakter om du legger til at folkene som vurderer også har personlig smak.

Lenke til kommentar

Tosca med Pankratova til høsten (hun synger kun på en del av forestillingene) bør bli bra, den er det verdt å skaffe billetter til. Litt lengre frem er heller ikke Rape of Lucretia det dummeste man kan bruke tiden på.

 

(Åh, dere skulle fotografere utsiden? Da så.)

Lenke til kommentar

Fikk med meg generalprøven på Figaros Bryllup i januar. Eller, iallefall halvparten, opera er ikke spennende nok til at man greier å holde seg våken etter 15 timer med tog (i lag med en gjeng fløytejenter i alderen 13-19 år). Det jeg fikk med meg var bra though, hadde sikkert vært awesome dersom jeg ikke hadde vært så trøtt. :p

Lenke til kommentar

Info til alle dem som er i mot Kata og NG. Nå må dere nok avbestille ferieturen med SAS.

 

SAS får gjort såkalt tungt vedlikehold på 12 fly i Israel. Konsernet som driver vedlikeholdet er en stor våpenleverandør.

Jeg bruker ikke SAS uansett, så dette endrer ingenting for min del ...

Lenke til kommentar

..Med mindre det skal være mkII-features som liveview, litt bedre skjerm, video og ekstrem oppløsning, så funker en 5D classic som bare fanken..

 

Heller en 5D og godt glass enn bare en 5DmkII.. :)

 

Hoppa i det, og kjøpte mkI. Så får det heller bli et par gode glugger senere :)

Lenke til kommentar

Info til alle dem som er i mot Kata og NG. Nå må dere nok avbestille ferieturen med SAS.

 

SAS får gjort såkalt tungt vedlikehold på 12 fly i Israel. Konsernet som driver vedlikeholdet er en stor våpenleverandør.

 

Kilde: nrk

Får prøve så godt som mulig å holde meg unna SAS da, selv om det nok blir en del flyvninger med Widerøe. :/

 

Wikpedersen: Grats!

Lenke til kommentar

Hoppa i det, og kjøpte mkI. Så får det heller bli et par gode glugger senere :)

Grats - en 5D classic er sweet!

 

Nyt høy-ISO performance, endret effektiv brennvidde, tynn DOF og stor, stor søker.. :)

 

Har du kjapp optikk (f/2.8 eller kjappere), så anbefales matt mattskive på det varmeste (langsommere optikk enn f/4 blir mørk i søkeren)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...