Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hehe, men du spiller? Med fotoutstyret har jeg rundet 100k nå, og jeg ser på PC-en som en del av fotoutstyret, på grunn av at halve jobben gjøres på PCn nå for tiden.

 

Spiller noe ja.. Dessuten er det litt kult å ha noe grym HW også.. Har fremdeles et kabinett stående som kostet 6000 kr en gang siden kjøleløsningen var så ekstrem ;) sånn vapoChill. 20-(minus)*c på prosessoren.. artig det.. nå er det tilbake på luft igjen.. nå sporet jeg skikkelig av gitt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte luftgevær for noen år siden jeg også med kikkertsikte... den er god å ta måser foran, men ikke når de sitter rett oppå taket mitt..... Hadde jeg kunnet sluppet unna med et par salver med hagla hadde jeg jo selvsagt gjort det men........ hehe..

 

Mista "slangen" også nettop, så nå ligger den til noen går opp å henter den... (om jeg ikke finner en stige først såklart) hehe

Lenke til kommentar
Med andre ord må jeg eksportere et par hundre bilder til .jpg for å få et gjennomsnitt? :(
Nei, det finst ein annan måte å gjere det på: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=27995812

 

Ikkje like enkelt som ExposurePlot, men du kan no sjå om du får det til. Eg prøvde akkurat no, og fekk iallfall dataa ut i ei tekstfil. Har ikkje kome so langt at eg har fått laga nokon grafar endå, men eg skal nok prøve litt utover kvelden. Kan forklare litt nærare korleis ein gjer det med den batchfila, om du vil.

 

Men, for berre eit par hundre bilete kan det kanskje vere like greit å berre batchkonvertere alle til JPEG og bruke ExposurePlot.

Lenke til kommentar

hehe... neida.

 

Kjøpte en gummislange for å hive den opp på taket. kostet 10kr.

 

festa hyssingen for å kunne ha mulighet til å få lagt slangen der jeg ville ha den (trekke den ned om jeg bommet) hyssingen røyk og slangen ligger nå på taket akkurat der jeg ville ha den... hehe... (jada, jeg vet jeg har fritidsproblemer) ;)

Lenke til kommentar
Men, for berre eit par hundre bilete kan det kanskje vere like greit å berre batchkonvertere alle til JPEG og bruke ExposurePlot.

 

Vel, det er snakk om over 2000 bilder, men jeg tenkte at jeg fikk et noenlunde greit resultat ved å bare bruke et par hundre. Men takk for tipsene, skal se nærmere på det.

 

Og hva menes forresten med å batchkonvertere? Olsen nevnte det i forbindelse med PS, og det har nok ikke jeg på denne PC-en ...

Lenke til kommentar
Og hva menes forresten med å batchkonvertere? Olsen nevnte det i forbindelse med PS, og det har nok ikke jeg på denne PC-en ...
Konvertere mange filer i ein sleng. Du vel filer eller mapper og trykker start, so går konverteringa av alle filene automatisk. Det er mange program som kan batchkonvertere, inkludert gratisprogram som Fast Stone sine. Kva program har du no?
Lenke til kommentar
Der er det jo ogso greit å gjere. Merk dei bileta du vil konvertere, og eksporter (File --> Export).
Syncronise gir og en form for batch funksjon. Du redigerer et bilde slik du vil haa det. Hvis du har flere bilder som ser ut som de kan bli bra med samme innstilling, så overfører du alle innstillingene til de andrebildene med Syncronise. Merk, først bildet som er ferdig, så highlighter du de andre f.eks i filmstripa nede. Så trykker du Sync, så kommer du til en dialog hvor du velger hva du vil kopiere. Og, trykker Ok, og vips, alle bildene har fått samme innstillinger.

 

Rasende effektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...