Dewil Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hehe, men du spiller? Med fotoutstyret har jeg rundet 100k nå, og jeg ser på PC-en som en del av fotoutstyret, på grunn av at halve jobben gjøres på PCn nå for tiden. Spiller noe ja.. Dessuten er det litt kult å ha noe grym HW også.. Har fremdeles et kabinett stående som kostet 6000 kr en gang siden kjøleløsningen var så ekstrem sånn vapoChill. 20-(minus)*c på prosessoren.. artig det.. nå er det tilbake på luft igjen.. nå sporet jeg skikkelig av gitt Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Litt håpløst i et boligområde med politiet som nabo...! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jage måker ja.. naboen min gjorde det en gang.. kjøpte seg proff sprettert i sverige og en pose klinkekuler.. man kan gjøre sport av sånt ;P Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Kjenner noen på ringvål som har åker og der er det fritt for skyte gås i sesong Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Kjøpte luftgevær for noen år siden jeg også med kikkertsikte... den er god å ta måser foran, men ikke når de sitter rett oppå taket mitt..... Hadde jeg kunnet sluppet unna med et par salver med hagla hadde jeg jo selvsagt gjort det men........ hehe.. Mista "slangen" også nettop, så nå ligger den til noen går opp å henter den... (om jeg ikke finner en stige først såklart) hehe Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Mista den? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Med andre ord må jeg eksportere et par hundre bilder til .jpg for å få et gjennomsnitt? Nei, det finst ein annan måte å gjere det på: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=27995812 Ikkje like enkelt som ExposurePlot, men du kan no sjå om du får det til. Eg prøvde akkurat no, og fekk iallfall dataa ut i ei tekstfil. Har ikkje kome so langt at eg har fått laga nokon grafar endå, men eg skal nok prøve litt utover kvelden. Kan forklare litt nærare korleis ein gjer det med den batchfila, om du vil. Men, for berre eit par hundre bilete kan det kanskje vere like greit å berre batchkonvertere alle til JPEG og bruke ExposurePlot. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Mista den? Ja. Hang en liten hyssing i den for å kunne bevege litt på den, men hyssingen røyk.... Så nå ligger den der da... Du fårstår hvor det er om du er på heimdal... hehe Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 La meg oppsummere. Du kjøpte en lekeslange, for å skremme vekk måker utenfor huset ditt. Du hang den i en hyssing, men den røk. Og nå ligger den der? Huh!? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Henger vel i noen ledninger eller i en lyktestolpe da tenker jeg. Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 ja der?? flere som ikke fatter noe som helst her ja.. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 hehe... neida. Kjøpte en gummislange for å hive den opp på taket. kostet 10kr. festa hyssingen for å kunne ha mulighet til å få lagt slangen der jeg ville ha den (trekke den ned om jeg bommet) hyssingen røyk og slangen ligger nå på taket akkurat der jeg ville ha den... hehe... (jada, jeg vet jeg har fritidsproblemer) Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Men, for berre eit par hundre bilete kan det kanskje vere like greit å berre batchkonvertere alle til JPEG og bruke ExposurePlot. Vel, det er snakk om over 2000 bilder, men jeg tenkte at jeg fikk et noenlunde greit resultat ved å bare bruke et par hundre. Men takk for tipsene, skal se nærmere på det. Og hva menes forresten med å batchkonvertere? Olsen nevnte det i forbindelse med PS, og det har nok ikke jeg på denne PC-en ... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Chris: Ja, men jeg ser ikke noe problem i det Pokker ta Windows og oppdateringer. Plutselig kom det opp ei medling om jeg ville starte maskinen på nytt, og jeg trykte enter for noe annet, men neida, hele dritten slo seg av, jeg satt med et bilde i ps Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Og hva menes forresten med å batchkonvertere? Olsen nevnte det i forbindelse med PS, og det har nok ikke jeg på denne PC-en ...Konvertere mange filer i ein sleng. Du vel filer eller mapper og trykker start, so går konverteringa av alle filene automatisk. Det er mange program som kan batchkonvertere, inkludert gratisprogram som Fast Stone sine. Kva program har du no? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg bruker Lightroom til å se på, redigere, kategorisere og konvertere bilder. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Der er det jo ogso greit å gjere. Merk dei bileta du vil konvertere, og eksporter (File --> Export). Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Å jage måker er lett. Den billigste, mest effektive løsningen er rett og slett kruttlappistoler med tolverkrutt. Smeller som bare pokker, og måsen blir satt ut i flere timer. Hadde tidligere et helvetes problem med militante måser her. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Der er det jo ogso greit å gjere. Merk dei bileta du vil konvertere, og eksporter (File --> Export).Syncronise gir og en form for batch funksjon. Du redigerer et bilde slik du vil haa det. Hvis du har flere bilder som ser ut som de kan bli bra med samme innstilling, så overfører du alle innstillingene til de andrebildene med Syncronise. Merk, først bildet som er ferdig, så highlighter du de andre f.eks i filmstripa nede. Så trykker du Sync, så kommer du til en dialog hvor du velger hva du vil kopiere. Og, trykker Ok, og vips, alle bildene har fått samme innstillinger. Rasende effektivt. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Icefox, hva slaks inngang må den bærbare dvd spilleren ha for at man skal kunne koble opp kameraet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå