Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser etter stativ til ca. 2K. Manfrotto Stativ 055 XPROB + 498RC2 aluminium er vell noe av det beste i den prisklassen, finnes det noen andre som er anbefalt?

 

 

 

Reprise:

 

spm. om ND filter:

 

Hva anbefaler dere:

B+W ND eller Fader ND ?

 

Er det mulig å sette 2stk. B+W filtre sammen?

Skal brukes på Sony 28-75/2,8

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Ikke mer merkelig enn at Luftforsvaret reklamerte etter jagerpiloter. Å annonsere etter jagerpiloter er som å forby læstadianere i "nå skal vi drikke oss drita"-klubben.

 

:p

Ikke enig, Forsvaret tjener faktisk på å rekrutere folk (les: vi får flere påmeldt til tjenester og trenger mer penger for å undervise/veilede folk i diverse retninger)

Mens NAV derimot bør egentlig få mindre tilgang/forespørsler om arbeidsledighetstrygd, mindre forespørsler=færre arbeidledige=bedre politikk=plusspoeng til den evt statsminister.

Get thet point?

Er ikke det jeg mener, jeg sier bare at det virker ganske unødvendig å annonsere etter jagerpiloter, hvor mange har IKKE lyst til å bli jagerpilot? Seriøst.

Lenke til kommentar

Ser etter stativ til ca. 2K. Manfrotto Stativ 055 XPROB + 498RC2 aluminium er vell noe av det beste i den prisklassen, finnes det noen andre som er anbefalt?

 

Har du ikke noe i mot vekta på 2,4kg (stativ og hode) kan jeg gå god for det stativet. "Det virker for meg". Hodet har jeg ingen anelse om (står ett 488RC4 på mitt).

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Er ikke det jeg mener, jeg sier bare at det virker ganske unødvendig å annonsere etter jagerpiloter, hvor mange har IKKE lyst til å bli jagerpilot? Seriøst.

 

Luftforsvaret utdanner bare to jagerflypiloter (samt to helikopterpiloter) i året. Hver av disse to koster flesk å utdanne. Da lønner det seg nok å få flest mulig søkere slik at man i hvertfall får tak i to stykker som det er verdt å bruke disse midlene på - det er rimelig tøffe krav, både fysisk og teoretisk for å komme gjennom nåløyet.

Lenke til kommentar

Er ikke det jeg mener, jeg sier bare at det virker ganske unødvendig å annonsere etter jagerpiloter, hvor mange har IKKE lyst til å bli jagerpilot? Seriøst.

 

Luftforsvaret utdanner bare to jagerflypiloter (samt to helikopterpiloter) i året. Hver av disse to koster flesk å utdanne. Da lønner det seg nok å få flest mulig søkere slik at man i hvertfall får tak i to stykker som det er verdt å bruke disse midlene på - det er rimelig tøffe krav, både fysisk og teoretisk for å komme gjennom nåløyet.

Godt mulig. Men tror du du finner mange kandidater for det sittende klokka tre om natta med potetgull og cola som hører på Spotify?

Lenke til kommentar

Ser etter stativ til ca. 2K. Manfrotto Stativ 055 XPROB + 498RC2 aluminium er vell noe av det beste i den prisklassen, finnes det noen andre som er anbefalt?

 

Har du ikke noe i mot vekta på 2,4kg (stativ og hode) kan jeg gå god for det stativet. "Det virker for meg". Hodet har jeg ingen anelse om (står ett 488RC4 på mitt).

Og hva hvis man øker budsjettet til rundt 3K? Hva burde jeg prioritere? Vekt eller kulehode-kvalitet? Er det noen av Benro-stativene til FV som er et godt kjøp i helgen?

Lenke til kommentar

Noe har ødelagt smaksløkene mine de siste dagene. En Bowmore som sist helg smakte deilig, smaker nå svidd lær :s

Røkt de siste dagene?

 

Og jeg syns det er på tide at filmindustrien spiller inn en ny generisk lyd for "kamera, lukkerlyd", dere vet den generiske lyden de bruker nå, et klikk og fremtrekksmekanismen? Klack-swosjssjjjjsj.

 

Et Canon 5D bruker ikke film.

 

DET GJØR IKKE DET!

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Noe har ødelagt smaksløkene mine de siste dagene. En Bowmore som sist helg smakte deilig, smaker nå svidd lær :s
Røkt de siste dagene?
Ingen fare for det, men jeg fant ut hva det var. Sørlandschips med knust pepper. Den ødelegger whisky-smaken for mange timer fremover, så styr unna!!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...