Simon Aldra Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Denne? Kanskje, men har egentlig mer lyst på noe klassisk. 645AF blir som å kjøpe seg et EOS 1V for å skyte film. Synd og skam å ha på et filmkamera, syns jeg bare. Fra 6000 og oppover, roughly -- avhengig av hvilken modell du er ute etter. For 6000 bør du få en CM500 i god stand med 80mm. Hmh. Kan noen gi meg den raske gjennomgangen av forskjellene på de forskjellige modellseriene til Hasselblad? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Nikon-reolen hos FotoVideo idag: WTF?! Francis "Nikon objektiver selges til en utrolig pris. Alle sammen er knust veldig forsiktig" Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg får ikke denne ut av hodet: Personlig så har jeg hatt Journy - don't stop believing på hjernen i flere dager nå. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Dere er jo heldige som får sånne sanger på hjernen. Om jeg får sånt bruker det å være noe sånt som den dær "Prix gule priser - garantert billig - garantert billig". Om og om igjen. Vi har ikke prix her engang. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Her i gården får jeg mest kaptein sabeltann sanger på hjernen. Alltid like morsomt å ta meg selv i å nynne høyt på "Langemann". Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Her i gården får jeg mest kaptein sabeltann sanger på hjernen. Alltid like morsomt å ta meg selv i å nynne høyt på "Langemann". +1 Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Så var to søknader skrevet og skal leveres imorgen. Er jeg heldig så blir det D300s til sommeren Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Her i gården får jeg mest kaptein sabeltann sanger på hjernen. Alltid like morsomt å ta meg selv i å nynne høyt på "Langemann". +1 Sånn er det med småkids løpende rundt beina sine. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Sånn er det når man ikke innprenter god musikk hos småkidsa fra fødselen av. I fix. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg får ikke denne ut av hodet: Personlig så har jeg hatt Journy - don't stop believing på hjernen i flere dager nå. Hahaha, samme her! Gått og sunget/nynna på den i hele uka. Den er urimelig catchy. Fått litt i posten denne uka. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Sånn er det når man ikke innprenter god musikk hos småkidsa fra fødselen av. I fix. Takk for den, må nesten forsvare meg og si at eldstemann hører fint på metallica og annen ordentlig musikk, mens yngstemann kun er 1 mnd gammel så da blir det mest Kaptein Sabeltann (må jo lære de opp siden vi kommer fra samme by, så han ikke blir redd når han treffer de i dyreparken). Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hmh. Kan noen gi meg den raske gjennomgangen av forskjellene på de forskjellige modellseriene til Hasselblad? Kunne gitt deg en middelmådig forklaring med en passelig mengde misforståelser, men gå heller til de virkelige nerder: http://www.photoethnography.com/ClassicCameras/index-frameset.html?Hasselblad500.html~mainFrame Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Så nettopp denne videoen på KelbyTV. Jeg trudde ikke lukkertiden hadde noe betydning når man filmer med dSLR. Jeg var sikker på at man valgte 24 eller 30fps inne i menyene. Hvis jeg forstår denne karen rett så kan man regulere fps'en nesten som man vil. Er jeg helt på jordet? Ta en titt på videoen. Endret 27. mai 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Fps ≠ lukker. Fps velges i menyene, mens lukker stilles akkurat som når man tar bilder. Det vanligste er å ha halvparten så lang lukkertid som fps - altså om man skyter 24fps bruker man 1/48 (1/50 på DSLRS) sec lukker. Dette er fordi man vil ha rett mengde motion-blur. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Så lukkeren er aktiv mens man filmer eller er den åpen hele tiden? Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Sjølve lukkeren er open medan ein filmar, men ein elektronisk lukker bestemmer kor lenge kvart bilete i filmen skal bli eksponert. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Så lukkeren er aktiv mens man filmer eller er den åpen hele tiden? Ja. Den fysiske lukkeren som brukes når man tar bilder er åpen hele tiden, mens en elektronisk (altså på sensoren) lukker eksponerer bildet. Litt lettere å skjønne dersom man skjønner hvordan en film-lukker virker: Lenke til kommentar
# offline Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 I see Var redd for at den mekaniske lukkeren jobbet under filmingen. Da hadde produsentens 100 eller 200 000 garanterte shutter actuations (norsk ord??) vært en dråpe i havet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Er vel som oftest speilet som pleier å ryke først. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 I see Var redd for at den mekaniske lukkeren jobbet under filmingen. Da hadde produsentens 100 eller 200 000 garanterte shutter actuations (norsk ord??) vært en dråpe i havet. Eksponeringer er vel det vanlige å si. Hender vel at vi kaller det "klikk" eller "knips" om vi skal være litt uformelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå