Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Er det egentlig forskjell på laderne? På de Canon-kameraer jeg har hatt er det switch-mode strømforsyning i laderen, slik at de aksepterer alle typer inngangsspenning fra 100 til 240 Volt. De som har integrert støpsel har selvfølgelig litt forskjellig form på dette, men det løses med en adapter til ett par tiere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig forskjell på laderne? På de Canon-kameraer jeg har hatt er det switch-mode strømforsyning i laderen, slik at de aksepterer alle typer inngangsspenning fra 100 til 240 Volt. De som har integrert støpsel har selvfølgelig litt forskjellig form på dette, men det løses med en adapter til ett par tiere.

Det er som oftest den integrerte støpselen som er forskjellen. Den typen er såpass vanlig i USA at hver gang en produsent kommer med en lader som tar ledning, så blir det sutring fra testerene "over there". Grining til og med i enkelte tilfeller.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte batteri til A850 fra Sør-Korea. 150kr. for originalt sony batteri er billig, men jeg vet ikke 100% om det er originalt. Kom på denne sjappa da jeg leste om det planlagte kjøpet ditt. Bestilte likegodt et til, vet at de batteriene de selger er gode. Merket ingen forskjell på de originale Olympusbatteriene og disse.

170kr. inkl. frakt for å prøve er ikke ille pris.

Lenke til kommentar

Dette er nok et dumt spm., men er det forskjell mellom batterier for Canon 5D i USA og i norden? :blush:

 

Det er orginale batterier du lurer på,hvis ikke så må man kjøpe en egen lader til uoriginale batterier da de ikke samarbeider med Canon-laderen.

 

Edit: gjelder 5D II

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg bestilte batteri til A850 fra Sør-Korea. 150kr. for originalt sony batteri er billig, men jeg vet ikke 100% om det er originalt. Kom på denne sjappa da jeg leste om det planlagte kjøpet ditt. Bestilte likegodt et til, vet at de batteriene de selger er gode. Merket ingen forskjell på de originale Olympusbatteriene og disse.

170kr. inkl. frakt for å prøve er ikke ille pris.

 

 

Dette er nok et dumt spm., men er det forskjell mellom batterier for Canon 5D i USA og i norden? :blush:

 

Det er orginale batterier du lurer på,hvis ikke så må man kjøpe en egen lader til uoriginale batterier da de ikke samarbeider med Canon-laderen.

 

Edit: gjelder 5D II

Originale, og de ble kjøpt da Tom bekreftet min mistanke :)

 

Har ikke hatt så gode erfaringer med uoriginale. Men prisene i Norge er jo vanvittige.

Lenke til kommentar

Siden alle andre svarer vil jeg også svare (og fordi jeg vil vise hvor flink jeg er)

 

 

9+7=16*9=144

 

 

Alternativ måte å skrive det på:

 

 

(9+7)9=144

 

 

 

...og ca. så mye husker jeg av mattematikken jeg hadde på vgs...to år siden...

 

Sant nok, men som fremtidig grunnskolelærer er jeg vant til å måtte ta ting enkelt og i flere ledd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...