ventle Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Er det egentlig forskjell på laderne? På de Canon-kameraer jeg har hatt er det switch-mode strømforsyning i laderen, slik at de aksepterer alle typer inngangsspenning fra 100 til 240 Volt. De som har integrert støpsel har selvfølgelig litt forskjellig form på dette, men det løses med en adapter til ett par tiere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Er det egentlig forskjell på laderne? På de Canon-kameraer jeg har hatt er det switch-mode strømforsyning i laderen, slik at de aksepterer alle typer inngangsspenning fra 100 til 240 Volt. De som har integrert støpsel har selvfølgelig litt forskjellig form på dette, men det løses med en adapter til ett par tiere. Det er som oftest den integrerte støpselen som er forskjellen. Den typen er såpass vanlig i USA at hver gang en produsent kommer med en lader som tar ledning, så blir det sutring fra testerene "over there". Grining til og med i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg har tilgode å oppleve at ladere til kamera, laptops etc. ikke fungerer på begge sider av atlanteren. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Oi - da har du lang skjøteledning! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg: "Ill take one with the cheaper shipping. These batteries work with all 5D mark 1s? Should i just "buy it now"? " Selger på ebay: "Nope,says very clearly that would work only with canon 20D 30D 40D 50D 5D...not 5D Mark 1s." Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Han har vel bare kjøpt dem fra DealExtreme da, så videreselger han med et par dollars provisjon. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Han har vel bare kjøpt dem fra DealExtreme da, så videreselger han med et par dollars provisjon. Ja, det er nok mulig. Virka ikke som om han hadde mye peiling. Men 420,- er mindre enn i Norge.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Ingard, jeg kan anbefale denne sjappa. Kjøpte batteri til Olympusene der. Very good and very nice prices Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Ingard, jeg kan anbefale denne sjappa. Kjøpte batteri til Olympusene der. Very good and very nice prices Var i grunn mest interessert i originalt batteri. Jeg hadde to som var uoriginale og de ble fort "oppbrukte". De originale holder fortsatt koken ganske bra. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg bestilte batteri til A850 fra Sør-Korea. 150kr. for originalt sony batteri er billig, men jeg vet ikke 100% om det er originalt. Kom på denne sjappa da jeg leste om det planlagte kjøpet ditt. Bestilte likegodt et til, vet at de batteriene de selger er gode. Merket ingen forskjell på de originale Olympusbatteriene og disse. 170kr. inkl. frakt for å prøve er ikke ille pris. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Dette er nok et dumt spm., men er det forskjell mellom batterier for Canon 5D i USA og i norden? Det er orginale batterier du lurer på,hvis ikke så må man kjøpe en egen lader til uoriginale batterier da de ikke samarbeider med Canon-laderen. Edit: gjelder 5D II Endret 26. mai 2010 av Nautica Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg bestilte batteri til A850 fra Sør-Korea. 150kr. for originalt sony batteri er billig, men jeg vet ikke 100% om det er originalt. Kom på denne sjappa da jeg leste om det planlagte kjøpet ditt. Bestilte likegodt et til, vet at de batteriene de selger er gode. Merket ingen forskjell på de originale Olympusbatteriene og disse. 170kr. inkl. frakt for å prøve er ikke ille pris. Dette er nok et dumt spm., men er det forskjell mellom batterier for Canon 5D i USA og i norden? Det er orginale batterier du lurer på,hvis ikke så må man kjøpe en egen lader til uoriginale batterier da de ikke samarbeider med Canon-laderen. Edit: gjelder 5D II Originale, og de ble kjøpt da Tom bekreftet min mistanke Har ikke hatt så gode erfaringer med uoriginale. Men prisene i Norge er jo vanvittige. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Scandinavien photo er vel billigst,skal bestille et fra dem,har bare ikke fått surret meg til det ennå. Jaggu er det noen som prøver å sende meg en virus på mail/vedlegg,ikke ofte det skjer for tiden. Dem påstår jeg får $50 ved og åpne vedlegget,er ikke dummere en at jeg søker litt før jeg åpner suspekte mailer Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Ser ut som BH-photo har begynt med blogg. og forresten Det sies at bare de med IQ over 120 kan løse følgende problem? Om vi går ut ifra at: 2 + 3 = 10 7 + 2 = 63 6 + 5 = 66 8 + 4 = 96 Hvor mye er? 9 + 7 =? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Det vert, trur eg, 9 + 7 = 144 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Artig sak, men selv om de med IQ under 120 i forventing ikke klarer oppgaven er det vel for enkelt å sette én oppgave som terskeltest? 144 Edit: Slått på målstreken. Endret 26. mai 2010 av Euklid Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 144 ..Men kan alle med så høy IQ oppgaven? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Siden alle andre svarer vil jeg også svare (og fordi jeg vil vise hvor flink jeg er) 9+7=16*9=144 Endret 26. mai 2010 av Panerai Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Siden alle andre svarer vil jeg også svare (og fordi jeg vil vise hvor flink jeg er) 9+7=16*9=144 Alternativ måte å skrive det på: (9+7)9=144 ...og ca. så mye husker jeg av mattematikken jeg hadde på vgs...to år siden... Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Siden alle andre svarer vil jeg også svare (og fordi jeg vil vise hvor flink jeg er) 9+7=16*9=144 Alternativ måte å skrive det på: (9+7)9=144 ...og ca. så mye husker jeg av mattematikken jeg hadde på vgs...to år siden... Sant nok, men som fremtidig grunnskolelærer er jeg vant til å måtte ta ting enkelt og i flere ledd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå