Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare det grafiske valget for undertitler som er borte for oss dødelige. Så om man snoker litt på pakka som sendes når man lager en tråd så kan man muligens spoofe seg til en undertittel. Kanskje sammenligne pakka med en som sendes når man lager tråd med undertittel på et annet forum som bruker IPB3.

Lenke til kommentar

Ved å ha den undertittelen jeg har, tror jeg. Vet jeg kan legge til undertekst på emnetittel om jeg redigerer tråd, men utover det vet jeg ærlig talt ikke.

 

Du får søke om å bli moderator.

 

:p

 

Får sende deg en Pm,så fikser vel du undertittelen for meg i etterkant :)

Lenke til kommentar

Sånn ad musikken - jeg hører på alt mulig rart (hip-hop, tungrock, enda tyngre rock, ganske lett tyggegummipop osv), men når alt høres helt dønn likt ut pga vocalizer så forsvinner noe av gleden for min del. Selv ikke eurotrancen var så ille.

 

MEN! Noe helt annet. Jeg har et png-bilde som jeg har lyst til å bruke som en slags "meny". Dvs at man fører musepekeren over og når man treffer et element så skal det lyses opp. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få til det på web? Enten ved bruk av CSS/JS eller Flash.

 

CSS sprites er det jeg ville brukt. http://net.tutsplus.com/videos/screencasts/exactly-how-to-use-css-sprites/

Lenke til kommentar

Noen som vil komme med forslag til pengesum?

 

Følgende situasjon har oppstått: En høyskole har brukt et av mine fotballbilder publisert i 2008 i Adressa og andre samarbeidsaviser. Bildet er ett av en serie på 11 bilder som jeg fikk 1000,- for den gangen. Høyskolen har brukt bildet uten å spørre meg først, men de tok i alle fall med navnet mitt under bildet - sammen med Aftenpostens (som er en av samarbeidsavisene til Adressa). Norsk journalistslags frilanssatser er 1978,- i standard honorar pr bilde. Bilder som brukes uten tillatelse får gjerne dobbel pris.

 

Plusser og minuser blir da i mine øyne som følger:

 

+ De krediterte meg for bildet

+ De er mer enn villige til å gjøre opp for seg nå i ettertid

 

-De brukte bildet uten å spørre

-De har brukt det i to artikler (samme innhold oversatt til engelsk)

 

Jeg tenker ikke å være grådig når jeg sender dem fakturaen, men heller ikke for snill.

Lenke til kommentar

MEN! Noe helt annet. Jeg har et png-bilde som jeg har lyst til å bruke som en slags "meny". Dvs at man fører musepekeren over og når man treffer et element så skal det lyses opp. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få til det på web? Enten ved bruk av CSS/JS eller Flash.

 

CSS sprites er det jeg ville brukt. http://net.tutsplus.com/videos/screencasts/exactly-how-to-use-css-sprites/

 

Så spennende ut. Lærer jeg meg dette i løpet av to dager, uten bruk av Photoshop?

Lenke til kommentar

MEN! Noe helt annet. Jeg har et png-bilde som jeg har lyst til å bruke som en slags "meny". Dvs at man fører musepekeren over og når man treffer et element så skal det lyses opp. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få til det på web? Enten ved bruk av CSS/JS eller Flash.

 

CSS sprites er det jeg ville brukt. http://net.tutsplus.com/videos/screencasts/exactly-how-to-use-css-sprites/

 

Så spennende ut. Lærer jeg meg dette i løpet av to dager, uten bruk av Photoshop?

Jepp, dette burde du klare å lære fort, PS er dog nyttig for å måle opp i pixler. Anbefaler å følge tutorialen fra start. Når du er ferdig så forstår du koden og kan bare copy-paste.

Lenke til kommentar

Får se om jeg husker denne vitsen riktig.

 

Eu helvete

Tyskere er elskere

Engelskmenn er kokker

Franskmenn er politi

Italienere er organisatoren

 

Eu himmelen

Tyskere er organisatoren

Engelskmenn er politi

franskmenn er kokker

Italienere er elskere.

Fransk grensekontrol mot grensa til tyskland. Uten reisepass, og ogsaa vognkorte godt og trygt plasert hjemme. Grenepoliti som kunne like lite tysk og engelsk som jeg kunne fransk. Fortsatt lit usikker hvordan jeg kom igjennom. Sansynlighvis virka jeg for hjelpesloes til aa vaere terrorist. Kan ikke si saa mye galt om franske politifolk. Av og til kan die til og med vaere venlige. :~)

Lenke til kommentar

Noen som vil komme med forslag til pengesum?

 

Følgende situasjon har oppstått: En høyskole har brukt et av mine fotballbilder publisert i 2008 i Adressa og andre samarbeidsaviser. Bildet er ett av en serie på 11 bilder som jeg fikk 1000,- for den gangen. Høyskolen har brukt bildet uten å spørre meg først, men de tok i alle fall med navnet mitt under bildet - sammen med Aftenpostens (som er en av samarbeidsavisene til Adressa). Norsk journalistslags frilanssatser er 1978,- i standard honorar pr bilde. Bilder som brukes uten tillatelse får gjerne dobbel pris.

 

Plusser og minuser blir da i mine øyne som følger:

 

+ De krediterte meg for bildet

+ De er mer enn villige til å gjøre opp for seg nå i ettertid

 

-De brukte bildet uten å spørre

-De har brukt det i to artikler (samme innhold oversatt til engelsk)

 

Jeg tenker ikke å være grådig når jeg sender dem fakturaen, men heller ikke for snill.

Ettersom det virker som om de legger seg flat, så er der vel greit å sende faktura for 2 x sats, da de har brukt bilde 2 ganger.

Lenke til kommentar

[quote name='Noggie' date='25. mai 2010 - 21:15'

Fransk grensekontrol mot grensa til tyskland. Uten reisepass, og ogsaa vognkorte godt og trygt plasert hjemme. Grenepoliti som kunne like lite tysk og engelsk som jeg kunne fransk. Fortsatt lit usikker hvordan jeg kom igjennom. Sansynlighvis virka jeg for hjelpesloes til aa vaere terrorist. Kan ikke si saa mye galt om franske politifolk. Av og til kan die til og med vaere venlige. :~)

 

Franskmenn er sjelden hyggelige etter min erfaring. Besøkt CDG en gang, og det var en gang for mye, og de er HATER alle andre språk en fransk. Spøking med fransk var ikke populært. Kom inn til passkontroll med norsk pass, og kontrolløren begynte å legge ut på frask, så jeg sa at jeg ikke snakket fransk, på engelsk selvsagt. Da kom selvsagt den vanlige "parle vous francais?". Dum som jeg var svarte jeg "Citröenbaguette". Jeg ble litt lengre på CDG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...