Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket kamera skal du bruke dem på? Mener å ha hørt at "spaken" som justerer blenderen på Pentax-objektiver kan komme borti speilet på enkelte Canon-kamera (gjelder vel sikkert først og fremst 1D/5D-kameraer?).

Skal brukast på 40D, eg har sjekka litt rundt, og det burde ikkje bli noko problem med tanke på "kollisjonar" inne i huset.

Pentax 50/1,7 er faktisk regna for å være gode objektiver.

Mange 50mm stadardobjektiver er ikke skikkelig skarpe, før etter et par tre hele trinn nedblending, mens disse skal begynne å bli brukbare allerede etter et halvt trinn.

Lenke til kommentar

Dyr tur innom lokale kjöppesentere for aa kjöpe snus i dag. Hvorfor har eneste butikken med snuss her i omraadet, ogsä et godt utvalg av bedre whisky. Signatory Bowmore 19 aar gammel. Tror det blir en god lang-helg.

Hvor faar du kjöpt snus? Finner ikke noe sted - skulle tro det var forbud mot slikt her...

Lenke til kommentar

Etter spranget til utskriftsverden har det dukket opp en hel del forskjellige papirtyper. Slike som semiglossy, glossy, mat og luster i diverse versjoner er glossy den værste synes jeg (noe ale glossy skjerm, altså alt for blankt), kan brukes i noen tilfeller men ikke min smak.

Matt eller archival matt er den jeg liker best nå. Baryt i s/h er neste område, den skal vist være ganske så himmelsk. Det var nå det, men det finnes haugevis med papirtyper men uten å prøve alle, finnes det noe steder man kan observere de forskjllige arktypene i praksis?

Visning via skjerm og internett funker vel heller dårlig?

Lenke til kommentar

Helvetes tjuvpakk :mad:

Min Lowepro Primus AW ble stjålet (uten verdifullt innhold) mens jeg trente på Øya i Trondheim i dag tidlig. Den lå ubevoktet og relativt godt skjult i en halv time, likevel klarte en frekkas å snappe den med seg.

Relativt lett gjenkjennelig da det er svidd hull på den nederst på baksiden. Se bilder og fler detaljer her. Setter pris på om akam-brukere i Trondheim holder utkikk, og kontakter meg på 996 04 228 om noen ser den.

Lenke til kommentar

Dyr tur innom lokale kjöppesentere for aa kjöpe snus i dag. Hvorfor har eneste butikken med snuss her i omraadet, ogsä et godt utvalg av bedre whisky. Signatory Bowmore 19 aar gammel. Tror det blir en god lang-helg.

Hvor faar du kjöpt snus? Finner ikke noe sted - skulle tro det var forbud mot slikt her...

Snus er egentlig ikke lov til aa selge i EU, utenom i Sverige, sä det er mer ersatz snus, enn ekte. Blanding mellom pose snus og tyggetobakk. Men med General eller röde Laket smak.

f.eks

http://www.die-tabakstube.de/product_info.php/info/p7884_General-Tobacco-Cuts.html

Litt mildere en vanlig snus. Men uten skittene fingernegler og svart mellom tenna.Litt forskjellig aa lese pä nett, om hvordan folk liker den. Og egentlig ganske faa butikker som har de. Her i Karlsruhe, med 300 000 folk, og mange studenter, er det kun 1 butikk som har de.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Akkurat det man (kanskje) trenger. Et forum med fokus på naturfoto, helt perfekt altså. Men intet forum uten aktive medlemmer, så jeg er spent på om det blir et "vise frem bildene mine"-forum eller et diskusjonsforum.

...

tilføyer: Har sett litt rundt inni der. Det ser jo bra ut, litt uvant med grupper og sånt. Tungvindt å se på bildene som er der, man må liksom inn på hver enkelts profil og se på hele "album". Men med litt øvelse blir det nok bra.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Canon 5DmkII vs. alt mulig annet er nå endelig avgjort - etter firmware 2.0.4 liker nemlig Kenny 5DmkII.

Hmm, skeptisk. Den mannen mener at Nikon D40 er verdens beste kamera, så det at han nå liker 5D Mk II, tyder på at det kameraet er bare skrot :p

Tror han har skiftet mening. D5000 er naa verdens beste kamera.

Og naar han finner at hovedmengden av besøker har nok et annet,

vil det bli verdens beste.

Lenke til kommentar

Snus er egentlig ikke lov til aa selge i EU, utenom i Sverige, sä det er mer ersatz snus, enn ekte. Blanding mellom pose snus og tyggetobakk. Men med General eller röde Laket smak.

f.eks

http://www.die-tabak...bacco-Cuts.html

Litt mildere en vanlig snus. Men uten skittene fingernegler og svart mellom tenna.Litt forskjellig aa lese pä nett, om hvordan folk liker den. Og egentlig ganske faa butikker som har de. Her i Karlsruhe, med 300 000 folk, og mange studenter, er det kun 1 butikk som har de.

Har sett etter det i noen butikker, men har ikke funnet noe. De faa stedene jeg har spurt har ikke dama i kassen skjönt en dritt :)

Lenke til kommentar

Hmm... Tenkte jeg skulle ta noen bilder av linseelementene til den stakkars dissekerte 18-55'en for å vise de ekstreme mengdene med salt på glasset. Noen forslag til hvordan jeg best tar bilder for å vise gørra?

Lenke til kommentar

Hmm... Tenkte jeg skulle ta noen bilder av linseelementene til den stakkars dissekerte 18-55'en for å vise de ekstreme mengdene med salt på glasset. Noen forslag til hvordan jeg best tar bilder for å vise gørra?

Det beste er vel å bruke noe fotoutstyr kan jeg tenke meg :p

Og et pl-filter vil vel hjelpe på refleksjoner,kanskje en form for baklys.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...