Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Bortsett fra å ha en sherpa som går med en 800mm er det vel det ultimate, på høyde med en 70-200mm...

 

På fjellet blir det ofte vidvinkel, lite å bruke tele på. Kanskje en vid normalzoom (17-55mm) kan funke, men jeg ville tatt vidvinkel.

Dvs jeg tar det på tur, dog en Tokina 12-24mm, som jeg hadde vurdert over Sigmaen var jeg deg.

 

Har du ikke råd til orginalt, ta tokina. (Husk at canon'n er MEGET bra, så det vil være verdt nudler et par uker)

 

Edit: Canon'n, ikke canon :p

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper på finvær på tirsdag. Da skal jeg hente mitt d200, og da skal jeg ut (hvis det blir finvær) og knipse så mye bilder som mulig. Jeg er veldig spent på hvordan det går når en nybegynner starter fra bunnen med et nikon d200. :D

 

Møkkastart på helga..

 

Fikk nettopp vite at min s14a er litt sykere enn forventet og at de kronene jeg skulle bruke på nytt hus og noen objektiver mest sannsynlig blir brukt til å reparere bilen..

 

AAAAAAHHHHHHHH!!! :wallbash:

 

Hahaha. S14 er det mye prakk med :wee:

Hva var det som gikk til helvette denne gangen? ^^

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Skal forøvrig i Tafjordfjella med Turnipskongen, om jeg ikke tar helt feil så har du også vært der en gang, Marius?

 

Tafjordhva?

 

Jeg er latterlig dårlig i Geografi, og enda verre i å vite hvor jeg har vært.

 

Jøssda, hadde ikke forventet t den karen anbefalte Canon :fun:

Rådene er tatt til etteretning :)

 

Jeg jobber mot et bedre "jeg", har litt å ta igjen ;)

 

 

Edit: Følgende melding ble slått sammen med den over, så litt rart ut:

 

Sier bare en ting jeg, kollektiv transport! ;)

Er ikke like lett å sjekke damer, men det pirrer da bare hverdagen ;)

 

Smyger inn en edit til: Å skryte av kamerautstyr som den gang var verdt over 80k er ikke like bra som en ok BMW :(

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Jeg håper på finvær på tirsdag. Da skal jeg hente mitt d200, og da skal jeg ut (hvis det blir finvær) og knipse så mye bilder som mulig. Jeg er veldig spent på hvordan det går når en nybegynner starter fra bunnen med et nikon d200. :D

 

Møkkastart på helga..

 

Fikk nettopp vite at min s14a er litt sykere enn forventet og at de kronene jeg skulle bruke på nytt hus og noen objektiver mest sannsynlig blir brukt til å reparere bilen..

 

AAAAAAHHHHHHHH!!! :wallbash:

 

Hahaha. S14 er det mye prakk med :wee:

Hva var det som gikk til helvette denne gangen? ^^

 

 

Denne gangen?? Beklager at dette blir fullstendig OT, men føler jeg trenger å få det ut..

 

Joda, det hele startet med ujevn tomgang.. Kjørte litt videre og "dro" på litt, tenkte kansje det var noe snerk som måtte blåses ut(hadde nettopp satt inn ny turbo ifra turboservice).. Endte i en jævla masse hvitrøyk og dårlig stemning.

 

Sendte den inn på verksted for feilsøking.. Tok av topp og planet/trykktestet den, skiftet til ståltoppankning...

VVT-hjulet ble sjekket sammen med lambda-sonden og luftmengdemåler.. Luftmengdemåleren var gåen så den ble bytta..

Tenke at nå var vell alt bare greit, men nei da.. Fremdeles ruskete tomgang og noe røyk.. Hørte skrapelyder ifra turboen og tenkte at nå ryker kronene ut vinduet..

 

Turboen ble tatt ut.. Totalhavari der å.. Kompressorhuset er gjenkokset, lagrene er most og akslingene er fucka.. Ser ut som det har ramlet av metall på innsugsiden av turboen, så regner med noe har gjort noe dævelskap på tur igjennom noen ventiler og sylindre.. Hadde org.turbo liggende så den er montert men det spør om toppen må av og sylindrene og stemplene sjekkes litt grundigere..

 

Så det er status at the moment..

 

Jævlig gøy med bil dere!! :dribble:

 

Moralen er: Bruk pengene på skikkelig kamerautstyr.. Biler går istykker!! Mye!!

Endret av saturnia
Lenke til kommentar

Hahaha. Ja, denne gangen. S14a ryker stadig vekk, ihvertfall når trimglade eiere bestemmer seg for å få ''litt'' mer futt i dem. :!:

 

Hvit røyk er skummelt :ph34r:

 

 

Men nok off topic. Foto som skal diskuteres her. :innocent:

 

EDIT: Fikk plutselig lyst til å bytte avatar :p

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Så sant så sant..

 

Men planene gikk litt i vasken for å si det sånn..

Får håpe på litt overtidsjobbing, så kansje det er håp likevell..

 

Edit: Er det av Marius du har kjøpt d200´ern av?

 

Stemmer nok det. Har lovet meg selv å ikke hente den før tirsdag (da jeg avlegger eksamen), henter jeg kameraet før den tid, går det ikke spesielt bra på eksamen for å si det slik :ph34r:

Lenke til kommentar
Du sier noe der..

 

Flott kamera iværtfall.. Gikk ca 1mnd etter at jeg kjøpte mitt D80 at jeg angret på at jeg ikke kjøpte D200 istede..

 

Ja, jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe D80 jeg også, men så fikk jeg tilbud om d200 til en rimelig penge. Og det blir ca like mye for d200 brukt som d80 nytt, så da var ikke valget så vanskelig. :)

 

Edit: Forresten, saturnia, kommer du på fototreffet 22.?

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar
Tråd i BK. Feel free..

Er det frem med giftig tunge og usaklige meldinger?

But of course. Selv om det selvfølgelig er jeg som har rett. Eller ikke.

 

Høres ut som kvalitetstid - her er det pils og peis* :)

 

Tom

 

*) Nordlendinger: Sånn man brenner ved i, og det blir varmt ...

Det var det også. Dog et problem at jeg ikke får sove, jeg skal være på location i nabokommunen i åtte timer i morgen. Og så skal jeg bruke et par timer på å skrive ut reportasje fra det. Pluss at jeg må ordne med avtale for portrettintervjuet neste uke. Og egentlig burde avtale portrettintervjuet neste uke også. Weee.. og så har jeg reportasje med Norge Rundt på mandag. Det blir kanskje litt gøy, da. *håpe*

 

Nå er det kvalitetstid med Thirteen Days. En undervurdert film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...