fluefiskern Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har sett litt på den, ser så jalla ut Gallery3 har jeg installert nå, skal se på Coppermine også, flere tips? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hva er en ok bruktpris på 5D? 2 år gammelt, kan ikke tenke meg at den har gått over 5000 eksponeringer. Fin stand. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Har sett litt på den, ser så jalla ut Gallery3 har jeg installert nå, skal se på Coppermine også, flere tips? Dersom du ikke har behov for å integrere mot andre tjenester på nettsida di, er Gallery det beste. Fordelen med Coppermine er at de støtter GD og kan dermed brukes på servere der PHP Safe Mode er slått på, men jeg velger klart Gallery foran Coppermine dersom jeg har muligheten. Hva er en ok bruktpris på 5D? 2 år gammelt, kan ikke tenke meg at den har gått over 5000 eksponeringer. Fin stand. 5-7000. Har sett dem på bruktmarkedet helt ned i 4500 og helt opp i 8-9000, men det syns jeg er i overkant. Endret 22. mai 2010 av ventle Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Hva er et MB-D200 vertikalgrep verdt egentlig? Selger sier at det er pent brukt. Edit: Nevermind, kjøpte for 1100,- Endret 22. mai 2010 av Der Fotograf Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Noen som vet hvor mye man bør gi for en Sigma 30 mm f/1.4 for 4/3s? Nypris er 3500 på JP og Foto Video. Hvis det er i en grei stand er rundt 25-2600 kroner en grei pris? (Det er ca 70% av nypris) Og i tillegg så har jeg ikke muligheten til å sjekke standen på objektivet, da selger bor i en annen by, men noe man bør være obs på ved kjøp av brukt optikk uten å se på den selv? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Jeg solgte min (til Nikon) for 2400. Den var godt brukt - bla. var malingen slitt vekk enkelte steder. 2500-2600 høres greit ut for et godt eksemplar. Endret 22. mai 2010 av Anew Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Lurer på om det finnes brukbare, rimelige kompaktkameraer som har brukbar søker som suplement til LCD når den ikke duger pga solskinn? Magefølelsen min sier at det ikke finnes. Men please prove me wrong somebody. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 At kompaktkamera ikke har søker er egentlig helt fælt. Føler meg like dum hver gang jeg stapper trynet opp i et kompaktkamera, for å finne ut at det ikke var søker. Pleier å si jeg er nærsynt da... Aldri sett, og jeg har sett nøye etter på alle kompaktkameraene jeg har holdt, at noen av dem har søker, jeg har dog aldri holdt en Canon G11, for det har søker :-) http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/6/canon-g11.jpg Lenke til kommentar
fototim Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg har fomla litt på en litt eldre IXUS. Den har faktisk søker. Men den er omtrent på størrelse med et nåleøye. Får en APS-søker i det absolutte bånnsjiktet til virke som panorama søker Bortsett fra det så er IXUSen et vakkert lite smykke. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 2500-2600 høres greit ut for et godt eksemplar.Det var noe i det territoriet jeg gav for min som var rimelig pent brukt. Enig i at det er en grei pris. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Utrolig kul fotoreportasje fra Nord Dakota i Dagens Næringsliv denne helgen! Fikk mer enn litt lyst til å reise på fotosafari dit, gitt! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg testa å slå opp camoteltet. Det var en litt spesiell sak å sette opp. Da jeg sto med den i hendene og begynte å røre på den våkna den til liv og hoppa rett i fjeset på meg. Svisj og svosj så står det plutselig oppe. For å klare å pakke det ned igjen så måtte jeg søke opp en video på youtube. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fototreff i Vestfold - Horten/Karljohansvern. Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Bestillte meg nettopp en adapterring fra pentax K-mount til Eos, så da kan eg snart bruke mine gamle, men koselige, 28mm f2.8 og 50 f1.7 på 40d-en, ikkje akkurat eksotiske kremoptikk, men skal bli morosomt likevel Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hvilket kamera skal du bruke dem på? Mener å ha hørt at "spaken" som justerer blenderen på Pentax-objektiver kan komme borti speilet på enkelte Canon-kamera (gjelder vel sikkert først og fremst 1D/5D-kameraer?). Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Hvilket kamera skal du bruke dem på? Mener å ha hørt at "spaken" som justerer blenderen på Pentax-objektiver kan komme borti speilet på enkelte Canon-kamera (gjelder vel sikkert først og fremst 1D/5D-kameraer?). Skal brukast på 40D, eg har sjekka litt rundt, og det burde ikkje bli noko problem med tanke på "kollisjonar" inne i huset. Edit: vil det forresten bli holdt nokre utfordringar i den næraste framtid? Endret 23. mai 2010 av Hoywin Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ekstremt skummelt vær i dag, har snart shoot ute og det blåser plutselig opp for så å bli helt stille igjen. Ser for meg flyvende blitser og softboxer Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Edit: vil det forresten bli holdt nokre utfordringar i den næraste framtid? Major Tom* har vel diskutert 10-dagersutfordringer, noe slikt i løpet av juni er kanskje ikke så dumt? Vet ikke når folk reiser på ferie, begynner å få fri fra skoler, mindre å gjøre på jobb etc? *Har åpenbart hørt for mye David Bowie i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå