Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett litt på den, ser så jalla ut :) Gallery3 har jeg installert nå, skal se på Coppermine også, flere tips?

Dersom du ikke har behov for å integrere mot andre tjenester på nettsida di, er Gallery det beste. Fordelen med Coppermine er at de støtter GD og kan dermed brukes på servere der PHP Safe Mode er slått på, men jeg velger klart Gallery foran Coppermine dersom jeg har muligheten.

Hva er en ok bruktpris på 5D? 2 år gammelt, kan ikke tenke meg at den har gått over 5000 eksponeringer. Fin stand.

5-7000. Har sett dem på bruktmarkedet helt ned i 4500 og helt opp i 8-9000, men det syns jeg er i overkant.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye man bør gi for en Sigma 30 mm f/1.4 for 4/3s? Nypris er 3500 på JP og Foto Video.

Hvis det er i en grei stand er rundt 25-2600 kroner en grei pris? (Det er ca 70% av nypris)

Og i tillegg så har jeg ikke muligheten til å sjekke standen på objektivet, da selger bor i en annen by, men noe man bør være obs på ved kjøp av brukt optikk uten å se på den selv?

Lenke til kommentar

At kompaktkamera ikke har søker er egentlig helt fælt. Føler meg like dum hver gang jeg stapper trynet opp i et kompaktkamera, for å finne ut at det ikke var søker. Pleier å si jeg er nærsynt da...

Aldri sett, og jeg har sett nøye etter på alle kompaktkameraene jeg har holdt, at noen av dem har søker, jeg har dog aldri holdt en Canon G11, for det har søker :-)

http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/6/canon-g11.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har fomla litt på en litt eldre IXUS. Den har faktisk søker.

Men den er omtrent på størrelse med et nåleøye. Får en APS-søker i det absolutte bånnsjiktet til virke som panorama søker ;)

Bortsett fra det så er IXUSen et vakkert lite smykke.

Lenke til kommentar

Bestillte meg nettopp en adapterring fra pentax K-mount til Eos, så da kan eg snart bruke mine gamle, men koselige, 28mm f2.8 og 50 f1.7 på 40d-en, ikkje akkurat eksotiske kremoptikk, men skal bli morosomt likevel :)

Lenke til kommentar

Hvilket kamera skal du bruke dem på? Mener å ha hørt at "spaken" som justerer blenderen på Pentax-objektiver kan komme borti speilet på enkelte Canon-kamera (gjelder vel sikkert først og fremst 1D/5D-kameraer?).

Skal brukast på 40D, eg har sjekka litt rundt, og det burde ikkje bli noko problem med tanke på "kollisjonar" inne i huset.

Edit: vil det forresten bli holdt nokre utfordringar i den næraste framtid?

Endret av Hoywin
Lenke til kommentar

Edit: vil det forresten bli holdt nokre utfordringar i den næraste framtid?

Major Tom* har vel diskutert 10-dagersutfordringer, noe slikt i løpet av juni er kanskje ikke så dumt? Vet ikke når folk reiser på ferie, begynner å få fri fra skoler, mindre å gjøre på jobb etc?

*Har åpenbart hørt for mye David Bowie i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...