bareanton Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Faen! Det er vanskelig å sortere bildene mine. Tenkte jeg skulle velge ut de beste, men det er så få som er bra. Så lang har jeg kommet med smugmug siden min. Skikkelig harry eller? Har ikke lagd gallerier ennå, sliter litt med hvordan jeg skal katalogisere bildene enklest mulig. Jeg sliter med samme problemet, så jeg endte opp med å slenge alt inn i månedskataloger. Planen var (og er forsatt) at jeg en gang skulle sorter dem i fornuftige gallerier når jeg fikk tid. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har sett på både din og Anew's smugmug uten å bli noe klokere. Utvidet til den mellomste kontoen igår i håp om å kunne lage noe, men jeg suger til sånt. Må sette meg mer inn hva jeg kan gjøre med smugmug'en min. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jeg gikk for den midtre kontoen for å få tilgang til de automatiske oppskarpningsparameterne som SmugMug bruker. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Da var Sigmaen borte. Når jeg er kvitt alt det andre også, går jeg for en 35 mm. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Har ikke lagd gallerier ennå, sliter litt med hvordan jeg skal katalogisere bildene enklest mulig. Jeg har valgt en todelt inndelig av min smugmug. For private bilder har jeg laget egne kategorier basert på årstall. I disse ligger galleriene sortert etter hendelse, feks: 2010 -> Påskeferie Ikke-private bilder har jeg lagt under kategorien "Photography". I denne kategorien har jeg laget et album per tema, som helst ikke skal være for spesifikke (for da blir det så få bilder i hvert albumi). Foreløpig har jeg følgende gallerier: - Abstract/Experimental - Architecture/Urban details - Landscapes - Nature - People Rustne dingser hadde i min inndeling gått under "Architecture/Urban details". I tillegg har jeg en underkategori under Photography som heter Akam. Der legger jeg aller bilder jeg poster på forumet, inkludert et album for hver utfordring. Klikk på link i signaturen for å se hvordan det ser ut. Endret 21. mai 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 ... My hero hehe... kjempebra med gode ideer Skal ordne slik at de private galleriene ikke vises. Det er det du har gjort? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Skal ordne slik at de private galleriene ikke vises. Det er det du har gjort? Egentlig ikke, jeg har bare linket direkte til "photography" kategorien. Hvis du går på toppnivået ser du de private bildene også. Jeg har en del familiemedlemmer som er avhengig av å kunne klikke seg frem til riktig plass... Endret 21. mai 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 ... My hero hehe... kjempebra med gode ideer Skal ordne slik at de private galleriene ikke vises. Det er det du har gjort? Et lite tips angående familiebilder. Ikke gjør dem usynlige, da finner alldri familien frem til dem utenom den ene gangen du sendte dem link. Legg på passord, men bruk det samme passordet hver gang, hvis ikke glemmer de det vekk veldig fort. Det er ihvertfall det jeg har funnet ut etter flere telefoner av typen "hvor finner jeg det og det" og "hva var nå passordet til julaften igjen" Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Et lite tips angående familiebilder. Ikke gjør dem usynlige, da finner alldri familien frem til dem utenom den ene gangen du sendte dem link. Legg på passord, men bruk det samme passordet hver gang, hvis ikke glemmer de det vekk veldig fort. Nøyaktig det samme gjør jeg. Jeg kjører et "månedsgalleri" pr. barn, og her sender jeg ut lenke _og_ passord (selv om det alltid er det samme) pr. epost hver måned til "abonnentene"... "Usynlige" gallerier bruker jeg til "kunder", skole- og barnehagegreier osv. Mao. ting som ingen noen sinne skal klikke seg frem til uansett. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Usynlige gallerier er utrolig kjekt for tvilsomme festbilder av typen som aldri bør ses av folk som ikke er med på dem (Bar overkropp og wehrmacht-lue gjør seg ikke så veldig bra på CVen, selv om det var et jævla bra nachspiel ) Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Enda et lite tips.... Send to SmugMug Gjør det litt enklere å laste opp bilder. Du kan blandt anne laste opp direkte fra utforskeren i Windows. Merk filer, høyreklikk og velg Send to Smugmug. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Enda et lite tips.... Send to SmugMug Gjør det litt enklere å laste opp bilder. Du kan blandt anne laste opp direkte fra utforskeren i Windows. Merk filer, høyreklikk og velg Send to Smugmug. Helt klart noe man må ha. Personlig bruker jeg også mye Picasa, og bruker SmugMug-knappen der for å sende. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Har Mac... Skal sjekke om de har fått ordnet MacDaddy programmet. Det sluttet å funke etter SnowLeopard ble installert. Har kommet et lite stykke... hva syns dere? http://kelu.smugmug.com/ Edit: Ikke bry dere om bildene, tenker selvfølgelig på selveste siden. Det er utstyr og ting som er viktig, ikke de der dumme bildene Endret 21. mai 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har kommet et lite stykke... hva syns dere? http://kelu.smugmug.com/ Som om jeg skulle gjort det selv! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 hehe... Ape se, ape gjøre Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Bare herm i vei - det er bare hyggelig å være til hjelp. Jeg hadde akkurat de samme problemene med å organisere smugmug'en selv. Og jeg er slett ikke sikkert på at jeg har landet på det optimale enda :-) Det har forresten akkurat kommet en ganske genial funksjon for denne måten å organisere på: "Collect photos". Det gjør at man kan lage virtuelle kopier av bilder. Dvs at hvis jeg tar noen bilder i aprilfesten som jeg synes fortjener en plass i natur-galleriet, klikker jeg bare collect photo og plasserer en virtuell kopi der jeg ønsker det. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Skal sjekke det ut. Det er også noe som heter smart galleries. Man må nesten gå gjennom og lese alt på den hjelpe siden. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Tok meg en liten tur for å kikke på fotoboka.no Kan ikke annet enn å flire litt i skjegget over tilbudet "2 for 1 . hele mars" Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Dyr tur innom lokale kjöppesentere for aa kjöpe snus i dag. Hvorfor har eneste butikken med snuss her i omraadet, ogsä et godt utvalg av bedre whisky. Signatory Bowmore 19 aar gammel. Tror det blir en god lang-helg. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Har registrert meg nytt domene og skal ha ett stort fotogalleri der inne. Noen som har tips til noen bra? Med php og mysql og godt utvalg av pene themes ? Må være søkbart og "enkelt" å se bildene med navn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå