k-ryeng Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Dersom det var en 200-400 bak disse annonsene, så hadde jeg veldig lyst, men prisen var for "god". Har ikke sett de brukt i Norge, men vil vel tro at prisen er minst det 3-dobbelte . 30 tusen ++ Jamm kjøpte en for 25000, og den kjørte han velvillig langt for å hente på døren, for det var visst en vanvittig god pris... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg ble bedt om å ta en IQ test, men er så usikker på svaret på dette spørsmålet: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ja, 1.5t burde vært med som luresvar. Ellers garb det jo bra, da. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hersens dansker, som ikke skjønner at 17. Mai er en helligdag.. 1+ ( eller 1-?) Tyskerne er ikke bedre de heller. Nei de er ikke det. Fikk kun en liten smakebit da jeg gikk inn pä fb og adressa.no for ä se pä bilder. Kjenner noen til Paulaner Salvator? Fant den akkuat i butikken Tror jammen den maa pröves ikveld Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ja, 1.5t burde vært med som luresvar. Ellers garb det jo bra, da. Men det beste med denne IQ-testen var at man bare trengte å betale 90,- pr uke for å vinne iphonen.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ser etter minnekort til Sony A-850. Hva bør minimum hastigheten være? 30mb/s, 45mb/s, 60mb/s eller 90mb/s? RAW filene ligger på ca. 38-39MB i størrelse(har ikke testet, fant ut via google). 60mb/s evt. 90mb/s må vell være det beste? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvor mange bilder kan du ta i serie før bufferet er fullt? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 16-17 RAW filer. INFO1 INFO2 INFO3 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvor ofte tar du så lange serier at du bånner bufferet? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Det blir sikkert sjeldent. Er vant med manuell framtrekk Tenker litt på 32GB, men det koster. 16GB kort=ca.433 RAW filer. Endret 18. mai 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Jeg har fortsatt til gode å skjønne hvorfor folk er opptatt av skrivehastigheten om de aldri bånner bufferet. Jeg bruker fortsatt kortet jeg kjøpte til D70n, og bånner ca. hvert annet år. Endret 18. mai 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg vet om et par brukere på forumet som er troendes til å bånne kortene sine. Men det er vel de eneste? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Vet ikke om det har så mye å si. Merker sikkert ikke noe forskjell på 60 og 90mb/s. Men du Anew... Ukomprimert RAW: Sony A-850/900 : 35,8MB Nikon D700(14-bit/12-bit): 14,3MB/11,5MB Det må ha litt å si når RAW filene er ca. 2,8 ganger større på mitt kamera. Endret 18. mai 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Er det Sonys kopisperre som gjør RAW-filene deres så store? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Det tar noen tideles sekunder lengre tid å skrive filene ut på kortet, men så lenge bufferet ikke er fullt, så gjør vel ikke det noe? Phax: larf! Endret 18. mai 2010 av Anew Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg vet om et par brukere på forumet som er troendes til å bånne kortene sine. Men det er vel de eneste? Et par? Jeg mener på at jeg hørte flere gjorde det i dyreparken, når jerven begynte å springe i ring. Det var vel igrunnen første og til nå eneste gang jeg også har gjort det. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hærlig Epson 3880 printer ut nydelig bilder i matt, glossy og luster A2 i heimen min... deilig med egen skriver. Kjøpte så mye papir idag at betjeningen måtte hjelpe meg ut Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Er det Sonys kopisperre som gjør RAW-filene deres så store? Nei, det er den dumme proprietære blitsskoen som trenger data for å overleve P.g.a. mangel på minnekort har jeg ikke fått testet kameraet ennå. Har kun gått rundt i leligheten å tatt bilder bare for å sjekke previewen i de få sekundene den er på skjermen. Etter litt forkrøplet testing så har jeg denne erklæringen å komme med: Jeg skjønner fasinasjonen av dSLR med FF sensor. Stor lys søker, alt blir bare riktig med objektiver og brennvidder, syltynn DoF og mindre støy på høyere ISO. Sistnevnte gjelder ikke meg så mye som dere andre med FF, men A-850 er bedre enn de kameraene jeg har hatt tidligere. Så... jeg beklager hvis jeg har vært anti-FF. And now, go f**k yourself Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 jeg beklager hvis jeg har vært anti-FF. Welcome to the bright side, son. May the force be with you Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 I dag er det helt nydelig vær ute, sol og himmel uten skyer. Elveisen gikk før helga, så det renner igjen i elva. Fuglene leker over himmelen og de små gule blomstene har begynt å komme frem. Nå er det vår i Finnmark. Dæven, som jeg lurte på hva en el-veis var Kanskje en vinterblomst?? Iallefall når den går så kommer også disse etterhvert, når godværet herjer kommer de kjapt. Her prøver den å finne vei gjennom Fjellreven-buksa. Men det klarte den ikke. Denne myggen er forresten død nå. Dette skulle være bildet av det første stikket jeg fikk i år, men jeg skulle være rask .. så jeg bomma på å få fokus på hodet. Så det ble litt misslykket. Men det er uansett mitt første myggstikk for i år, for da jeg blåste på den så hang den etter snabelen en stund før den løsna. Denne drepte jeg ikke, den kan jo få legge litt egg og plage finske turister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå