Trondster Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Når det gjelder Trondsters problem, så tror jeg hadde dokumentert skikkelig og tatt et alvorsord med firmaet som gjorde jobben. Doh - burde tatt bilder før jeg tørket opp. Hmm - kjenner jeg noen som har kamera, tro? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Apropos noen brune - fant denne i butikken i dag ... Det er det nærmeste jeg kommer Hellas i år Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Doh - burde tatt bilder før jeg tørket opp. Hmm - kjenner jeg noen som har kamera, tro? Jeg lurer på om yavel eller Nautica har et Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Doh - burde tatt bilder før jeg tørket opp. Hmm - kjenner jeg noen som har kamera, tro? Jeg lurer på om yavel eller Nautica har et har fri hele neste uke jeg, så tar gladelig turen jeg, viss han spanderer, (typisk at det ikke er euro i dk) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Apropos dansker,fant en fin guide/side angående div. kystfort,du kan ha et like i nærheten av der du bor uten å vite det.Mange fotogene byggverk å finne på disse fortene. Ikke at det har noe med dansker og gjøre,men lell Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg lurer på om yavel eller Nautica har et Du lurer på mye rart du Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg lurer på om yavel eller Nautica har et Du lurer på mye rart du Det er ikke pent å lure seg på. Men det er enda mindre pent å lure seg av. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ad strøm i Danmark - hva forventer man av et elselskap som heter Dong? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg lurer på om yavel eller Nautica har et Du lurer på mye rart du Det er ikke pent å lure seg på. Men det er enda mindre pent å lure seg av. Hoppe av i svingen er det du mener. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ad strøm i Danmark - hva forventer man av et elselskap som heter Dong? Som en Kina-restaurant kanskje,ikke at Dong er noe humbug akkurat de er et forholdsvis stort selskap da. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Ad strøm i Danmark - hva forventer man av et elselskap som heter Dong? At det i det minste er godt beskyttet. ...ka-tisj! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Apropos dansker,fant en fin guide/side angående div. kystfort,du kan ha et like i nærheten av der du bor uten å vite det.Mange fotogene byggverk å finne på disse fortene. Ikke at det har noe med dansker og gjøre,men lell Apropos kystfort,har du boken Tyske kystfort i Norge av Jan Erik Fjørtoft? Mye bra info der. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Apropos dansker,fant en fin guide/side angående div. kystfort,du kan ha et like i nærheten av der du bor uten å vite det.Mange fotogene byggverk å finne på disse fortene. Ikke at det har noe med dansker og gjøre,men lell Jepp, fant et jeg ikke visste om. Som ligger i "nærheten". Og til og med link til et kart som viser hvor det er. Marinefort på Smalfjordnes. Men noen fotogene byggverk trenger jeg ikke regne med å finne der, litt forvridd rustent metall er det derimot store sjanser for å se. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Apropos bøker (), noen som kan anbefale ei god bildebok med gatefotografi? Gjerne av en/ei litt mindre kjent fotograf - selv om Cartier-Bresson er konge, er det greit å oppdage nye fotografer imo. Edit: Fikk forøvrig The Guerilla Film Makers Pocketbook i posten her om dagen. Interessant lesning. Endret 15. mai 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Apropos bøker (), noen som kan anbefale ei god bildebok med gatefotografi? Gjerne av en/ei litt mindre kjent fotograf - selv om Cartier-Bresson er konge, er det greit å oppdage nye fotografer imo. Amazon anbefalte meg denne her om dagen. Men jeg vet ikke om den er noe god ... Jepp, fant et jeg ikke visste om. Som ligger i "nærheten". Og til og med link til et kart som viser hvor det er. Marinefort på Smalfjordnes. Men noen fotogene byggverk trenger jeg ikke regne med å finne der, litt forvridd rustent metall er det derimot store sjanser for å se. Du kommer langt med litt rust, vettu Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Cause my ebay rating is so so so so lowerthan ebay standard.Unfortunatly,if i receive you negative feedback or lower rating.I will be die.Hope dear friend give me little pity.I pray you are always happy.thank you so much.Have a nice day.kiko Noen tar ebay tilbakemeldinger litt for seriøst. Dama mi fikk nettopp det der på mail fra noen som hun kjøpte to smykker fra. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg beklager at jeg nok en gang fraviker Whisky-temaet, men er det slik at en trafo som får 50Hz input alltid vil gi 50Hz output? Noen trafoer ser ut til å love 110V/60Hz (som er det jeg vil ha) fra 220V/50hZ... En analog, passiv transformator kan ikke forandre frekvensen på inngangssignalet (og det gjelder alle rent analoge elektriske og elektroniske kretser). Men det er fullt mulig å lage en strømforsyning som gir deg utgangssignal i nøyaktig den frekvensen du vil ha. Måten det for eksempel kan gjøres på, er å først likerette inngangssignalet slik at du får en likespenning med 50Hz rippel, deretter lage en switch-mode krets uten likeretting av utgangssignalet. Resultatet blir en 60Hz firkantpuls med 50Hz rippel (ser neppe pent ut i oscilloskopet), så kan du glatte denne med noen passive filtre hvis det er viktig å få en fin sinusbølge ut. viss du har en 1:1 eller 110:110 trafo etter den kretsen du beskrev over så vil trafoen gjøre slik at sinuskurven ser finere ut. Her må jeg nok arrestere både deg og meg selv - det er ikke mulig å lage en sinus av ett firkantsignal med passive filtere (transformator, som du foreslår, er også bare ett passivt filter i denne sammenhengen og vil heller ikke på magisk vis gi en sinusbølge ut). Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Juhuu! Der var ny 70-200 bekreftet og straks underveis i posten. Får ikke norsk garanti, men det var et tilbud jeg ikke kunne si nei til... Rapport kommer senere, når jeg har fått den og testet litt.. Endret 15. mai 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Apropos kystfort,har du boken Tyske kystfort i Norge av Jan Erik Fjørtoft? Mye bra info der. Er ikke så himla gærn etter kystfort,men har et par tre kompiser som drar meg med overalt Juhuu! Der var ny 70-200 bekreftet og straks underveis i posten. Får ikke norsk garanti, men det var et tilbud jeg ikke kunne si nei til... Rapport kommer senere, når jeg har fått den og testet litt.. Er det toern som i II,og da mener jeg ikke i toern Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Er det toern som i II,og da mener jeg ikke i toern Nei - får den nok ikke i toern - så stor ra**høl har/er jeg ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå