Anew Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Endelig tilbake på jobb etter nesten 4 uker borte fra kontoret - digg å flippe over Akam-kalenderen og nok en gang tenke "nam! deilig bilde!" Vi må definitivt produsere en 2011-kalender også. ...jeg har jo bare prøvd 70-210 S1 V1, og den hadde mer personlighet enn de fleste mennesker jeg kjenner - må jeg prøve V3 også? Den er skarpere, men har den like mye sjel? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Han byyytte optikken, fikk tela igjen... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Balltre til lek? Nå nei, rektor tar jobben med å lære elevene hva det egentlig skal brukes til.. LINK Rektor Bernt Sandtrøen ved Mehamn skole slo med et balltre i kateteret. Flere av elevene ble redde. – Det var kun for å markere at jeg var sint, sier rektoren. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Balltre til lek? Nå nei, rektor tar jobben med å lære elevene hva det egentlig skal brukes til.. LINK F@€n meg på tide at drittungene blir satt på plass Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jo, kanskje det. Min ærlige mening? Nå bor det nok bare pingler i Mehamn. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Ah! Herlig. Fem timer på jobb etter å ha jobbet med en eksamensoppgave i fire dager. Blir ikke bedre enn dette nei! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Tidligere fikk jeg vite at Sigma 70-300 APO var et greit valg, men at det var lyssvakt og har treg AF (og mørkt mot kantene, men har vel lite å si for meg siden jeg har 550D som ikke er fullformat). Finnes det noen bedre alternativer i prisklassen under 3000? 1 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Canon EF-S 55-250mm f/4-4.6 IS er det klart beste telezoomobjektivet til Canon-kamera under 3000 kr. Mange mener også at det yter hakket bedre enn Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Til 2100 kr. er førstnevnte et kupp. Endret 14. mai 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Canon EF-S 55-250mm f/4-4.6 IS er det klart beste teleobjektivet til Canon-kamera under 3000 kr. Mange mener også at det yter hakket bedre enn Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Til 2100 kr. er førstnevnte et kupp. Tror de fleste her på forumet er enig med deg på den resoneringen Og forskjellen "50mm" er faktisk ikke så himla stor,ca en grad. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Og forskjellen "50mm" er faktisk ikke så himla stor,ca en grad. ..og uttrykket 'ca en grad' er eksakt like misvisende - er det fra 135 grader til 134 eller fra 3 til 2? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Og forskjellen "50mm" er faktisk ikke så himla stor,ca en grad. ..og uttrykket 'ca en grad' er eksakt like misvisende - er det fra 135 grader til 134 eller fra 3 til 2? 61 vs 51 grader synsfelt Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Hvis man glemmer å se på helheten så kan man trekke konklusjoner som er helt idiotiske. Denne saken fra nrk f.eks. Stjal sykler for 44 millioner - Og det er to områder i landet som peker seg ut. Øst-Finnmark og Hordaland hadde en stor økning av sykkeltyverier i fjor. Når man ruller seg ned og ser på tallene så ser man at i Øst-Finnmark, som er nesten helt nederst på statistikken, så ble det stjålet 37 sykler i fjor mot 22 året før. I Oslo så ble det stjålet 3297 sykler i fjor, men de peker seg ikke ut for de har jo bare hatt en økning på 19,4% fra året før. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Balltre til lek? Nå nei, rektor tar jobben med å lære elevene hva det egentlig skal brukes til.. LINK F@€n meg på tide at drittungene blir satt på plass En av mine gamle lærere ble en gang så forbannet at han knakk en lineal over kateteret, et av de metermålene som er en halv centimeter tjukk.. Men det fungerte fordi vi respekterte ham. En lærer som er respektert kan i ekstreme unntakstilfeller nå frem med slike handlinger. Dersom det ikke foreligger noen respekt i utgangspunktet vil bare læreren fremstå som en bølle. Som en rektor jeg pratet litt med for en tid siden sa det; om læreren ikke har elevens respekt hjelper det ikke at han hopper og skriker. I parantes anmerkes det at læreren ble mer forfjamset over at linealen knakk enn vi ble, og at det hele endte med latterkrampe på begge sider.. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Annen tråd her inne om noen ville lage en logo til en website bigbaby.no. ..Og det er helt greit - ingen problemer i det. Morsomme (om enn ikke så mange) produkter var det også. Poenget mitt? Jo - altså - fikk assosiasjoner til et helt annet dansk website, som jeg fikk "gleden" av å få link til en gang tilbake. Ungh - advarsel - not for the faint of heart.. (link) No offense, men hvis det der er hva du regner som "not for the faint of heart", så har du levd et rimelig beskyttet Internet-liv Jeg husker tilbake i 2000 eller '01, jeg våknet opp god og bakfull en søndagsmorgen og tenkte jeg skulle sjekke mail pluss de vanlige forumene, bare for å oppdage at en luring hadde gått bananas med javascript og fått det til å snø goatse nedover sidene på et gaming-forum jeg er moddis på. Og på samme forum var det en annen gang en bruker som insisterte på å poste en smiley hostet på en annen side (muligens somethingawful), inntil eieren at serveren ble lei av at folk brukte båndbredden hans og byttet den ut med et bilde av... vel, et halverigert... lem og lettflytende avføring var involvert. Diskusjonsfora for litt snåle men ellers uskyldige fetisjer er... tamt i forhold Endret 14. mai 2010 av Sutekh Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Da blir det garantert ikke nytt glass på meg på en stund.... ble stoppa av onkel blå Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Dilemma: Hva skal kjøpes for å erstatte d60en jeg låner til vanlig? Kikker på Nikon D5000 med en 18-55mm VR og en 55-200mm VR og en D90 med en 18-105mm VR... D90en koster noen hundrelapper mer, men en linse mindre. Tips og meninger mottas med takk, planen er å beholde utstyret en god stund og etterhvert bygge på med flere objektiv når behovet melder seg. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Balltre til lek? Nå nei, rektor tar jobben med å lære elevene hva det egentlig skal brukes til.. LINK F@€n meg på tide at drittungene blir satt på plass En av mine gamle lærere ble en gang så forbannet at han knakk en lineal over kateteret, et av de metermålene som er en halv centimeter tjukk.. høhø, ikke eneste gangen det har skjedd, rektor på skolen min ble ganske forbandet innimellom også men de meterlinjalene tålte jo lite da Lenke til kommentar
arela Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Hvis man glemmer å se på helheten så kan man trekke konklusjoner som er helt idiotiske. Denne saken fra nrk f.eks. Stjal sykler for 44 millioner - Og det er to områder i landet som peker seg ut. Øst-Finnmark og Hordaland hadde en stor økning av sykkeltyverier i fjor. Når man ruller seg ned og ser på tallene så ser man at i Øst-Finnmark, som er nesten helt nederst på statistikken, så ble det stjålet 37 sykler i fjor mot 22 året før. I Oslo så ble det stjålet 3297 sykler i fjor, men de peker seg ikke ut for de har jo bare hatt en økning på 19,4% fra året før. Prosentregning kan du få i den varianten du ønsker. Likeså statistikk. Med et begrenset utvalg herfra, kan jeg slå fast at 100% av syklene ikke er stjålet, som faktisk er normalen over de siste 10 år. Derimot er sjansen stor for at det har forsvunnet en stor prosentandel av luften i hjulene over vinteren. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Fikk litt lyst på denne: http://cgi.ebay.co.uk/25-75x-Telescope-Canon-450D-500D-550D-1000D-40D-50D-/320529057563?cmd=ViewItem&pt=UK_CamerasPhoto_CameraAccessories_CameraLensesFilters_JN&hash=item4aa105471b Var jo ikke så veldig dyr, og kan sikkert finne på litt gøy med den. 1 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg beklager at jeg nok en gang fraviker Whisky-temaet, men er det slik at en trafo som får 50Hz input alltid vil gi 50Hz output? Noen trafoer ser ut til å love 110V/60Hz (som er det jeg vil ha) fra 220V/50hZ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå