Yavel Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Yavel: Jeg skjønner sånn ca. ingenting av det du sier. Jeg ender vel muligens opp med denne: http://cgi.ebay.com/...=item4a90b7873f Har det noe og si at den er beregnet for båt ? den til båt har høyere ip verdi, ip verdien er hvor tett den er, jo høyere jo bedre, der har de også med og uten galvanisk skille, da vil jeg gå ut i fra at den med galvanisk bruker en standard transformator, noe som er en fordel viss du skal bruke data osv om bord, (har noe med hvordan sinuskurven ser ut) VIKTIG! viss du skal ha strøm i båt, husk jordfeilbryter! Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 der har de også med og uten galvanisk skille, da vil jeg gå ut i fra at den med galvanisk bruker en standard transformator, noe som er en fordel viss du skal bruke data osv om bord, (har noe med hvordan sinuskurven ser ut) Nesten. ;~) Galvanisk eller ikke har ikke noe med om den bruker en eller annen type trafo. Det er mer hvor god skille er mellom primer siden og sekunder siden. Og, hva man gjør med jord forbindelsen. Galvanisk = flytende sekunder side. (egentlig tryggere) Sinuskurven skal egentlig vaere lik (bortsett fra amplituden). Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 der har de også med og uten galvanisk skille, da vil jeg gå ut i fra at den med galvanisk bruker en standard transformator, noe som er en fordel viss du skal bruke data osv om bord, (har noe med hvordan sinuskurven ser ut) Nesten. ;~) Galvanisk eller ikke har ikke noe med om den bruker en eller annen type trafo. Det er mer hvor god skille er mellom primer siden og sekunder siden. Og, hva man gjør med jord forbindelsen. Galvanisk = flytende sekunder side. (egentlig tryggere) Sinuskurven skal egentlig vaere lik (bortsett fra amplituden). i en elektronisk trafo/vekselvender så kan du få en kurve som ser veldig vinklet ut, ikke den jevne kurven du har lyst på. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 der har de også med og uten galvanisk skille, da vil jeg gå ut i fra at den med galvanisk bruker en standard transformator, noe som er en fordel viss du skal bruke data osv om bord, (har noe med hvordan sinuskurven ser ut) Nesten. ;~) Galvanisk eller ikke har ikke noe med om den bruker en eller annen type trafo. Det er mer hvor god skille er mellom primer siden og sekunder siden. Og, hva man gjør med jord forbindelsen. Galvanisk = flytende sekunder side. (egentlig tryggere) Sinuskurven skal egentlig vaere lik (bortsett fra amplituden). i en elektronisk trafo/vekselvender så kan du få en kurve som ser veldig vinklet ut, ikke den jevne kurven du har lyst på. Stemmer det. Kan til og med faa firkant puls, hvis det er ønskelig. Men det har ikke noe med om det er et galvanisk skille eller ikke. ;~) Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hmmm, har jeg dumpet inn på svakstrøm ingeniør forumet? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hmmm, har jeg dumpet inn på svakstrøm ingeniør forumet? Jeg har nesten slitt ut scrollehjulet mitt de siste sidene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Modifisert sinus kurve er trappet for og ligne mest mulig på originalen "bølgete". Dette er også viktig på invertere hvis man skal bruke pc,kjøleskap og andre ting som er avhengig av en ren kurve. Når det gjelder galvanisk skille har den som misjon og unngå elektrolyte tæringer ombord i en båt,et vanlig problem i mange havner.Hvis det er en jordingsfeil en plass i land kan man risikere at båten blir et jordanker for hele nabolaget. Faktisk mange som kutter bort jordkabelen ombord for og unngå dette,faren er at hvis det er en jordfeil ombord kan badende som tar tak i båten få støt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Har en misstanke at flere her har mer engelskkunnskaper en meg "We have several types of chip brush. We carry a variety of brushes I will need to know the O.D. and I.D. so we can match you one up" De uthevete forkortelsene går jeg utifra betyr at han vil vite fabrikat og modell på produktet som jeg vil ha deler til,men hva er de korrekte ordene. Endret 13. mai 2010 av Nautica Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg aner ikke hva en chip brush er for noe eller hva du skal ha den til, men i min bransje ville de to forkortelsene ha betydd henholdsvis ytre og indre diameter. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg aner ikke hva en chip brush er for noe eller hva du skal ha den til, men i min bransje ville de to forkortelsene ha betydd henholdsvis ytre og indre diameter. Det er en roterende stålbørste som rengjør et bandsag blad. Og du har rett,er nok innvendige og utvendige mål på børsten han vil ha. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Det er en roterende stålbørste som rengjør et bandsag blad. Og du har rett,er nok innvendige og utvendige mål på børsten han vil ha. Favorittbørsten min for tiden er Whisky - sitter akkurat nå og hygger meg med en The Balvenie. Sånn - nå er vi on topic igjen. 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Favorittbørsten min for tiden er Whisky - sitter akkurat nå og hygger meg med en The Balvenie. Sånn - nå er vi on topic igjen. Hørtes godt ut - jeg nøyer meg med 16 år gammel Highland Park om dagen, den sklir faretruende lett ned. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Favorittbørsten min for tiden er Whisky - sitter akkurat nå og hygger meg med en The Balvenie. Sånn - nå er vi on topic igjen. Hørtes godt ut - jeg nøyer meg med 16 år gammel Highland Park om dagen, den sklir faretruende lett ned. Whisky er for landkrabber Som kaptein har jeg det privilegiet og kunne gi meg selv dobbel rasjon med 8 år gammel rom i kveld Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Favorittbørsten min for tiden er Whisky - sitter akkurat nå og hygger meg med en The Balvenie. Sånn - nå er vi on topic igjen. Hørtes godt ut - jeg nøyer meg med 16 år gammel Highland Park om dagen, den sklir faretruende lett ned. Og jeg tror en Caol Ila burde inntas. *Hente* Må innrømme at jeg så vidt jeg husker ikke er så glad i the Balvenie, men meg om det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Whisky er for landkrabber Som kaptein har jeg det privilegiet og kunne gi meg selv dobbel rasjon med 8 år gammel rom i kveld Kremt ... Ikke at det er noe galt med en god rom; smakte en del gode saker på Cuba for noen år siden. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Whisky er for landkrabber Som kaptein har jeg det privilegiet og kunne gi meg selv dobbel rasjon med 8 år gammel rom i kveld Må skal passe seg litt for det der altså, det er fort gjort at kapteinen blitt litt sjøsyk og får litt problemer med å holde matrosene under kontroll. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Flere som syns det er noe merkelig med dette bildet? http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/viewimagewide?reference=3/223/524/83_-968824496.jpg&finnkode=22352483 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Har aldri hatt problemer med å holde han Captain Morgan innabords jeg... Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Da har du nok ikke drukket nok. Enkelt å greit Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Tja, tror ikke det er problemet. Er dog utrolig sjeldent jeg kaster opp i fylla. Sist det skjedde var i russetida i fjor - vinflaske på under 7 minutter. Jeg brukte 5 sekunder. :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå