fo2re Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) I sverige kalles Rottweiler for "Rottis" og det burde vel passet bedre på pygme hunder som går ned i damevesker... Hils på Rex fra Bø i Telemark. Endret 11. mai 2010 av JoonGoii Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Noen som har Think Tank Urban Disguise 30/40? Noen snakker kamo, mens andre snakker Urban Disguise. Svaret er forresten nei for mitt vedkommende. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Noen som har Think Tank Urban Disguise 30/40? Noen snakker kamo, mens andre snakker Urban Disguise. Svaret er forresten nei for mitt vedkommende. Skal ha meg ei skulderveske som rommer 5d, 17-40/4 og 70-200/4.. Hmm, vanskelig det der med vesker.. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Funnet ut at jeg må få meg bl og lappen etter buss mellom Bergen og Trondheim. Kjempe flott med lett snø på våren. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Da synes jeg dere skal ønske meg velkommen i fotoklubben. Har gått til innkjøp av budsjett(!) -utstyr. Nikon D3000 med 18-55 kit-objektiv og Sigma 70-300 teleobjektiv. Kommer til å bruke det mest til sportsbilder (mye sykling). Har tenkt til å ta til meg all den kunnskapen jeg kan slik at jeg er forberedt til Tour de France til sommeren. Fant i fjor fort ut at kompaktkameraet mitt ikke akkurat var ideelt til å ta bilder av ting i bevegelse. Torsdag blir første test når jeg skal følge Askerrunden 2010. Noen som har tips til hvordan ta gode bilder av syklister? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Velkommen skal du være. Jeg kan stille meg bak det utsagnet Begynn med å lese brukermanualen og Guiden: lukker,blender og iso,så kan du etterhvert ta tak i de tyngre studiene. Lær deg også panorering,tror du vil få best utbytte ved og bruke den teknikken. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Torsdag blir første test når jeg skal følge Askerrunden 2010. Noen som har tips til hvordan ta gode bilder av syklister? Sykkelfoto er en av mine hovedinterresser, men da hovedsaklig utenfor veien - jeg har ikke ett eneste bilde av en landeveissykkel liggende. Men jeg kan gi deg noen tips om hva jeg ville gjort i ditt sted: - klask på 70-300'en først som sist. Lang brennvidde er utmerket til formålet. - bli kjent med autofokusen, sett den i følgefokus (AF-C) og lær deg hvor den fokuserer. Biler i bevegelse er fine å øve på. - i dagslys har man vanligvis mer enn nok lys til å oppnå raske lukkertider, men om det ikke er tilfelle, skru opp ISO. litt støy er bedre enn ufrivillig bevegelsesuskarphet. Ville holdt meg til raskere enn 1/320. - rekognoser løypa på forhånd. Finn gode fotospotter, og tenk ut på forhånd at her vil jeg ha ett bilde som ser sånn og sånn ut. F.eks. ett sted der du kan stå i yttersving etter ett langt rettstrekk og få bilde av flest mulig syklister rett forfra er noe jeg ville lett etter. Finn steder der du får en spennende bakgrunn bak/foran/rundt syklisten(e)! - hvis du har mulighet, beveg deg langs løypa slik at du får tatt bilder flere plasser. 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Da synes jeg dere skal ønske meg velkommen i fotoklubben. Har gått til innkjøp av budsjett(!) -utstyr. Nikon D3000 med 18-55 kit-objektiv og Sigma 70-300 teleobjektiv. Kommer til å bruke det mest til sportsbilder (mye sykling). Har tenkt til å ta til meg all den kunnskapen jeg kan slik at jeg er forberedt til Tour de France til sommeren. Fant i fjor fort ut at kompaktkameraet mitt ikke akkurat var ideelt til å ta bilder av ting i bevegelse. Torsdag blir første test når jeg skal følge Askerrunden 2010. Noen som har tips til hvordan ta gode bilder av syklister? velkommen i klubben, du har nå tatt på deg det som kan bli en dyr hobby. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg får dette kamoteltet, det er bestilt og er på vei i posten. Presanger bruker vel egentlig å være ting man ikke ante at fantes, og som man ikke visste at man ikke hadde bruk for før man fikk det. Så jeg er litt spent på denne. Er det noen som har prøvd et slikt telt? Det virker noe tungt, er jo hele 5kg, for et telt man ikke kan overnatte i. Er det lydløst, eller er luker og sånt festet med borrelås? Jeg har kun brukt Jerven-duk som kamo en del ganger med stort hell. Veier nesten ingen ting, men kan skape litt kondens his det er fuktig luft. Den største fordelen jeg ser i en jerven-duk kontra et slikt telt er at det kanskje er lettere å komme helt innpå med kun duken. Jeg vet ikke hvor plasseringsvennlig et slikt telt er oppe i ei steinur? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Usj, Japan Photo burde ansette flere folk til å bemanne telefonene sine - 30 minutter i telefonkø nå! Og jeg som har lyst på ny 24-70 asap... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Usj, Japan Photo burde ansette flere folk til å bemanne telefonene sine - 30 minutter i telefonkø nå! Og jeg som har lyst på ny 24-70 asap... Som om de har egne folk for å bemanne telefonen... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Mja, sant nok. De burde isåfall ansette folk for å bemanne telefonene. Sikkert ikke helt optimalt tidspunkt å ringe på, men det står da "Man - Fre kl. 09-17.00" under telefonnumeret deres på forsiden av japanphoto.no. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 aha, du ringte nettbutikken altså. der tror jeg de har egne folk på teffelonene. men jeg vet ikke, har aldri vært der. klarer ikke å komme meg inn i en nettverkskabel, de er så jævlig små. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hmmpf, får ikke svar - tør jeg satse på Postens Bedriftspakke Ekspress over natt? Blir sannsynligvis ikke sendt før fredag uansett, så spørs det om den isåfall kommer fram på lørdag, eller om jeg må vente til tirsdag. Isåfall kan jeg jo like gjerne velge vanlig servicepakke, siden det egentlig hasta mest i forhold til 17. mai. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 God sagt! Har man Intel logoen som bakgrunnsbilde, blir man stemplet som nerd. Og har man windows logoen som bakgrunnsbilde, så er enten PC'en helt fersk, eller så vet man ikke hvordan man bytter bakgrunn ... Haha sannelig Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har ikke hatt tid å teste, men ifølge Win info så kan man ikke bytte bakgrunn på minst Windows 7 som er installert på Notebook`s ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har ikke hatt tid å teste, men ifølge Win info så kan man ikke bytte bakgrunn på minst Windows 7 som er installert på Notebook`s ? Det stemmer - et er ikke mulig å bytte bakgrunn på Windows 7 Starter Edition. Det du kan gjøre, er å slå av bakgrunnsbilde, og velge en ensartet bakgrunn. Hvis du da prøver å legge inn en bakgrunn vha. bildeprogrammet dit, så kommer den "offisielle" bagrunnen tilbake. Heligvis, så har Asus en grei bakgrunn på EEE 1005P, så det er til å leve med. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hmm.. bør jeg vurdere en EF 70-200mm f/2.8 IS II? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Nei. Det syns jeg så absolutt ikke. Ønsker ikke flere her i verden å være misunnelig på. Fra spøk til sprettert. Det kommer jo helt ann på fotograferingen din. Signaturen din tilsier at du har en del rask fastoptikk. En del i området til 70-200mm, kanskje? Fleksibiliteten til 70-200mm f/2.8 II IS veier 1 kg kontra fastobjektivene dine. Er dette noe du vil drasse på og ha påmontert kamerahuset? Har du tenkt på å selge noen fastobjektivene i samme området for å finansiere 70-200mm, eller blir det et supliment? Endret 12. mai 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå