Trondster Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) Var OL-russ i '94, og Jokke spilte i Hamar. Poker Face er ikke så gæærn, hvis den bare fremføres av de riktige.. Versjon 1 (den beste) (sistnevnte finnes også som download til Rock Band). Endret 8. mai 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Var OL-russ i '94, og Jokke spilte i Hamar. Jeg var også OL-russ, men var i Stavanger. Der spilte Dr. Alban. Ikke helt det samme. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Norsk Rock både slår og eier svensk hip-hop reggae with a dancehall style - any day! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Ja, men dette var jo midten av '90-tallet... Jeg tror ikke jeg uttalte en eneste ikke-ironisk setning mellom 1992 og 1998, så det var veldig moro med Dr. Alban også... Bare ikke like tøft i ettertid. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Lensrentals.com har mange interessante artikler - den nyeste er ikke noe unntak: The II Conundrum - behøver vi egentlig the latest and greatest? Lenge var det store framskritt pr. kamerahus og ikke minst pr. optikk. De nye digitale sensorene krevde mer fra optikken, og da bildestabilisering kom var det ofte en no-brainer å kjøpe hvis man skulle håndholde. Men - egentlig - er det alltid en stor grunn til å oppgradere? Den nye 70-200/2.8 IS II fra Canon er seriøst skarp - gir såvidt jeg kan se grafer som viser at den er skarpere enn Canons fastoptikk.. Men - oppgradere? Jeg har en fin, brukt 70-200/2.8 IS. Man kan se den er slitt, men den performer som pokker, og var nyoverhalt av Canon da jeg kjøpte den grisebillig (AF-chippen skulle byttes). ..Og den er skarp nok for mitt bruk. Skal jeg bruke 100% crop bruker jeg annen*) fastoptikk. Den nye er bedre, finere, men ... hva er dette - "bokeh"? This is one aspect of the lens's character which looks like a step back compared to the older version - the bokeh has a tendency to be somewhat more 'busy', with harsher edges and less-smooth transitions between out-of-focus elements. Kommer jeg til å oppgradere kamerahus på lenge? Ikke pokker. Er det et poeng for min kompis å oppgradere fra en flere år gamle 5D? Min konklusjon - nei. Er liveview og film must-have? I så fall - nei. Den "gamle" 5D'en er fremdeles et kongehus. Nei, kommer ikke til å oppgradere 70-200. Heller ikke 16-35. Den funker glimrende! (..Men dæven, som den nye 70-200 er skarp..) *) Mmmh - manuell fokus. Lenke til kommentar
arela Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Kommer jeg til å oppgradere kamerahus på lenge? Ikke pokker. Er det et poeng for min kompis å oppgradere fra en flere år gamle 5D? Min konklusjon - nei. Er liveview og film must-have? I så fall - nei. Den "gamle" 5D'en er fremdeles et kongehus. Faren er desverre stor for at man "ubevist og i affekt" trykker på "buy it now" -knappen 2 Lenke til kommentar
Karlsen85 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 noen som kan noen frekvenser nær halden til en fm transceiver? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Kanskje du finner noe på frekvenser.no? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Noen med greier på dyndns som kan hjelpe? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1227427 Francis Endret 9. mai 2010 av :Francis: Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Katastrofe! Nytt stort utbrudd fra eyjafjallajökull! Bilde i spoiler JUZT KIDDING GUYZ Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) TOm bad om oppsumering av erfaringar med nytt leiketøy, eeePC 1101. Ikkje verdas raskaste, sjølvsagt, men eg er glad eg valde den med større skjerm. Skjermen er faktisk såpass at det går greit å køyra vanleg Ubuntu med Gnome på den. Og det er ikkje nødvendig å reinstallere vanleg Gnome etter at du har lagt inn nettbokvarianten. Det er berre å installere gnome-desktop pakka og finne rette plassen (i den rette menyen) og velje at du ønsker å bruke gnome som desktop. Så alt i alt er eg godt nøgd med den så langt. Har til og med sparka igang Anjuta IDEen for litt software utvikling, det går rundt det også. Endret 9. mai 2010 av ok67 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Finnes det noen sånne mini-pc'er med 4:3-skjerm? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Finnes det noen sånne mini-pc'er med 4:3-skjerm? Ikke som jeg vet. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Man skulle jo tro det fantes ett marked for det - dere som er datafolk ser da vel verdien av å ha litt mer hoderom, og få inn ett par ekstra kodelinjer i gangen på skjermen, heller enn at det på død og liv er så viktig å unngå sorte felter over og under bildet når man ser film? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Det beste med mini PCene er at Microsoft har akkurat oppdaget at disse finnes, slik at all OS de lager ser ut som en trafikkskada elg i mange av menyene/vinduene. Bare å konfigurere MSN var en lek på E18 når "LAGRE" knappen ligger 1 1/2 skjermbilde under det skjermen kan vise, og har ikke scrollemulighet eller skalering av låst vindu. Måtte til slutt sjekke på en av de stasjonære hvor mange TAB det tar å komme til den. Yeah ! Som digresjon så kommer lokket på min å få en paintbrush behandling iløpet av sommeren med baksiden fra The The - Mind Bomb albumet. Endret 9. mai 2010 av JoonGoii Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Finnes det noen sånne mini-pc'er med 4:3-skjerm? Jepp, du har denne som er ganske populær. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det beste med mini PCene er at Microsoft har akkurat oppdaget at disse finnes, slik at all OS de lager ser ut som en trafikkskada elg i mange av menyene/vinduene. Ser ikke alt som Microsoft lager ut som en trafikkskada elg? Untatt de gangene det ser mer ut ihjelkjørt grevling Finnes det noen sånne mini-pc'er med 4:3-skjerm? Jepp, du har denne som er ganske populær. Det der er ikke en ordenlig datamaskin - det er bare et leketøy for de med mer penger enn vett Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det der er ikke en ordenlig datamaskin - det er bare et leketøy for de med mer penger enn vett Den blir jo alltid sammenlignet med en netbook når folk skal rakke ned på den, så måtte bare dra den frem Men ellers er jeg helt enig, det er ikke en datamaskin i den forstand. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Den blir jo alltid sammenlignet med en netbook når folk skal rakke ned på den, så måtte bare dra den frem Men ellers er jeg helt enig, det er ikke en datamaskin i den forstand. Konseptet er ikke så dumt, men med den lock-in strategien som Apple har, så er ikke iPad aktuelt for min del. Og skal en slik dings være brukbar som fotobank, så trenger den mer plass en 64GB. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Haha, hovedbildet i det nyeste innlegget på strobist.com er mitt Fått over 4k hits på noen timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå