Nautica Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Noen tips til hvordan vaske bildeglass innvendig og utvendig?? Disse kjøkken/bad-glassspray greier er jo bare muffins, legger jo igjen et hav av skjolder selv om jeg niskrubber med divers typer tøy. Et gammel knep er å tørke med en "gammel"avis etter at glasset er tørt. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Du vet du har bommet på hvitbalansen når du må kjøre -20 sat og +10 lumi på gul kanalen, og bildet fortsatt har en varm tone. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Er det da man skal stille hvitbalansen i råkonverteren? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Nei, når du bommer så mye, så klarer du ikke rette det opp med den, blir bare blått og stygt. Må justere fargekanalene seperat. Bildene er litt undereksponert også, noe som ikke hjelper. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Er det noen som har erfaring med avspilling av flac på Symbian (Nokia 5800 i mitt tilfelle) telefoner? http://sourceforge.net/projects/folderplay/ virker som et OK alternativ. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Er det noen som har erfaring med avspilling av flac på Symbian (Nokia 5800 i mitt tilfelle) telefoner? http://sourceforge.net/projects/folderplay/ virker som et OK alternativ. Francis Trenger du flac på telefonen da? Selvsagt, du har jo kjøpt deg sjef hodetelefoner Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Nei, når du bommer så mye, så klarer du ikke rette det opp med den, blir bare blått og stygt. Må justere fargekanalene seperat. Bildene er litt undereksponert også, noe som ikke hjelper. Har du forsøkt samme RAW-fil i DPP? ACR er dynge til skjev hvitbalanse - DPP er markant bedre. Prøv! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Er det normalt at PSP X3 ikke vil instalere seg på 64bit W7? Edit: Måtte til en reboot... Endret 5. mai 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har ikke DPP, og det er uansett så langt borte fra workflowen min, at jeg ikke har tid Dont fuck with the system etc. Får ikke nok betalt til det. Har laga meg action som retter opp gulstikket i PS Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 ..Du brukte sikkert feil 24-70.. Seriøst - DPP og white balance - et enkelt klikk, og den sitter. ACR er altfor amputert der - den håndterer ikke store nok korreksjoner. Prøv! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Indeed, irriterende til tider, synes Adobe kan få noe ordning på det :\ Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Holder på med en enkel logo nå. Funker det? Lurer på om gråfargen kansje er hakket for grå... Edit: Edit2: Endret 5. mai 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Monopod for den sofistikerte fotograf: http://blog.makezine.com/archive/2010/05/camera_staff_for_when_a_monopod_isn.html Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Holder på med en enkel logo nå. Funker det? Lurer på om gråfargen kansje er hakket for grå... Dersom Optiker Ingebrigtsen ønsker flere kunder, burde logoen vært mye mindre skarp. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Holder på med en enkel logo nå. Funker det? Lurer på om gråfargen kansje er hakket for grå... Edit: Jeg ville lagt meg midt mellom de to gråtonene. Ble litt for lys den siste Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 "Profesjonelt kamera er IKKE tillatt på festivalområdet. Pocketkamera er imidlertid akseptert." Hva i all verden er det for slags utsagn å komme med, da? µFT og andre små speilløse kameraer som feks Leica M6 må være perfekt til slikt. De vil av de fleste ikke oppfattes som pro (tror jeg). Francis Nå er ikke Steinkjerfestivalen så interessant at jeg har tenkt å investere i nytt kamera av den grunn, men jeg var faktisk innom tanken. Lurer på hvor de mener grensa går, og hvem som tar avgjørelsen i tvilstilfelle. Jeg kan godt argumentere med at D80'n min IKKE er et proffkamera, samt at jeg faktisk godt kan få det ned i lomma dersom jeg har på riktig jakke. Dermed burde det jo falle godt inn under begge kriteriene. Jeg synes det blir for vagt å komme med det utsagnet de kom med der, i hvert fall. Jeg klarer ikke helt å se årsaken til at de har den policyen der. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 D80 er (var) blandt de høyere modellene for vanlige forbrukere. Så det kan argumenteres med at det er "proft" kamera. Jeg tror jeg har flere argumeneter enn du har for å påstå at det ikke er proft med mitt E-420 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Jeg tror de vanligste proffkameraene i Norge fortsatt er hhv. Nikon D70 og Canon 20D - i det minste kameraer i det segmentet. Nesten alle journalister (som er de som tar majoriteten av bildene i norske lokalaviser og tidsskrifter) jeg støter på, trekker rundt på noe sånt. Gjerne med noe sur Sigma-optikk på, og kanskje en blits uten TTL. Endret 6. mai 2010 av Anew Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg kjenner flere som eier "proff" kamera,ifølge deres egne utsagn. D40.D60,450D,E520,E620. Er også flere varekjede-ekspeditører som selger "profesjonelt" kamerautstyr. Det er vel bare "vi" som vet hvor grensen går Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 "Profesjonelt kamera er IKKE tillatt på festivalområdet. Pocketkamera er imidlertid akseptert." Hva i all verden er det for slags utsagn å komme med, da? µFT og andre små speilløse kameraer som feks Leica M6 må være perfekt til slikt. De vil av de fleste ikke oppfattes som pro (tror jeg). Francis Nå er ikke Steinkjerfestivalen så interessant at jeg har tenkt å investere i nytt kamera av den grunn, men jeg var faktisk innom tanken. Lurer på hvor de mener grensa går, og hvem som tar avgjørelsen i tvilstilfelle. Jeg kan godt argumentere med at D80'n min IKKE er et proffkamera, samt at jeg faktisk godt kan få det ned i lomma dersom jeg har på riktig jakke. Dermed burde det jo falle godt inn under begge kriteriene. Jeg synes det blir for vagt å komme med det utsagnet de kom med der, i hvert fall. Jeg klarer ikke helt å se årsaken til at de har den policyen der. Hvor fant du det, forresten? Jeg fant bare en masse om alkohol og aldersgrenser på sidene deres... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå